arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱

قالیباف: تنها راه برون رفت کشور از مشکلات، نوسازی نظام حکمرانی مبتنی بر فرهنگ بسیجی است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با بیان اینکه نسخه شفابخش فرهنگ بسیجی، تکیه بر مردم و باور به سنت‌های الهی است، گفت: بر همین اساس است که تصریح می کنم تا این دو باور در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی مبنای برنامه ریزی و اقدام قرار نگیرد، نخواهیم توانست چالش‌های این عرصه‌ها را حل کنیم. لذا تایید می‌کنم تنها راه برون رفت کشور از مشکلات پیش رو به خصوص در حوزه اقتصاد و نوسازی نظام حکمرانی با بازگشت مردم و تاکید بر خدا باوری به عنوان دو رکن اصلی فرهنگ بسیجی است که باید مورد توجه ما مسئولان قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قالیباف: توفان حوادث و دشمنی‌ها کوه مستحکم بسیج را ذره‌ای تکان نمی‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیج ستون فقرات دفاع از انقلاب اسلامی است، گفت: این لشکر مخلص خدا در هر برهه‌ای ثابت کرده است طوفان حوادث و دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی کوه مستحکم بسیج را ذره‌ای از جای خود تکان نمی‌دهد.

به گزارش «انتخاب»، محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه- 6 آذر- مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود گفت: در ابتدا به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال که با نمایش اتحاد، غیرت و عشق خود به ایران عزیز، چشم ملت ایران را روشن کردند، تبریک و خداوند می‌گویم و برای آنها در ادامه بازی‌ها آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم مردم ایران با لطف خدا و همت و تلاش بازیکنان تیم ملی فوتبال، برای اولین بار صعود به مرحله بعدی را جشن بگیرند.

به نوشته ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی با تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، افزود: بسیج ستون فقرات دفاع از انقلاب اسلامی است و این لشکر مخلص خدا در هر برهه‌ای ثابت کرده است که طوفان حوادث و دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی، کوه مستحکم بسیج را ذره‌ای از جای خود تکان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: فداکاری، شهادت و مجروحیت جمعی از بسیجیانی که برای حفظ مردم خود را در معرض خطر قرار دادند، افتخار دیگری بود که در کارنامه زرین بسیج به ثبت رسید و مردم هنوز اقدامات مخلصانه و جهادی بسیج و سپاه را در چالش‌های پیش آمده فراموش نکردند.

رییس قوه مقننه یادآور شد: بسیج اثبات کرده است در هر مقطع زمانی و هر شرایطی ویژه‌ای که برای مردم پیش می‌آید، می‌تواند نقطه اتکا و امید مردم برای عبور از چالش‌ها باشد.

وی اضافه کرد: زمانی که در کرونا نیازمند فوری تجهیزات پزشکی بودیم، یا زمانی که فاصله گذاری اجتماعی، معیشت مردم محروم را با مشکل مواجه کرده بود، یا هنگامی که سیل گسترده استان های مرکزی و جنوبی کشور را دچار بحران کرده بود یا زلزله هوطنان را در خوی، سی سخت، ورزقان و هرمزگان دچار مشکل ساخته بود، مردم بسیجی‌ها را در کنار خود دیدند و آثار و حضور آنها را در حل مسائل را مشاهده کردند.

قالیباف تاکید کرد: با وجود ناکارآمدی‌های سالیان متمادی که سرعت پیشرفت کشور را کند کرده است، حضور موثر و کارآمد بسیج و سپاه صرفاً یک دلیل دارد و آن فرهنگی بسیجی است که امام رحمت الله علیه آن را در مردم ایران دمید و دفاع مقدس متبلور و بالنده شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نسخه شفابخش فرهنگ بسیجی، تکیه بر مردم و باور به سنت‌های الهی است، گفت: بر همین اساس است که تصریح می کنم تا این دو باور در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی مبنای برنامه ریزی و اقدام قرار نگیرد، نخواهیم توانست چالش‌های این عرصه‌ها را حل کنیم. لذا تایید می‌کنم تنها راه برون رفت کشور از مشکلات پیش رو به خصوص در حوزه اقتصاد و نوسازی نظام حکمرانی با بازگشت مردم و تاکید بر خدا باوری به عنوان دو رکن اصلی فرهنگ بسیجی است که باید مورد توجه ما مسئولان قرار گیرد.

قالیباف در ادامه با تبریک هفته مجلس به نمایندگان گفت: از نمایندگان می خواهم مطابق آنچه که رهبر انقلاب از ما خواستند، دستاوردها مجلس یازدهم را در میان گذاشته و موانع پیش روی خویش را برای ما شرح دهند. همچنین از رسانه ها درخواست دارم علاوه بر زحمات همیشگی در این هفته به طور خاص در حدود وظایف و اختیارات مجلس، ما نمایندگان را نسبت به وظایف و وعده‌های داده شده مورد مطالعه قرار دهید و دستاوردها و نقاط ضعف مجلس را منصفانه منتشر کنید.

وی تاکید کرد: تردید ندارم که در صورت انعکاس کارشناسانه و منصفانه رسانه ها، مجلس در حدود وظایف و اختیاراتش، از نظر مردم نمره خوبی خواهد گرفت ضمن آنکه نقدهای دلسوزانه شما برای اصلاح ادامه حرکت مجلس تبدیل به فرصتی گرانقدر می شود. رئیس قوه مقننه ادامه داد: همچنین پیشاپیش فرا رسیدن روز نیروی دریایی را به تمامی حافظان غیور دریا در ارتش و سپاه تبریک می‌گویم و یاد و خاطر یوم الله هفتم آذر و شهدای پر افتخار ناوچه پیکان و تمامی شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌دارم.

قالیباف خاطرنشان کرد: در پایان و در آستانه دومین سالروز شهادت دانشمند سرافراز، شهید محسن فخری‌زاده مهابادی یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌دارم و به ارواح پاک دانشمندان شهیدی که در راه اعتلاء ایران مجاهدت کردند درود می‌فرستم. امیدوارم ما بتوانیم ادامه دهنده راه آنان باشیم.

نظرات بینندگان