arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۷ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱ آذر ۱۴۰۱؛ از سه کشته در حوادث جوانرود تا سنگین‌ترین شکست تیم ملی در تاریخ جام‌جهانی و قطع اینترنت بعد از بازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

عملیات دوباره سپاه در کردستان عراق
روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران در اطلاعیه ای از آغاز دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام به «مقرهای باقی‌مانده تروریست‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی در مناطقی از اقلیم شمال عراق» خبر داد. این حملات در جژنیکان، زرگوئیز و کوی سنجق انجام گرفت. 

رحیم صفوی: این فتنه‌ها تمام می‌شود اما بازهم ممکن است سراغمان بیاید
سردار سیدیحیی رحیم صفوی مشاور رهبر انقلاب تاکید کرد: آیا سپاه پاسداران و بسیج در این جریانی که شاهد هستیم نمی‌تواند با علم و آگاهی ماجرا را زودتر جمع کند؟ من مطمئن هستم این جریان به تعبیر مقام معظم رهبری به زودی جمع می‌شود.او اظهار کرد: این فتنه‌ها تمام می‌شود اما بازهم ممکن است سراغمان بیاید. پس نباید بی‌توجه باشیم. ما باید مشکلات‌ مردم را حل کنیم و انقلاب اسلامی آمده است که مشکلات مردم را حل کند.

علت لغو سفر هیات آژانس به ایران
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت: موضوع سفر هیأت آژانس به تهران جزو موضوعاتی بود که در چارچوب توافق وجود داشت اما با توجه به قطعنامه سیاسی صادر شده در شورای حکام علیه ایران، اقدامات بعدی با توجه به شرایط جدید صورت می‌گیرد.

مهرداد بذرپاش اصلی جایگزینی رستم قاسمی
حسینی معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره گزینه‌های پیشنهادی دولت برای جایگزینی رستم قاسمی گفت: تا این لحظه آقای «مهرداد بذرپاش» گزینه اصلی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است.

سنگین‌ترین شکست تیم ملی در تاریخ جام‌جهانی
تیم فوتبال ایران در اولین بازی خود در جام جهانی قطر در دیداری متاثر از جو غیرفوتبالی در روزی که بازیکنان به همین دلیل تمرکزی نداشتند با شکست سنگین ۶ بر ۲ ایران به انگلیس باخت. بعد از بازی، کی روش سرمربی تیم ملی گفت که همه می‌دانند که بازیکنان من در چه محیطی هستند. او درمورد جو ورزشگاه و حواشی آن گفت: باید به کسانی که نمی‌خواهند تیم ملی را حمایت کنند بگویم که بهتر است در خانه بمانند، کسی به آن ها نیاز ندارد.

قطع اینترنت بین الملل و پیام رسان‌های داخلی بعد از بازی ایران و انگلیس
بعد از بازی ایران و انگلیس در جام جهانی، برای ساعاتی اینترنت بین الملل اپراتور‌های تلفن همراه قطع شده و فقط دسترسی به اینترنت داخلی میسر بود. قطع اینترنت بین الملل اپراتور‌های موبایل درحالی است که تعدادی از کاربران هم از عدم امکان برقراری ارتباط با برخی پیام رسان‌های داخلی از ساعتی پیش خبر دادند.

آمریکا: از حمله ایران به عربستان ممانعت کردیم
مک گورک، هماهنگ کننده شورای امنیت آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا مدعی شد که ایران قصد حمله به عربستان را داشت که به احتمال زیاد به دلیل همکاری امنیتی میان ریاض و واشنگتن انجام نشد.

وزیر آموزش و پرورش: مدارس را ۳ سال تعطیل کردند و یک نفر اعتراض نکرد
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه اندیشه‌های غربی دیگری مطرح شد که خانواده‌ها را هدف گرفته بود. مدارس ما سه سال تعطیل بود اما یک نفر اعتراض نکرد که دانش آموزان مشکل فاصله تربیتی در بعد روانشناختی و جامعه شناختی پیدا می‌کنند در حالی که نهایت تعطیلی مدارس در جوامع دیگر، شش ماه بوده است. نظام سلطه به دنبال این‌است که مدارس و دانشگاه‌ها را واقعا تعطیل کند.

رئیسی: کینه دشمنان از دستاوردهای عظیم ناشی شده
رئیسی رئیس جمهور کسب رتبه اول در منطقه و پانزدهم در دنیا در حوزه بهداشت و درمان را نشانه پیشرفت و بالندگی کشور دانست و گفت: کینه دشمنان از همین دستاوردهای عظیم ناشی شده و قطعاً برای آنها پذیرفتنی نیست که کشوری تحت تحریم نه تنها ۹۵ درصد از داروهای مورد نیاز مردمش را تولید کند، بلکه به صادرکنندگان دارو نیز تبدیل شود.

بیرانوند راهی بیمارستان شد
بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در دقایق اولیه بازی با انگلیس به دلیل شکستگی بینی راهی بیمارستان شد. باید دید بیرانوند می‌تواند در بازی‌های بعدی ایران را همراهی کند یا خیر.او اکنون از بیمارستان مرخص شده.

سه کشته در حوادث جوانرود
خبرگزاری دولت نوشت: یک مقام آگاه گفت: در جریان آشوب و اغتشاش یکشنبه شب در شهرستان جوانرود (شمال کرمانشاه) ، سه نفر به‌طرز مشکوکی کشته شدند.

نظرات بینندگان