arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۸ - ۰۳ آذر ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۳ آذر ۱۴۰۱؛ از توضیحات وزیر ورزش درمورد شعار‌های تماشاگران در بازی ایران و انگلیس تا تکذیب درخواست شمخانی برای کمک به کنترل ناآرامی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تایید دیدار فاطمه هاشمی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی خامنه‌ای
پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوشت: در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر دیدار خانم فاطمه هاشمی رفسنجانی با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی خامنه‌ای، یک منبع موثق برای تنویر افکارعمومی اعلام کرد: ضمن تایید اصل دیدار، نکته مهم قابل ذکر اینکه، بیشتر نقل قول‌ها و موضوعات مورد اشاره در خبر، خلاف واقع و کذب است.

آمریکا فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، فرماندار و فرمانده انتظامی سنندج را تحریم کرد
 وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ایران نوشت که حسن عسگری، فرماندار سنندج، علیرضا مرادی، فرمانده انتظامی شهرستان سنندج و محمدتقی اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

تکذیب درخواست شمخانی برای کمک به کنترل ناآرامی‌ها
محسن هاشمی رفسنجانی در واکنش به ادعای روزنامه وال استریت ژورنال درمورد  درخواست دریابان شمخانی از خانواده‌های امام خمینی(ره) و مرحوم هاشمی رفسنجانی برای کمک به آرام کردن اوضاع و رد این درخواست، اظهارکرد: اساسا نه چنین درخواستی از سوی آقای شمخانی خطاب به خانواده مرحوم هاشمی مطرح شده و نه چنین جلسه‌ای تشکیل شده است. سایت جماران وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نیز در پی انتشار این خبر در روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از امین عارف نیا معاون فرهنگی هنری و ارتباطات این موسسه انجام ملاقات علی شمخانی با اعضای بیت حضرت امام را تکذیب کرد.

شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند ضمانت‌نامه بانکی در عراق بگیرند
جهانبخش سنجابی دبیر اتاق کل مشترک ایران و عراق خاطر نشان کرد: عراق علیرغم علاقه قلبی تجارش برای همکاری و تجارت با ما به دلیل تحریم‌ها، عدم عضویت ایران در FATF و مشکلات شبکه پولی و بانکی از ارتباط مستقیم با ما پرهیز می‌کند.

عراق: مذاکرات ایران و عربستان از مرحله امنیتی وارد مسیر دیپلماتیک شده
وزارت خارجه عراق اعلام کرد که مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی با میانجیگری بغداد ادامه دارد و از مرحله امنیتی وارد مسیر دیپلماتیک شده است.

دومین شگفتی سازی آسیایی‌ها رقم خورد
در چهارمین روز از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ تیم‌های ملی آلمان و ژاپن که در گروه E حضور دارند از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه خلیفه مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با نتیجه ۲ بر یک به سود نماینده آسیا خاتمه پیدا کرد. گل نخست آلمان را در این بازی ایلکای گوندوگان (۳۳ - پنالتی) به ثمر رساند. در ادامه ریتسو دوآن (۷۵) توانست گل اول ژاپن را وارد دروازه آلمان کند تا بازی به تساوی کشیده شود. گل دوم سامورایی‌ها را هم تاکوما آسانو (۸۳) زد.

اسلامی: جایی که گاوداری است، چطور می‌تواند سایت هسته‌ای باشد؟
محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ما اعلام کردیم آقای گروسی اگر می‌خواهند می‌توانند به ایران بیایند. همچنین درباره مذاکرات با آژانس گفته بودیم که به موارد ادعایی و سوالات، پاسخ داده شده است اما اینکه آژانس قانع نشده و به دنبال آن ملاحظاتی از سوی سه کشور اروپایی و آمریکا شکل گرفت تا از این مساله به عنوان اهرم فشار استفاده کنند، درست نیست. او گفت: ما نمی‌توانیم بپذیریم آنها بیایند بگویند ایران "سایت اعلام نشده" دارد. جایی که گاوداری است و آهن قراضه در آن می‌فروشند، چطور می‌تواند سایت هسته‌ای باشد؟

رئیسی: مردم انتظار دارند با اغتشاش برخورد قاطع شود
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اظهار داشت: دولت برای شنیدن حرف معترض و مخالف گوش شنوا دارد، اما اعتراض با آشوب و اغتشاش تفاوت دارد. اغتشاش هم مانع گفتگو و هم مانع هر نوع توسعه یافتگی است و مردم انتظار دارند با آن برخورد قاطع شود.

توضیحات وزیر ورزش درمورد شعارهای تماشاگران در بازی ایران و انگلیس
حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان گفت: قبل از شروع بازی با انگلستان مزاحمتی از روی سکوها با به کار بردن الفاظی غیرورزشی صورت گرفت. در حین بازی نیز کلمات غیرورزشی شنیده شد. روی سکوها نیز پرچم‌های غیرمجازی وارد شده بود که تماشاچیان با هم درگیر شدند. خوشبختانه مسئولان انتظامی آنجا سامان دادند. به تیم ملی اهانتی صورت نگرفت و ایرانی‌ها در ورزشگاه به خوبی از تیم ملی حمایت کردند.

واکنش سازمان سینمایی به تولید فیلم ها با دو نسخه بی‌حجاب و با حجاب
بهمن حبشی مدیرکل دفتر تولید سازمان سینمایی در واکنش به خبر فیلمبرداری برخی آثار سینمایی در دو شکل بی حجاب و با حجاب گفت : بر اساس اطلاع موثق سازمان سینمایی چنین خبری صحت ندارد و هیچ یک از فیلمهای سینمایی در حال تولید دست به چنین اقدام قانون شکنانه‌ای نزده‌اند. وی افزود: بدیهی است در صورت صحت چنین خبری، فیلم موردنظر در هر مرحله‌ای از ساخت و تولید، متوقف و تبعات جبران ناپذیری را برای سازندگان اثر در پی خواهد داشت.

امیرعبداللهیان: در سه موضوع با آمریکا اختلاف نظر داریم
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در پاسخ به سؤالی پیرامون مذاکرات احیای برجام گفت: به صورت مشخص در سه موضوع با طرف آمریکایی همچنان تفاوت دیدگاه و اختلاف نظر داریم و سه کشور اروپایی در این موضوعات با طرف آمریکایی همکاری می‌کنند. او افزود: یکی از این موضوعات حل مسائل باقیمانده آژانس است و موضوع دیگر به تضمین اقتصادی برمی‌گردد و سعی کردیم این موضوع را فرموله کنیم.  سومین مورد هم این است که در راستای تضمین اقتصادی این بازی که طرف‌های غربی ایجاد کردند و تسری تحریم به طرف های ثالث را عامل برای تداوم تحریم‌ها قرار دادند با یک مکانیسم مورد توافق باید از میان برداشته شود. در این رابطه باید تبادل پیام‌ها ادامه یابد.

نظرات بینندگان