arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱

کارشناسان نظامی ایران و اوکراین در مورد پهپادهای انتحاری نشست مشترک برگزار کردند

به گفته یکی از مقامات وزارت امورخارجه اوکراین، کارشناسانی از دو کشور ایران و اوکراین در مورد ابهامات و اتهامات مطرح شده در مورد به کارگیری پهپاد‌های ساخت ایران توسط روسیه در جنگ علیه اوکراین دیدار و گفتگو کرده‌اند. نیکولنکو همچنین گفته است که «اوکراین به ایران اطلاع داده است که عواقب همدستی در تجاوز روسیه با منافعی که احتمالا (ایران) از همکاری با روسیه به دست خواهد آورد «غیرقابل قیاس خواهد بود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته یکی از مقامات وزارت امورخارجه اوکراین، کارشناسانی از دو کشور ایران و اوکراین در مورد ابهامات و اتهامات مطرح شده در مورد به کارگیری پهپادهای ساخت ایران توسط روسیه در جنگ علیه اوکراین دیدار و گفتگو کرده‌اند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از یورونیوز، اولِگ نیکولِنکو سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین، به خبرنگار سی‌ان‌ان گفته است که «تاکنون یک جلسه کارشناسی برگزار شده است. البته من نمی‌توانم جزئیات آن را بازگو کنم، اما همین قدر به شما بگویم که طرف اوکراینی به اقدامات سخت‌گیرانه خود به منظور جلوگیری استفاده روسیه از سلاح‌های ایرانی در جنگ علیه اوکراین ادامه خواهد داد.»

نیکولنکو همچنین گفته است که «اوکراین به ایران اطلاع داده است که عواقب همدستی در تجاوز روسیه با منافعی که احتمالا (ایران) از همکاری با روسیه به دست خواهد آورد «غیرقابل قیاس خواهد بود.»


مقامات آمریکایی گفته بودند که روسیه در جنگ علیه اوکراین از صدها پهپادی که از ایران دریافت کرده است در حملات مرگبار استفاده می‌کند.

پیش‌تر نیز سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در این خصوص گفته بود که «به دنبال ادعای استفاده از پهپادهای ایران در درگیری های اوکراین، ایران درخواست نشست کارشناسی مشترک با مقامات اوکراین را مطرح کرده است. تاکنون گام‌های مهمی در این گفتگوی بین کارشناسان نظامی ایرانی و اوکراینی برداشته شده است، و تا زمان رفع تمام سوءتفاهم‌ها ادامه خواهد داشت.»

نظرات بینندگان