arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۷ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱۶ آبان ۱۴۰۱؛ از نظر پزشکی قانونی درمورد فوت نسرین قادری و توضیح دادگستری در مورد کشف جسد نسیم صدقی تا حمله به یکی از مقرهای نظامی ماهشهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ضرغامی: امروز دختران جوان و دانش آموز ما بدون روسری در خیابان راه می‌روند؛ چه شد؟ اتفاقی افتاد؟
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دو سه جور آدم داریم؛ عده‌ای که اصلا نمی‌فهمند، یک عده هم محافظه‌کارند و تعارض منافع دارند، بعضی هم دنبال رزومه هستند، طرف می‌خواهد کاندیدا شود، تایید صلاحیت شود، یک جور حرف می‌زند که آن ۱۲ نفر حالش را نگیرند، این‌ها کم نیستند که می‌فهمند و حرف نمی‌زنند. اما برخی روش‌های ما غلط است، اصلاحات از موضع قدرت است، ما را نترسانند از این که اگر از حدی عقب بروید، نظام نابود می‌شود، نظام کجا نابود می‌شود، شما نابود می‌شوید. او گفت: امروز دختران جوان و دانش آموز ما بدون روسری در خیابان راه می‌روند؛ چه شد؟ اتفاقی افتاد؟ 

توضیح دادگستری در مورد کشف جسد نسیم صدقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در رابطه با شایعه کشته شدن فردی به نام نسیم صدقی در حوادث اخیر ارومیه بیان کرد: در پی دریافت گزارش فردی، جسد یک خانم با هویت نسیم صدقی محمودجیق فرزند حسن اهل شاهین دژ که ظاهرا بصورت مجردی در ارومیه اقامت داشته در حالیکه گلوله اسلحه شکاری از ناحیه کتف راست و چسبیده به بدن، شلیک شده بود و اسلحه وینچستر نیز در کنار جسد بود؛ در خانه باغی در روستای اوصالو ارومیه کشف شد.

قیمت تخم مرغ از صد هزار تومان گذشت
بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ به وزن حدود ۲ کیلوگرم به ۱۰۵ هزار تومان رسیده است. این یعنی هر عدد تخم‌مرغ حدود ۳۵۰۰ تومان برای مصرف‌کننده هزینه دارد.

نماینده چابهار: آن از جمعه خونین زاهدان و شهادت ده‌ها نمازگزار بی‌گناه و این از حادثه جانگداز خاش
نماینده مردم چابهار در تذکری شفاهی از مردم استان سیستان و بلوچستان خواست تا اجازه ندهند غفلت بر وحدت غلبه کند و به دشمن بگویند که آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهد برد.او گفت: بلوچستان مظلوم پاره تن ایران عزیز داغدار است؛ آن از جمعه خونین زاهدان و شهادت ده‌ها نمازگزار بی‌گناه و این از حادثه جانگداز خاش؛ احساسات مردمی که به تعبیر رهبری عزیز مرزداران غیور ایران هستند، جریحه‌دار شده است.

پاسخ رابرت مالی به امیرعبداللهیان
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به اظهارات وزیر امورخارجه ایران درباره زمان و تعداد پهپادهای ارسال شده به روسیه پیش از جنگ اوکراین واکنش نشان داد. مالی مدعی شد تهران در تابستان گذشته ده‌ها پهپاد به روسیه ارسال کرده و در حال حاضر نیز پرسنل نظامی ایران در مناطق اشغالی اوکراین به نیروهای روسی برای استفاده از این پهپادها آموزش می‌دهند.

شهادت ۴ نفر از کارکنان انتظامی شهرستان بمپور
سرگرد علیرضا صیاد، فرمانده انتظامی شهرستان بمپور در مورد شهادت ۴ نفر از کارکنان انتظامی این شهرستان اظهار داشت: بررسی های اولیه نشان می دهد به سبب اختلاف شخصی بین سرباز ضارب با یکی از سربازان که منجر به تیراندازی ضارب و مداخله سایر کارکنان حاضر در مقر بوده است. او افزود: متاسفانه این حادثه موجب به شهادت ۳ نفر از کارکنان پایور و یک سرباز وظیفه شده است.

