arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱

اعطای جایزه اسکار افتخاری به «مایکل جی.فاکس»

«مایکل جی. فاکس» بازیگر سینما و تلویزیون برای کمک به جمع‌آوری ۱.۵ میلیارد دلار برای تحقیق در زمینه بیماری پارکسینون، با دریافت جایزه اسکار افتخاری مورد تقدیر قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا:«مایکل جی. فاکس» بازیگر سینما و تلویزیون برای کمک به جمع‌آوری ۱.۵ میلیارد دلار برای تحقیق در زمینه بیماری پارکسینون، با دریافت جایزه اسکار افتخاری مورد تقدیر قرار گرفت.
 
 به نقل از رویترز، «مایکل جی. فاکس» بازیگری که در دهه ۱۹۸۰ در کمدی تلویزیونی «روابط خانوادگی» و فیلم‌های «بازگشت به آینده» تماشاگران را مجذوب خود کرد، از سوی آکادمی با دریافت جایزه اسکار افتخاری (جایزه بشردوستانه ژان هرشولت) برای فعالیت‌های حمایتی در جهت جمع‌آوری ۱.۵ میلیارد دلار برای تحقیق در مورد بیماری پارکینسون، مورد تقدیر قرار گرفت.
 
فاکس در سن ۲۹ سالگی به بیماری پارکینسون که یک اختلال عصبی که باعث لرزش و سایر علائم می‌شود، مبتلا شد و فعالیت بازیگری خود را محدود کرد و بنیادی تحت عنوان «مایکل جی. فاکس» را برای تحقیقات پارکینسون تأسیس کرد تا در جستجوی درمانی برای این بیماری باشد.
 
این بازیگر کانادایی در مراسم سالانه جوایز گاورنرز آکادمی اسکار پس از دریافت جایزه افتخاری گفت: «اینجا ایستادن و پذیرفتن محبت شما به عمیق‌ترین حالت متواضعانه است». فاکس همچنین گفت که سخت‌ترین قسمت در مورد بیماری‌اش، دست و پنجه نرم کردن با عدم قطعیت بود و او سال ها بیماری خود را خصوصی نگه داشته است، زیرا نمی دانست اگر مخاطبان بدانند که من درگیر این مشکل هستم، می توانند باز هم به کمدی‌های من بخندند یا خیر.
 
«دایان وارن» ترانه‌سرای پرکار که آثارش در ۱۰۰ فیلم سینمایی استفاده شده است، «پیتر ویر» کارگردان استرالیایی که برای فیلم‌هایی چون «شاهد» و «انجمن شاعران مُرده» شناخته می‌شود و «یوژن پالسی» نخستین زن سیاه‌پوست که یک فیلم (یک فصل سفید خشک) برای استودیوهای بزرگ هالیوودی ساخت، دیگر دریافت‌کنندگان جایزه اسکار افتخاری امسال بودند.
نظرات بینندگان