arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۸ - ۱۰ آذر ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱۰ آذر ۱۴۰۱؛ از وضعیت جسمی آرش صادقی تا اضافه شدن تعدادی نیروی موقت به حراست دانشگاه شریف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

احضار سجاد افشاریان و علی شادمان به دادسرای اوین
 روز یکشنبه ۶ آذرماه سجاد افشاریان و علی شادمان کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر به دادسرای زندان اوین احضار شدند. سجاد افشاریان و علی شادمان در حال حاضر با قید وثیقه آزاد هستند.

وزیر کشور: شرایط امنیتی شهر‌هایی غربی کشور اکنون آرام است
احمدی وحیدی وزیر کشور درباره وضعیت برخی شهرهایی غرب کشور که اخیرا دچار نارامی شده بودند، اظهار کرد: وضعیت این شهرها آرام است و مشکلی ندارند. طبیعی است که جریان معاند، تروریست و تجزیه طلب خارج از مرزها دنبال این هستند که وضعیت این شهرها را بهم بریزند شرایط الان آرام است، ولی مراقبت از سوی دستگاه های مسئول انجام می شود.

اضافه شدن تعدادی نیروی موقت به حراست دانشگاه شریف
رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه این دانشگاه کمترین تعداد بازداشتی‌ها در میان دانشگاه‌های سطح تهران را داشته است، گفت: تاکنون هیچ کسی را از خوابگاه محروم نکرده‌ایم و فقط به ۱۳ دانشجو پیامک عدم حضور در خوابگاه ارسال کرده‌ایم که البته ممکن است این تعداد افزایش یابد.او گفت: تعدادی نیروی موقت به حراست دانشگاه اضافه شده؛ این نیروها را از طریق یک شرکت تامین کرده‌ایم .

۲۳ کشته و ۳۰ زخمی در انفجار یک مدرسه دینی در افغانستان
انفجار در یک مدرسه دینی در ولایت سمنگان (شمال افغانستان) ۲۳ کشته و ۳۰ زخمی بر جا گذاشت. جزئیات بیشتری از این انفجار و عوامل آن هنوز منتشر نشده است.

انتقاد از آبونمان ۲۰ هزار تومانی: شرکت مخابرات دچار آسیب مغزی شده؟
سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس با انتقاد از افزایش آبونمان تلفن ثابت به ۲۰ هزار تومان، گفت: آیا با گرانی های فعلی و فشاری که به مردم تحمیل می شود شرکت مخابرات دچار آسیب مغزی شده که تا این حد اشتراک را افزایش داده است. لذا باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

در یک ماه ۲۰ میلیون به قیمت پراید افزوده شده
سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه گفت: در یک ماه گذشته ۲۰ میلیون بر قیمت پراید افزوده شده است، قیمت اقلام خوراکی نیز افزایش یافته است، برای کاهش نرخ ارز، سکه و تورم چه برنامه‌ای دارید؟ آیا مردم اسلام آباد و علی آباد مسئول کاهش و مدیریت قیمت و بازار هستند یا شما؟

وضعیت جسمی آرش صادقی
قوه قضاییه اعلام کرد که حال جسمی «آرش صادقی» مطلوب است و علائم خاصی از بیماری ندارد. بر اساس این گزارش با توجه به اظهارات نامبرده که باید آزمایش‌های دوره ای را برای ارزیابی وضعیت سلامت خود انجام دهد، مقرر شده پس از ارائه مدارک و مستندات پزشکی معتبر، وی به مرکز درمانی اعزام شود و آزمایشات لازم در خصوص او انجام گیرد.

استرالیا به عنوان نخستین تیم آسیایی به دور بعدی جام‌جهانی راه یافت
دیدار دانمارک و استرالیا در گروه D جام‌جهانی با پیروزی یک بر صفر استرالیا پایان یافت تا کانگوروها نخستین تیم آسیایی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ باشند. فرانسه هم با یک گل از تونس باخت اما از قبل صعود کرده بود. در گروه سوم هم آرژانتین با دو گل لهستان را برد و صعود کرد. لهستان هم صعود کر زیرا در دیگر بازی گروه، مکزیک دو بر یک عربستان را برد تا هر دو تیم حذف شوند.

ادعای رسانه‌های عربی: کی‌روش از تیم ملی جدا شد
برخی از رسانه‌های عربی خبر دادند که کارلوس کی روش از تیم ملی ایران جدا شده است. روزنامه استاد الدوحه، معروف‌ترین روزنامه کشور قطر از قول فدراسیون فوتبال نوشت که کی روش تیم ملی را ترک کرده است. محمد الجزار خبرنگار روزنامه الوطن که در خبرگزاری DPA آلمان نیز مشغول فعالیت است، با ارسال توییتی در صفحه شخصی خود، نوشت که کی روش از تیم ملی ایران جدا شده است.

گزارش هیئت اعزامی به سیستان و بلوچستان به رهبری
هیأت اعزامی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بررسی وقایع اخیر به استان سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای خطاب به مردم شریف این استان با تشکر از الطاف آحاد مردم غیور استان، با اشاره به سفر یک هفته‌ای این هیئت و دیدارها و ملاقات‌های متعدد با بزرگان علما و سران طوایف و نخبگان و جوانان و قشرهای مختلف مردم، از تقدیم گزارش این سفر به رهبر انقلاب اسلامی خبرداد. بر این اساس گزارش تلخیصی ۷ صفحه‌ای و گزارش تفصیلی ۶۰ صفحه‌ای، روز گذشته به رهبری تقدیم شده و از آزادی دستگیرشدگانی که جرم سنگین و مؤثری مرتکب نشده بودند تا برخورد با خاطیان پیگیری شد.

 

نظرات بینندگان