حمله به یکی از مقرهای نظامی ماهشهر
معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه ولی عصر خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای خبر از حمله به یکی از مقرهای نظامی در شهرستان ماهشهر داد. سپاه ولی عصر اعلام کرد: به دنبال اقداماتی که ضدانقلاب در ناامن کردن استان خوزستان و کشور دارد حادثه تروریستی حمله به یکی از مقر‌های های نظامی شهرستان ماهشهر در تاریخ ۱۵/۸/۱۴۰۱ ساعت ۲/۲۵ بامداد رخ داد و در اقدام متقابل جهت حفاظت از این مقر به دو نفر تروریست راکب موتورسیکلت تیر اندازی شد که در پی زخمی شدن یکی از این تروریست‌ها اقدامات پزشکی موثر واقع نشد و وی فوت کرد؛ لذا اقدامات امنیتی و اطلاعاتی جهت شناسایی و دستگیری نفر دوم در حال پیگیری است.

ادامه یارانه فعلی برای سال آینده
«مسعود میرکاظمی» رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تصمیم گیری برای ادامه دار بودن پرداخت یارانه فعلی و یا ارائه کالابرگ در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: هنوز به این مرحله نرسیده ایم. فعلا کار بر روی منابع و مصارف در حال انجام است. باید درآمد‌ها و منابع و حقوق‌ها و ... مشخص شود. بحث یارانه‌ها در تبصره ۱۴ مورد بررسی قرار میگیرد و هنوز به این مرحله نرسیده ایم. وی در ادامه گفت: ولی به احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد.

نظر پزشکی قانونی درمورد فوت نسرین قادری
حمید عسگری پور دادستان شهریار با اشاره به نظریه پزشکی قانونی درباره نسرین قادری، تصریح کرد: پس از معاینه جسد، هیچ گونه آثار ضرب و جرحی مبنی بر شکستگی، در رفتگی، سیاه شدگی و کبودی بر روی بدن متوفیه رویت نشده است. وی افزود: تشخیص اولیه پزشکی قانونی مسمومیت این فرد است و البته طبق اظهارات خانواده او دچار بیماری قبلی نیز بوده است.

شلیک ۱۰ گلوله کلاشینکف به خودروی مدیر اداره گاز شادگان
بامداد یکشنبه ۱۵ آبان‌ماه افرادی ناشناس در جاده دارخوین به سمت شادگان در یک حمله مسلحانه به خودروی شخصی ایرج اصلانی سرپرست اداره گاز شهرستان شادگان اقدام به تیراندازی کردند. در این حمله افراد ناشناس که در یک خودروی سواری پژو ۴۰۵ حضور داشتند از پشت بیش از ۱۰ گلوله اسلحه کلاشینکف به سمت خودروی سرپرست اداره گاز شهرستان شادگان شلیک کردند.

جام بین قاره ای فوتبال ساحلی؛ ایران قهرمان شد
در مرحله نهایی و فینال رقابت‌های جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی 2022 امارات، تیم ملی کشورمان به مصاف برزیل رفت و با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

التهاب در مریوان
فارس نوشت: به دنبال مرگ نسرین قادری اهل مریوان در تهران و انتقال و تدفین جسد او در مریوان، شماری از اغتشاشگران با حضور در منطقه مردوخ و خیابان نوروز تلاش کردند تا فضای شهر مریوان را ملتهب و ناامن نشان دهند. به دفتر نماینده مجلس در مریوان حمله کردند و تابلو و پنجره‌های آن را شکستند. هچنین به ساختمان شورای شهر مریوان نیز آسیب وارد شد.

قالیباف: امیدوارم هرچه زودتر امنیت تثبیت شود تا تغییرات مشروع و لازم آغاز شود
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس گفت: دشمنان ایران با مرزبانی مدافعان حرم به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی نتوانستند از طریق مرزها به کشور ما نفوذ کنند، اما امروز از داخل، داعش را بازتولید کرده اند و تاسف اصلی آنجا است که عده ای از چهره های فرهنگی، هنری، ورزشی و یا سیاسی از این داعش نوین حمایت می کنند. قالیباف تصریح کرد: امیدوارم هرچه زودتر امنیت در کشور بصورت کامل تثبیت شود تا تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی آغاز شود.

نظرات بینندگان