arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۱

راه‌انداز‌ی پلیس گردشگری کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امروز با حضور فرمانده نیروی انتظامی کشور طرح جامع پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی برای نخستین بار در کشور رونمایی شد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه با همه ارتقایی که پلیس در راستای افزایش امنیتی دارد، اما به دلیل افزایش جمعیت و حاشیه‌نشینی در کلانشهرها همچنان نیاز به امنیت بیشتری دارد، اظهار کرد: پیرو سخنان رهبر معظم انقلاب نیروی انتظامی باید همپای توسعه و رشد کشور روبه رشد و توسعه باشد.

وی در جمع مسئولان انتظامی استان، اصفهان را جدای از موقعیت جغرافیایی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، گردشگری و کشاورزی؛ سرزمین رزمندگان، جانبازان و سردارانی دانست که برای حفظ حریم این خاک جان خود را از دست داده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در تشریح وضعیت امنیت استان اصفهان تصریح کرد: سال 84 وضعیت اصفهان فضای ناامنی از لحاظ سرقت‌های مسلحانه بود، اما اکنون پس از گذشت چندین سال و افزایش جمعیت بیش از 4.5 میلیون نفری در اصفهان نرخ امنیت از 1.6 درصد به 2.8 درصد رسیده است که این امر حکایت از رشد دو برابری امنیت در اصفهان دارد.

وی با بیان اینکه بروز برخی از حوادث به دلیل متناسب نبودن شمار نیروی پلیس با جمعیت است، گفت: استان اصفهان حوادث مختلفی مانند سرقت مسلحانه، گروگان‌گیری، سرقت از طلا فروشی‌ها را به دلیل همین افزایش جمعیت و کمبود نیروی انسانی داشته است.

احمدی مقدم با اشاره به کاهش جرایم در سال جاری در استان اصفهان، ‌گفت: کشفیات نیروی انتظامی استان اصفهان 35 درصد افزایش یافته است که حکایت از احساس امنیت در اصفهان دارد.

وی به ایجاد پلیس گردشگری برای نخستین بار در اصفهان و تربیت نیروی تخصصی پلیس برای جذب گردشگران خارجی اشاره کرد و افزود: این نیروها باید در قطب‌های گردشگری در کشور افزایش و به امنیت بیشتر گردشگر کمک کنند.

فرمانده انتظامی کشور به کاهش چشمگیر جرائم در چهار ماه ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان جرائم با توجه به گزارشات در استان اصفهان کاهش و روند رضایت‌بخشی را داشته است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود رشد جمعیت کشور را روبه افزایش عنوان کرد و گفت: هر سال بر اساس این نرخ چندین درصدی، شاهد افزایش یک درصدی نیروی انسانی پلیس هستیم.

* طرح آمایش انتظامی در برنامه چهارم توسعه کشور خطا دارد

احمدی مقدم تاکید کرد: با وجود همه تلاش‌های پلیس در راستای افزایش امنیت، اما به دلیل افزایش جمعیت و حاشیه نشینی و شهرک‌های اقماری در برخی از کلانشهرها همچنان پلیس با مشکل روبرو است.

وی تأمین امنیت در حاشیه شهرهای کشور را از وظایف نیروی انتظامی دانست و گفت: تقویت نیروهای پلیس متناسب با ظرفیت شهرها و استان‌ها باید پیش‌بینی شود.

فرمانده انتظامی کشور در ادامه به طرح آمایش انتظامی در برنامه چهارم توسعه کشور اشاره و تصریح کرد: این طرح دارای خطاهایی است که باید باز آمایش شود.

در این مراسم با حضور سردار احمدی مقدم طرح جامع پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در اصفهان برای نخستین بار در کشور رونمایی شد.

این طرح در شش مرحله از مرحله شناسایی نیازهای آموزشی، تعیین رویکرد، فراهم آوردن ابزارهای یادگیری، بکارگیری فنون آموزش، محاسبه نتایج قابل اندازه گیری، پیشگیری مدام طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان