arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۰۳ آذر ۱۴۰۱

منابع طبیعی: ۳۰ هکتار از جنگل‌های رودبار آتش گرفت

میرحامد اختری، مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: آتش سوزی جدید در رودبار که حدود ۳۰ هکتار برآورد می شود، کنترل شده و نیروها تا پایان اطفا در منطقه خواهند بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: آتش سوزی جدید در رودبار که حدود ۳۰ هکتار برآورد می شود، کنترل شده و نیروها تا پایان اطفا در منطقه خواهند بود.

میرحامد اختری، با اشاره به تداوم وزش باد گرم در سطح استان گیلان تا فردا، اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته با وقوع حریق در اراضی جنگلی پنج شهرستان رودبار، ماسال، رضوانشهر، فومن و تالش مواجه بودیم که تا صبح امروز همه این آتش سوزی ها اطفا شد.

وی با بیان اینکه از عصر امروز شاهد شعله ور شدن مجدد آتش در منطقه سخت گذر و کوهستانی سلانسر در شهرستان رودبار بودیم، افزود: این منطقه شیب زیادی دارد و لذا عملیات اطفا برای نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی بسیار دشوار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با اشاره به حضور نیروهای مردمی و بسیجی و فرمانداری و مدیریت بحران شهرستان در کنار نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، تصریح کرد: خوشبختانه حریق تحت کنترل است، اما به دلیل تداوم وزش باد هماهنگی های لازم را با فرماندهی یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور انجام دادیم و بالگرد اطفا آماده اعزام است.

اختری با بیان اینکه در حال حاضر دمای هوا کاهش یافته و احتمال اطفای آتش وجود دارد، گفت: بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی مهار شده، اما آتش زیر خاکستر همچنان وجود دارد و لذا نیروهای یگان حفاظت در منطقه حاضر هستند؛ اگر تا بامداد فردا این آتش اطفا نشد و مجددا شعله ور شود، بالگرد اطفا اعزام خواهد شد.

وی با اشاره به آمادگی بالگرد اطفا برای اعزام به منطقه جهت جلوگیری از حوادث ناگوار برای اراضی جنگلی، خاطرنشان کرد: در مجموع طی ۴۸ ساعت گذشته ۴۵ هکتار از اراضی جنگلی را اطفا کردیم و آتش در چهار شهرستان کاملا اطفا شده است. آتش سوزی جدید در رودبار نیز که حدود ۳۰ هکتار برآورد می شود، کنترل شده و نیروها تا پایان اطفا در منطقه خواهند بود.

نظرات بینندگان