arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۰۴ آذر ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۴ آذر ۱۴۰۱؛ از تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران تا بازداشت وریا غفوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بازداشت وریا غفوری
برنا، خبرگزاری رسمی وزارت ورزش از بازداشت وریا غفوری خبر داد. این خبرگزاری علت بازداشت وریا غفوری را «توهین و تخریب تیم ملی فوتبال ایران و تبلیغ علیه نظام » عنوان کرد.

طارمی: بازی مقابل انگلیس اصلا فوتبال نبود
مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار ایران و ولز گفت: بازی اول ما به دلیل حواشی زیادی که مطرح بود، اصلا فوتبال نبود. جام جهانی ما از الان شروع شده‌ و باید در این ۲ بازی ۶ امتیاز بگیریم و دل هواداران را شاد کنیم. طارمی در واکنش به سوالی درباره مسائل سیاسی ایران، گفت: من هر صحبتی کنم تاثیری ندارد چون بعضی دوستان هر طور دوست دارند می‌نویسند و منتشر می کنند پس من در خصوص‌ مسایل سیاسی حرف‌ نمی‌زنم و اگر بخواهم می‌توانم در فضای مجازی حرف بزنم اما بعضی دوستان صحبت‌های ما را درست منتشر نمی کنند. طارمی در خصوص آیا تیم ایران به خاطر نخواندن سرود ایران توبیخ شده و تحت فشار است گفت: نه تحت هیچ فشاری نیستیم و ما آمدیم اینجا فوتبال بازی کنیم. خبرنگاران کارشان را انجام می‌دهند اما اینجا فضای ورزشی و فوتبالی هست و می‌توانند خبرنگاران فوتبالی حضور داشته باشند تا هواداران از حواشی فوتبالی بیشتر لذت ببرند.

رئیسی: می‌خواستند نسخه‌های کشور‌های دیگر را برای ایران اجرا کنند
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جمع مردم اسلامشهر گفت: دشمن با مشاهده این پیشرفت ها عصبانی می شود، هشت سال جنگ تحمیلی، فتنه انگیزی و توطئه های مختلفی که علیه کشور ما دشمن انجام داد و خواستند مانع از پیشرفت کشور شوند، حتی نسخه های کشورهای دیگر را می خواستند برای ایران اجرا کنند، غافل از اینکه مردم ایران شباهتی به دیگر کشورها ندارند، اینجا نقطه قوت ما همین مردم هستند.

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه علیه ایران درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده را به تصویب رساند. تصویب این قطعنامه به معنای موافقت این شورا با ایجاد یک «هیأت حقیقت‌یاب» درباره ادعاها در خصوص «نقض حقوق بشر توسط ایران» در حوادث اخیر است. این قطعنامه با ۲۵ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع به تصویب رسید.

حمله به حوزه های علمیه خواهران بیشتر از برادران بوده
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: حمله به عمامه و چادر یکی دیگر از اهداف دشمن است.حمله به حوزه های علمیه خواهران بیشتر از برادران بوده است. عصبانیت آنها این است که این فضا نخوابد و دیگر اینکه انتقام بگیرند. آنها به هدف خود نرسیدند و به دنبال این هستند که فضا آرام نشود.

پیشنهاد وزیر صنعت برای واگذاری خودروسازها به نیروهای مسلح که رد شد
ابراهیمی اصل معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: چندی قبل وزیر صنعت اعلام کرد که خودروسازها را به ستاد کل واگذار کنیم. پاسخ داده شد که حتی با یک ریال نیز قبول نمی‌کنیم چرا که خلاف دستورات مقام معظم رهبری است، ضمن اینکه بهره‌وری بخش دولتی از بخش خصوصی بالاتر است.

فرمانده بسیج: آمریکا ۳۰ شهریور نامه‌ نوشت که ما شکست خورده‌ایم
سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکایی‌ها نامه‌ای در ۳۰ شهریورماه از منطقه غرب آسیا به پنتاگون نوشتند که ما در این توطئه شکست خورده‌ایم و مردم ایران با ما همراهی نکرده‌اند، در میان دشمن هم اختلاف نظر است و برخی از آن‌ها گفته‌اند که تکلیف این همه پولی که خرج شده چه می‌شود؟

دستیار رئیسی: ما حزب‌اللهی‌ها باید مراقب باشیم که بازی نخوریم
سیداحمد عبودتیان دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: امروز ما حزب‌اللهی‌ها باید مراقب باشیم که بازی نخوریم؛ چون خیلی از انقلابی‌ها و متدینان ما در این جنگ ترکیبی از نظر ذهنی جا زدیم؛ چون بزرگ‌ترهای ما دهه ۶۰ را برای ما خوب روایت نکردند.او گفت: نیروی انتظامی متاثر از مکتب امام خمینی یک نیروی عطوف است و آن کسی که در اغتشاشات گول خورده، نمی‌داند محمدرضا شاه چه کسی بوده است.

