arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱

دادگستری سمنان: ۷ نفر از متهمان حوادث اخیر آزاد شدند / ۲۳ نفر از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند

محمدجعفرعبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: تعداد ۲۳ نفر از متهمان اغتشاشات اخیر که تأثیر عمل آنان در ارتکاب بزه خفیف بوده از ارفاقات قانونی بهره‌مند و تعداد ۷ نفر با تودیع تأمین از زندان آزاد شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدجعفرعبدالهی از آزادی ۷ نفر از زندانیان استان سمنان در اجرای دستور رئیس قوه قضائیه در پی پیروزی اخیر و مسرت بخش تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: پس از برگزاری دومین مسابقه تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ و کسب پیروزی مسرت بخش، رئیس قوه قضائیه دستور العمل اعمال مساعدت و ارفاق قانونی به زندانیان حائز شرایط را ابلاغ کرد.

وی افزود: با اعمال رأفت اسلامی برای زندانیانی که امکان مساعدت قانونی آنان وجود داشت، بلافاصله به مراجع قضایی استان اعلام شد تا با تشکیل کارگروه ویژه‌ای نسبت به بررسی تمامی پرونده‌های زندانیان و شناسایی مشمولین اقدام و موجبات آزادی آنان فراهم شود.

عبدالهی گفت: در جریان حوادث و اغتشاشات اخیر هیچ زندانی بلاتکلیفی در زندان‌های استان سمنان نگهداری نمی‌شود و چنانچه امکان تودیع تأمین مناسب قانونی صادره را داشتند شرایط آزادی آنان اتفاق می‌افتاد، ولیکن در نهایت اجرای این دستور العمل ویژه تعداد ۲۳ نفر از متهمان اغتشاشات اخیر که تأثیر عمل آنان در ارتکاب بزه خفیف بوده از ارفاقات قانونی بهره‌مند و تعداد ۷ نفر با تودیع تأمین از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: برای هرچه بهتر اجرایی شدن این دستورالعمل به روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان تاکید شد پس از تشکیل کارگروه، با نظارت بر حُسن اجرای این دستورالعمل در کمترین زمان ممکن نسبت به اتخاذ تصمیمات شایسته که منتهی به بازگشت زندانیان به آغوش خانواده‌هایشان می‌شود، اقدام کنند.

نظرات بینندگان