arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۲ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱

ابر آروان در واکنش به تحریم اتحادیه اروپا: می‌پذیریم که در برابر جعل واقعیت شکست خورده‌ایم

اتحادیه اروپا امروز ۳۲ شخص و شرکت را در لیست تحریم خود قرار داد که نام ابر آروان⁩ نیز در این لیست دیده می‌شود. ⁩این نخستین بار است که یک شرکت فناوری که در اکوسیستم استارتاپی رشد کرده است، تحریم می‌شود. در بخش دلایل این تحریم، اتحادیه اروپا عنوان کرده که ابر آروان، از تلاش دولت برای کنترل اینترنت حمایت کرده و از سال ۲۰۲۰ یک بازیگر جدی در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات برای تهیه نسخه‌ای جداگانه و ایرانی (ملی) از اینترنت بوده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیجیاتو: اتحادیه اروپا امروز ۳۲ شخص و شرکت را در لیست تحریم خود قرار داد که نام ابر آروان⁩ نیز در این لیست دیده می‌شود. ⁩

این نخستین بار است که یک شرکت فناوری که در اکوسیستم استارتاپی رشد کرده است، تحریم می‌شود. در بخش دلایل این تحریم، اتحادیه اروپا عنوان کرده که ابر آروان، از تلاش دولت برای کنترل اینترنت حمایت کرده و از سال ۲۰۲۰ یک بازیگر جدی در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات برای تهیه نسخه‌ای جداگانه و ایرانی (ملی) از اینترنت بوده است؛ موضوعی که ابر آروان در رویدادها، مصاحبه‌ها و بیانیه‌های خود تکذیب کرده است.

‎ ابر آروان در آخرین رویداد سوار ابرها که ۲۸ فروردین برگزار شد، به شکل عمومی تمام اتهام‌هایی که به این شرکت وارد شده بود را رد و اعلام کرد میزبانی از کسب‌وکارها در ایران یا خارج ایران تفاوتی در تصمیم حاکمیت برای قطع اینترنت ایجاد نمی‌کند؛ چراکه به گفته پیرحسین‌لو، حتی در صورت قطع اینترنت، سرویس‌های حساس و منتخب ایرانی فارغ از اینکه داخل ایران میزبانی شده باشند یا خارج ایران، می‌توانند با انتخاب حاکمیت به کارشان ادامه دهند.

ابر آروان اهداف بزرگی را برای خود تا پایان سال ۱۴۰۱ ترسیم کرده بود. به شکل مشخص فعالیت گسترده بین‌المللی و همینطور راه‌اندازی دیتاسنترهای ابری بزرگ در ایران و حتی ورود به بازار بورس برخی از این برنامه‌ها بودند.

ابر آروان در آخرین رویداد سوار ابرها، از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ ایران در حوزه‌ دیتاسنتر ابری در این شرکت خبر داده بود. در آن تاریخ ابرآروان همچنین از جذب سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی از فناپ و ارزش‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی توسط این هلدینگ خبر داده بود.

واکنش ابر آروان به تحریم اتحادیه اروپا:

«امروز انتشار خبر تحریم آروان‌کلاد از سوی اتحادیه‌ی اروپا در حالی اعلام شد که چند ماهی است با ارایه دلایلی فنی و روشن، اتهامات واهی و ادعاهای بی‌اساس مبنی‌بر نقش داشتن در محدودیت یا قطع اینترنت را بارها رد کرده‌ایم.

می‌پذیریم که در جنگ رسانه‌ای در مقابل شایعه‌ها و جعل واقعیت شکست خورده‌ایم و نتوانسته‌ایم از حقانیت خود به‌درستی دفاع کنیم. اتهامات نادرست از طریق رسانه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها، بدون شواهد محکم، آن قدر تکرار شده که امروز مبنایی برای این تحریم ناعادلانه قرار گرفته است.

اثرپذیری و دنباله‌روی نهادهای اروپایی از این اتهام‌های یک‌طرفه و بی‌اساس، ناامیدکننده است. بدون شک برای احقاق حقوق مادی‌ و معنوی خود به کمک مراجع دارای صلاحیت بین‌المللی اقدام خواهیم کرد.

علاوه‌بر این، ما مسیرمان را به سمت توسعه محصولات ابری و خدمت به مشتریان خود ادامه خواهیم داد و به عنوان یک استارت‌آپ فناوری بین‌المللی در اکوسیستم فناوری ابری، در کنار سایر ارایه‌دهندگان ابری در سراسر جهان رشد خواهیم کرد.»

نظرات بینندگان