arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱

نخست وزیر عراق وارد تهران شد

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق که پس از روی کار آمدنش در مقام نخست وزیری برای نخستین بار به یک کشور غیرعربی سفر کرده است، دقایقی قبل وارد تهران شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نخست وزیر عراق که پس از روی کار آمدنش در مقام نخست وزیری برای نخستین بار به یک کشور غیرعربی سفر کرده است، دقایقی قبل وارد تهران شد.

محمد شیاع السودانی روز سه شنبه در صدرهیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی از طریق فرودگاه مهرآباد وارد تهران شد و سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و داریی از وی استقبال کرد.

مراسم استقبال رسمی از نخست وزیر عراق تا ساعاتی دیگر با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران برگزار می شود.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور هم پیشتر در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: نخست وزیر عراق به دعوت رسمی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در صدر هیاتی اقتصادی و سیاسی با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای به تهران سفر می‌کند و در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به طور رسمی از سوی رئیس جمهور ایران استقبال می‌شود.

به گفته وی، نخست وزیر عراق در این سفر یک روزه دیدارهای رسمی هم خواهد داشت و تفاهم نامه‌ای نیز برای توسعه همکاری‌های تهران و بغداد به امضا خواهد رسید.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با مناسب خواندن همکاری‌های ایران و عراق با توجه به گفت‌وگوها و دیدارهای رسمی مقامات دو کشور بیان کرده بود که این سفر با اولویت اقتصادی و سیاسی انجام می‌شود و همانطور که دولت مردمی سیزدهم بارها اعلام کرده اولویت سیاست خارجی ایران با دیپلماسی منطقه‌ای و کشورهای همسایه است.

جمشیدی روابط ایران با کشورهای همسایه در یکسال گذشته را بسیار خوب و در سطح بالا توصیف کرد و ادامه داد حوزه روابط بین‌الملل، سیاست خارجی منطقه‌ای و ارتقای روابط با همسایگان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش سیاست خارجی دولت فعلی است که این روند خوشبختانه به خوبی ادامه دارد و شاهد رفت و آمدهای کشورهای همسایه و منطقه با ایران هستیم. در عین حال هر کشور دیگری که تمایل به همکاری و گفت‌وگو با ایران باشد دولت سیزدهم از آن استقبال می‌کند.

به گزارش ایرنا، السودانی که به تازگی به عنوان نخست وزیر عراق انتخاب شده است، برای نخستین بار به یک کشور غیر عربی سفر می کند؛ وی پیش از این به اردن و کویت سفر کرده بود.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور تیرماه امسال میزبان مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشین عراق بود.

نظرات بینندگان