arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱

کاهش موارد ابتلا به آنفلوانزا در دو هفته گذشته / فوت ۱۶۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تاکنون

شهنام عرشی سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزا در کشور، از فوت ۱۶۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزا در کشور، از فوت ۱۶۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس خبر داد.

شهنام عرشی درباره آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزا در کشور اظهار کرد: همه‌گیری آنفلوانزا هرسال در فصول سرد و از اواسط آبان‌ماه آغاز می‌شد اما امسال این همه‌گیری حدود یک ماه زودتر و از اوایل مهرماه، شروع شد.

کاهش نسبی تعداد موارد آنفلوانزا در کشور

وی افزود: ما از ابتدای سال بین 1000 تا 2000 نمونه از بیماران دارای علائم سرماخوردگی دریافت و جمع‌آوری می‌کنیم تا وضعیت شیوع ویروس‌ها را رصد کنیم. خوشبختانه در دو هفته گذشته از نمونه‌های جمع‌آوری شده از افراد مبتلا به سرماخوردگی‌های خفیف و شدید، حدود 20 درصد موارد، آنفلوانزا هستند در حالی که در اوج همه‌گیری آنفلوانزا، این عدد به 36 درصد رسیده بود.

ثبات نسبی شیوع آنفلوانزا در کشور

عرشی ادامه داد: امیدواریم تعداد موارد ابتلا به آنفلوانزا حالت افزایشی پیدا نکند؛ البته شیوع انفلوانزا دو پیک (اوج) دارد که پیک دوم، کوچکتر است. الان از پیک اول که حالت افزایشی داشته، به وضعیت ثابتی رسیده‌ایم و انتظار می‌رود اگر اتفاق جدیدی در روند همه‌گیری رخ ندهد، شیوع آنفلوانزا در کشور تا بهمن‌ماه ادامه داشته و سپس به حداقل خود برسد.

فوت 150 تا 160 نفر به دلیل ابتلا به ویروس آنفلوانزا

وی درباره تعداد موارد مرگ‌ومیر ناشی از آنفلوانزا تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود 150 تا 160 مورد مرگ‌ومیر ناشی از آنفلوانزا در کشور داشته‌ایم. عمده افراد فوت شده در سنین بالا یا دچار بیماری‌های زمینه‌ای بودند که واکسن تزریق نکرده بودند.

آنفلوانزا در کدام گروه‌ها خطرناک است؟

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که تعداد موارد بستری ناشی از آنفلوانزا در اطفال نیز کاهش نسبی پیدا کرده است، گفت: آنفلوانزا در افراد سالمند و دارای بیماری‌های مزمن و نقص ایمنی، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و مردم حتماً باید نکات بهداشتی را برای پیشگیری از این بیماری رعایت کنند.

نظرات بینندگان