شلاق زدن ۳ زن و ۹ مرد در یک ورزشگاه توسط طالبان
گروه طالبان افغانستان در یک ورزشگاه و در مقابل چشمان صدها تماشاگر، سه زن و ۹ مرد را شلاق زد و این نشانگر از سرگیری مجدد رویکردهای این گروه است که مشخصه‌ای از حکومت آنها در دهه ۱۹۹۰ بود.

کی‌روش: بیرانوند مقابل ولز بازی نمی‌کند اما برای بازی با آمریکا آماده خواهد بود
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره آخرین شرایط علیرضا بیرانوند گفت: خوشبختانه ایشان تست‌های مختلفی را انجام داده‌اند و امروز هم تست داد. تردیدی نیست که مشکلات جدی‌ای برای او پیش آمده است اما همه امور خوشبختانه در جهت مثبت حرکت می‌کند و به همین خاطر خوشحال هستیم اما به واسطه اینکه او در یک حادثه‌ای درگیر بود که مربوط به یک جور صدمه مغزی بود و به واسطه پرتکل پزشکی لازم است احترام قائل شویم و هیچ راهی وجود ندارد که این پروتکل را دور بزنیم، برای همین او فردا بازی نمی‌کند اما برای بازی با آمریکا آماده خواهد بود.

فرمانده سپاه: به دشمنان هشدار می‌دهم؛ منافعتان همه جا گسترده است، به خودتان رحم کنید
فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه فتنه اخیر حق و باطل کاملا واضح و مشخص است و غبارآلود نیست گفت: ما در مقابل دشمنانمان خطرناکیم و مراقب باشید. این بار دشمن را کامل خواهیم شکست.او گفت: به آمریکا، اسرائیل، آلمان، فرانسه، سعودی و دیگر گروه‌های ناچیز متحدان این‌ها می‌گویم در مردمک چشمان ملت ایران شما همان کسانی هستید که اگر پشه ای از دستتان چیزی برباید نمی‌توانید پس بگیرید. شما پر کاه را از پشه نمی‌توانید پس بگیرید آن وقت می‌خواهید ایران را از ملت ایران پس بگیرید؟ کسی که به امنیت ملی ما دست دراز کند دستش را قطع خواهیم کرد و این رجزخوانی نیست. به دشمنان هشدار می‌دهم منافعتان همه جا گسترده است و به خودتان رحم کنید. شما هم به آرامش نیاز دارید و خود را در معرض ناآرامی قرار ندهید. ما برای برقراری امنیت و دفاع از عزت ملت و برافراشته بودن پرچم، برای استقلالمان جدی هستیم.

تولد دو نوزاد از رویان‌هایی که از ۳۰ سال پیش منجمد شده بودند
یک دختر و پسر از رویان‌های منجمد ۳۰ ساله به تازگی از مادری در تنسی آمریکا متولد شدند. زنی به‌نام «ریچل ریج‌وی» در تاریخ ۳۱ اکتبر دوقلویی‌ها با اسامی «لیدیا» و «تیموتی» را در بیمارستانی در تنسی آمریکا به‌دنیا آورد که تفاوت بزرگ با زایمان‌های دیگر داشت: نطفه این دو نوزاد در سال ۱۹۹۲ تشکیل شده بود.

سفر قریب الوقوع نخست‌وزیر عراق به ایران برای پیگیری عملیات‌های نظامی اخیر در اقلیم کردستان
منابع آگاه رسانه‌ای عراق، امروز (پنجشنبه) از سفر قریب‌الوقوع «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق به ایران، ترکیه و عربستان سعودی خبر دادند. بر اساس گزارش این رسانه ها، او احتمالا بزودی به ایران و ترکیه سفر خواهد کرد و پرونده حملات این دو کشور علیه تروریست‌ها در منطقه کردستان عراق را پیگیری خواهد کرد.

افزایش شمار بازداشتی‌های حادثه ایذه به ۶۱ نفر
رئیس کل دادگستری خوزستان با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص حوادث دلخراش هفته گذشته در شهرستان ایذه، از افزایش شمار بازداشتی‌های حادثه تروریستی ایذه به ۶۱ نفر‌ خبر داد.

نظرات بینندگان