arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱

«طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با دشمنان علیه امنیت کشور» در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس

«طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی» در کمیته حقوق جزا و جرم شناسی، در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: «طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی» در کمیته حقوق جزا و جرم شناسی، در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

مجلس شورای اسلامی در این هفته تشکیل جلسه خواهد داد و بررسی طرح‌ها و لوایح و سوال نمایندگان از وزرای دادگستری، جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، اقتصاد، امورخارجه و اطلاعات در دستور کار این هفته کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی است.

وزیر امورخارجه به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد

دعوت از وزیر امورخارجه برای پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان، ارائه گزارش رییس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی درباره سفر وی به سوریه، لبنان و اقلیم کردستان عراق و استماع گزارش رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی درباره فشارهای بین المللی در دستور کار این هفته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

یوسف نوری پاسخگوی سوالات نمایندگان در کمیسیون آموزش

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به سوالات برخی از نمایندگان و بررسی اصلاح قانون، بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، اهداف وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دستور کار این هفته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس است.

اصلاح قانون سازماندهی خودرو در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می‌شود

کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این هفته لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو درباره سازوکار اسقاط خودرو را بررسی خواهد کرد.

همچنین نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ریاست اتاق تعاون و معاونان در محل اتاق تعاون، بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استماع گزارش ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و معاونین مربوط از عملکرد کاری در حوزه وظایف کمیسیون در دستور این هفته کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد.

بررسی طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی در کمیسیون حقوقی و قضایی

بررسی ورشکستگی لایحه تجارت، بررسی طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی در کمیته حقوق جزا و جرم شناسی، پیگیری مصوبات کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد انتقال زندان نیشابور و ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران در کمیته حقوق خصوصی در دستور کار این هفته کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار دارد.

طرح سلامت الکترونیک در کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس بررسی می‌شود

کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی در این هفته استماع گزارش مسئولان بسیج ورزش و جامعه پزشکی در مورد عملکرد و برنامه‌های آتی، استماع گزارش معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد عملکرد و برنامه‌های آن معاونت و بررسی آخرین وضعیت تولید و توزیع دارو در کشور و برنامه های سازمان غذا و دارو در مورد تامین دارو بیماران در دستور کار کمیسیون بهداشت است.

همچنین این کمیسیون بررسی زیرساخت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد طرح سلامت الکترونیک و بررسی پیشنهادات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرتبط با برنامه هفتم توسعه و بررسی مشکلات بیماران تالاسمی را در دستور کار دارد.

عملکرد هشت ماهه منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون برنامه، بودجه مجلس بررسی می‌شود

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این هفته بررسی عملکرد هشت ماهه منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را رسیدگی خواهند کرد. رسیدگی به طرح الحاق یک تبصره به ماده(۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و استماع گزارش اقدامات و بررسی عملکرد اعتبارات دانشگاه فرهنگیان دیگر دستورکارهای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات است.

اعضای کمیسیون در این هفته و روز دوشنبه با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت‌های بیمه کشور مسائل و مشکلات صنعت بیمه را بررسی خواهند کرد.

استماع گزارش اقدامات و بررسی اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارائی‌های سرمایه‌ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمع‌بندی گزارش مربوط به تغییرات شاخص‌های محرومیت‌زدائی در کشور دیگر دستورکار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این هفته خواهد بود.

وزیر اطلاعات به کمیسیون فرهنگی می‌رود

کمیته رسانه و هنر کمیسیون فرهنگی مجلس در این هفته بررسی مسائل حوزه رسانه را دستور کار دارد و همچنین کمیته تعلیم و تربیت، بررسی نحوه تدوین کتب درسی قرآن، دین و زندگی، عربی در پایه‌های مختلف را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

بررسی پیش نویس طرح اقتصاد فرهنگ و هنر و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی و همچنین استماع گزارش نماینده محترم ولی فقیه در نهاد نمایندگی دانشگاه‌ها در خصوص مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها در دستور کار کمیسیون است.

دعوت از وزیر اطلاعات جهت پاسخگویی به سوال سید احسان قاضی زاده نماینده فریمان و بررسی ادامه طرح نحوه تاسیس و اداره کتابخانه‌ های عمومی کشور در دستور کار کمیسیون فرهنگی است.

طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی در دستور کار کمیسیون اجتماعی

کمیته زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس در این هفته ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارد.

جلسه کمیته موارد خاص به منظور بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان درخصوص طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی، بررسی مسائل و مشکلات ایثارگران و جانبازان و پاسخ به سوالات نمایندگان با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی و دعوت از رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت مددجویان و بررسی مسائل و مشکلات این بخش در دستور کار این هفته کمیسیون اجتماعی است.

همچنین جلسه کمیته آسیب‌های اجتماعی به منظور بررسی عملکرد دستگاه‌های متولی در حوزه اعتیاد در برنامه ششم توسعه و بررسی پیشنهادات به منظور اعمال در برنامه هفتم توسعه هم در دستور کار این هفته کمیسیون اجتماعی مجلس است.

نظرات بینندگان