arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۷ - ۱۹ آبان ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱۹ آبان ۱۴۰۱؛ از تغییر ساعات کاری و تعطیلی پنجشبه‌های ادارات تا درخواست وکلای پرونده مهسا امینی از دستگاه قضایی و واکنش دادستان سیستان و بلوچستان به عکس جنجالی خدانور لجه‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

عنابستانی: امکان ندارد درباره حجاب رفراندوم برگزار شود
علی‌اصغر عنابستانی نماینده مجلس درخصوص سازوکار رفراندوم عنوان کرد: برای بعضی مباحثی می‌گویند رفراندوم که اصلا قابل رفراندوم گذاشتن نیست، مثلا بحث حجاب جزو اصول قانون اساسی و لایتغیر است. امکان ندارد راجع به آن نه رفراندوم و نه انتخابات برگزار شود جزو اصول مسلم است.


تاکید رییس سازمان برنامه بر عدم افزایش قیمت حامل های انرژی
مسعود میرکاظمی تاکید کرد: هیچ افزایش قیمتی برای حامل های انرژی امسال نداریم و در بودجه سال آینده هم چنین افزایشی در نظر نگرفته ایم.

تغییر ساعات کاری و تعطیلی پنجشبه های ادارات
میثم لطیفی رییس سازمان امور اداری و استخدامی اظهار کرد: قرار بر این شد برای مشاغلی که امکانش وجود دارد ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ خواهد بود و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل خواهد بود. با این تصمیم بهره‌وری اقتصادی افزایش پیدا خواهد یافت.


فرمانده نیروی زمینی ارتش: اگر امروز با افرادی که بازیچه شده اند، برخورد نمی‌شود اراده فرمانده کل قواست
میر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار دفاعی، امنیتی و سیاسی ایستاده و دشمنان این را بر نمی‌تابند و علیه ما توطئه می‌کنند و افرادی که امروز بازیچه شده اند بدانند ایران عرصه جولان آنها نیست و نخواهیم گذاشت خون شهدای مقدس پایمال شود و در کوچه و خیابان‌هایی که به نام شهدا است دشمن قدم بگذارد. وی ادامه داد: اگر امروز آن‌طور که جامعه انقلابی مطالبه می‌کند با این افراد برخورد نمی‌شود اراده فرمانده کل قواست ولی روزی که فرمان برخورد صادر کنند قطعا جایی در این کشور نخواهند داشت.


عقب نشینی ارتش روسیه از «خرسون»
رسانه‌ها غروب چهارشنبه به وقت تهران اعلام کردند که نیرو‌های روسیه در منطقه «خرسون» در جنوب اوکراین برای حفظ جان شهروندان تصمیم به ترک این منطقه گرفته‌اند. وزارت دفاع روسیه توضیح داده که می‌خواهد از تلفات غیرضروری در میان نیرو‌های خود جلوگیری کند و جان غیرنظامیان را نجات دهد.


درخواست وکلای پرونده فوت مهسا امینی از دستگاه قضایی
وکلای پرونده مهسا امینی درخواست کردند: با توجه به نظر پزشکان متخصص و روند درمان منظم بیماری غدد مهسا به طور کلی امکان از دست دادن عوامل حیاتی در فاصله کمتر از یک ساعت از زمان دستگیری نامبرده توسط گشت ارشاد مفقود می‌باشد. نظریه کمیسیون پزشکی در جهت نفی ورود ضربه یا عوامل خارجی قطعی و غیرقابل اعتراض نیست؛ موضوع را به کمیسیونی دیگر جهت رسیدگی مجدد ارجاع دهید. بر درخواست‌های قبلی خود مبنی بر مطالعه اصل پرونده و تحقیق از چهار نفر از پرسنل نیروی انتظامی خودرو ون حامل مهسا و تحقیق از همه بانوانی که در همان ساعت دستگیر شدند پافشاری میکنیم


واکنش دادستان سیستان و بلوچستان به عکس جنجالی خدانور لجه‌ای
دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان درخصوص انتشار تصویر فردی به نام خدانور لجه‌ای در فضای مجازی گفت: طبق گزارش‌ها خدانور لجه‌ای قبلا به اتهام شرکت در ۱۶ فقره سرقت به زندان زاهدان معرفی شده بوده است.


توضیح آموزش وپرورش درباره حادثه آموزشگاه دخترانه آرمینه مصلی نژاد
آموزش وپرورش شهرستان ری اعلام کرد: روز سه شنبه مورخ ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۵ صبح، تعداد معدودی از دانش‌آموزان هنرستان دخترانه آرمینه مصلی‌نژاد هنگام رفتن به کلاس درس اقدام به بی‌انضباطی و سر و صدا نمودند و مدیر آموزشگاه سعی در برقراری آرامش دانش‌آموزان داشته است. در این بین یکی از دانش‌آموزان که سابقه بیماری داشته، دچار عارضه تنفسی شده و پس از تماس مدیر مدرسه، اورژانس در محل حاضر می‌شود.

 

ماجرای خودداری نماینده سقز از امضای بیانیه اخیر نمایندگان
رحیمی با بیان اینکه چنین بیانیه‌هایی مورد سوء استفاده رسانه‌های معاند قرار می‌گیرد و مردم هم در این رابطه ببیشتر جریحه‌دار می‌شوند گفت: من با این جریان واقعا همکاری نکردم، ولی انتظاردارم همکارانم در راستای مواردی که تضعیف‌کننده منافع عمومی هستند قدم برندارند و در این زمینه اتحاد و هماهنگی را داشته باشند.


دیپلمات سابق ایران در نیویورک: اگر کنترل کنگره به دست جمهوریخواهان بیافتد، قطعا بر احیای برجام تاثیر خواهد داشت
کوروش احمدی درباره تاثیر پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره بر احیای برجام می‌گوید که کنترل کنگره اگر به دست جمهوریخواهان بیافتد، قطعا بر احیای برجام تاثیر خواهد داشت اما تعیین کننده نخواهد بود. اما تاثیر منفی یک کنگره جمهوریخواه بر اجرای برجام از دو جهت خواهد بود.


ایران در سال ۲۰۴۰ جزو ۱۹ کشور خشک دنیا می‌شود
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر حفظ پوشش گیاهی و حفاظت از منابع طبیعی کشور گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در صورتی که کشور با سرعت کنونی به سمت خشکسالی حرکت کند، ایران در سال ۲۰۴۰ جزو ۱۹ کشور خشک دنیا خواهد شد.

نظرات بینندگان