arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱

کاخ سفید در واکنش به غنی سازی ۶۰ درصدی ایران: با نگرانی، موضوع را زیر نظر داریم / الان به احیای برجام نزدیک نیستیم

جان کربی، سخنگوی مشاور امنیت ملی کاخ سفید به بیانیه سازمان انرژی اتمی ایران درباره افزایش تولید اورانیوم ۶۰ درصدی واکنش نشان داد. جان کربی امروز سه‌شنبه در واکنش به این موضوع گفت: «ما از مدت‌ها پیش شاهد بوده‌ایم که ایران در تلاش بوده است زمان گریز خود را کوتاه‌تر کند. به همین دلیل است که وقتی ما روی کار آمدیم سخت تلاش کردیم برجام را احیا کنیم. الان به آن مرحله نزدیک نیستیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس، جان کربی، سخنگوی مشاور امنیت ملی کاخ سفید به بیانیه سازمان انرژی اتمی ایران درباره افزایش تولید اورانیوم ۶۰ درصدی واکنش نشان داد.

جان کربی امروز سه‌شنبه در واکنش به این موضوع گفت: «ما از مدت‌ها پیش شاهد بوده‌ایم که ایران در تلاش بوده است زمان گریز خود را کوتاه‌تر کند. به همین دلیل است که وقتی ما روی کار آمدیم سخت تلاش کردیم برجام را احیا کنیم. الان به آن مرحله نزدیک نیستیم.»

وی اضافه کرد: «اما ما با نگرانی به رصد پیشرفت‌های ایران در زمینه هسته‌ای و همچنین توانمندی‌های آنها در زمینه موشک‌های بالیستیک ادامه می‌دهیم. به همین دلیل است که قصد داریم اطمینان حاصل کنیم که همه گزینه‌ها در دسترس رئیس‌جمهور خواهند بود.»

او اضافه کرد: «به همین دلیل است که ما دیدگاهمان را مبنی بر اینکه به ایران اجازه دستیابی به سلاح اتمی نخواهیم داد را تغییر نخواهیم داد.»

نظرات بینندگان