arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱

هشدار سناتور آمریکایی به ایلان ماسک: شرکت‌هایت را اصلاح کن، یا کنگره این کار را انجام می‌دهد

سناتور «اد مارکی» از ماساچوست اخیراً از ایلان ماسک خواسته بود که سیاست‌های جدید احراز هویت توییتر را تشریح کند و با پاسخ طعنه‌آمیز این میلیاردر مواجه شده بود. او حالا در توییت جدیدی ثروتمندترین فرد جهان را تهدید کرده و گفته است او یا شرکت‌های خود را اصلاح می‌کند یا کنگره آمریکا این کار را انجام خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیجیاتو: سناتور «اد مارکی» از ماساچوست اخیراً از ایلان ماسک خواسته بود که سیاست‌های جدید احراز هویت توییتر را تشریح کند و با پاسخ طعنه‌آمیز این میلیاردر مواجه شده بود. او حالا در توییت جدیدی ثروتمندترین فرد جهان را تهدید کرده و گفته است او یا شرکت‌های خود را اصلاح می‌کند یا کنگره آمریکا این کار را انجام خواهد داد.

سناتور مارکی روز جمعه در توییتی از ایلان ماسک بابت سرویس جدید توییتر بلو که شامل تیک آبی می‌شود، انتقاد کرد. او در این نامه اشاره کرده بود که چطور یک گزارشگر خبرگزاری واشنگتن پست توانسته برای آقای مارکی حساب جعلی بسازد و با سرویس بلو تیک آبی بگیرد. او نوشته بود: «توییتر باید توضیح بدهد که این اتفاق چطور افتاده و این شرکت چطور می‌خواهد جلوی وقوع مجدد آن را بگیرد.»

ماسک در پاسخ گفته بود: «شاید دلیلش این است که اکانت واقعی شما شبیه یک پارودی به نظر می‌رسد.» او در ادامه یک ساعت بعد در توییت دیگری نوشت: «و چرا تصویر پروفایل شما ماسک دارد؟» اشاره او به تصویر سناتور مارکی است که در آن او همراه با یک ماسک روی صورتش دیده می‌شود.

سناتور اد مارکی ایلان ماسک را تهدید کرد
این پاسخ‌های طعنه‌آمیز اما به مذاق اد مارکی خوش نیامد و او در جواب به مشکلات شرکت‌های ایلان ماسک اشاره کرد: «یکی از شرکت‌های شما تحت حکم رضایت FTC قرار دارد. نهاد نظارت بر ایمنی خودروها، NHTSA مشغول بازرسی یک شرکت دیگر به‌خاطر کشتن مردم است و شما زمان خود را صرف دعواهای آنلاین با بقیه می‌کنید. شرکت‌های خود را اصلاح کنید یا کنگره این کار را خواهد کرد.»

توییتر تحت مالکیت ماسک از تغییراتی در سرویس بلو خبر داد که اجازه می‌داد با پرداخت ماهانه 8 دلار بتوانید تیک آبی دریافت کنید. این سرویس دو روز بعد از راه‌اندازی متوقف شد ولی در همین فاصله تعداد زیادی اکانت تقلبی را به تیک آبی رسانده است که حساب چهره‌ها و شرکت‌های شناخته‌شده را جعل کرده‌اند.

حالا با توجه به اینکه دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌های مجلس سنا را در دست گرفته‌اند و مارکی عضو زیر‌کمیته ارتباطات، رسانه و پهن‌باند است، این احتمال وجود دارد که نمایندگان برای پاسخگو‌کردن توییتر زودتر دست‌به‌کار شوند.

نظرات بینندگان