arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱

توضیح زاکانی درخصوص تغییر مدیران مترو

شهردار تهران با اشاره به تغییر مدیریت در مترو گفت: باید به سمتی برویم که بخش هلدینگ و بهره‌برداری مترو با یکدیگر هماهنگی داشته باشند که اکنون این هماهنگی کامل وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: شهردار تهران با اشاره به تغییر مدیریت در مترو گفت: باید به سمتی برویم که بخش هلدینگ و بهره‌برداری مترو با یکدیگر هماهنگی داشته باشند که اکنون این هماهنگی کامل وجود دارد.

علیرضا زاکانی در حاشیه یکصد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر مدیریت در مترو تهران اظهار کرد: نوع مدیریت و نوع نگاه به انجام مسئولیت در شهرداری تهران متفاوت است. هر فردی که مسئولیتی را برعهده می‌گیرد موظف به انجام اقداماتی است. ما در هنگام آغاز به کار خود، نوع مسئولان را در کانون ارزیابی مشخص و احکام را یکساله صادر کردیم.

شهردار تهران با اشاره به انتخاب 97 درصد از مدیران شهرداری از داخل بدنه، خاطرنشان کرد: احکام مدیران به صورت یکساله صادر شده بود که البته حکم بخش عمده‌ای از آنها تمدید شد. همه می‌دانند که یک روز را هم نباید برای رسیدن به اهداف مطروحه از دست بدهند.

وی با بیان اینکه در حوزه بهره برداری مترو نیز تا امروز یک مسئول را انتخاب کردیم، یادآور شد: پس از ارزیابی ها موقتاً سرپرستی که سابقه مدیریت داشته، انتخاب شد و پس از آن نیز جایگزینی را انتخاب کردیم و اکنون آقای درستی متولی شرکت بهره‌برداری مترو تهران شده است. باید به سمتی برویم که هلدینگ و بهره برداری مترو با یکدیگر هماهنگی داشته باشند که اکنون این هماهنگی کامل وجود دارد.

زاکانی با اعلام اینکه روز یکشنبه جلسه ای سه ساعته را در حوزه مترو برگزار کردیم، گفت: عملا تمام آنچه که ناظر بر مترو بود را دنبال کردیم و به جمع بندی کاملی رسیدیم. مترو سرمایه بسیار بالایی است و به سرمایه گذاری بیشتری نیز احتیاج دارد.

شهردار تهران در خصوص مشوق‌های ساخت و ساز بیان کرد: نمای ساختمان یکی از گلوگاه‌های صدور پروانه است و بر همین اساس دو جنس کار دنبال شد؛ یکی از این موارد نماهای الگو بودند که مورد تایید کارشناسان است و بر این مبنا افراد می‌توانند نمای خود را از میان آنها انتخاب کنند. برای اینکه نما در کمیته انتخاب شود باید کار بسیار سریعتر صورت گیرد. پس از تایید نمایی که توسط سازنده ارائه می‌شود، موضوع سریعا به خزانه کمیته نما وارد و منجر به این می‌شود که از خلاقیت افراد نیز حمایت صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بهترین نما آن است که برای شهر هویت ایجاد کند و تاریخ کشور را جلوه دهد، یادآور شد: در گذشته بدون در نظر گرفتن سرانه‌ها ساخت و ساز صورت گرفته و هزینه‌هایی بر تهران تحمیل و احکامی صادر شده است که در بستر آن هزینه های بسیاری روی دوش مردم قرار گرفته است؛ برای مثال در نفر آباد محیط بی دفاع شهری ایجاد شد و منجر به این شد که فردی که در این محیط زندگی می‌کند دچار مشکل شود.

زاکانی افزود: ما قاعده ای قرار دادیم تا بر اساس آن به سمت مردم و آبادانی شهر حرکت کنیم که این قاعده منجر به ایجاد رانت نمی‌شود. باید دست و پای روابط خاص را در تهران بست و ما بر همین اساس برنامه‌ای را در دستور کار قرار دادیم که به مردم ظلم نشود. چندین دهه است که مشکلات و گره‌هایی برای مردم ایجاد شده و ما به دنبال باز کردن گره‌ها هستیم چراکه مردم ما بسیار بزرگ هستند و باید به آنها کمک و خدمت رسانی کرد.

وی با اعلام اینکه امروز صبح جلسه ای را حدود سه ساعت و نیم با دادگستری تهران برگزار کردیم، گفت: در این جلسه در رابطه با حل تمام مشکلات و گره‌های موجود سخن به میان آمد. بسیاری از مجوزهای تهران نیازمند مجوز سایر دستگاه ها دارند و ما موضوع را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

نظرات بینندگان