arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۱۱ آذر ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱۱ آذر ۱۴۰۱؛ از درخواست‌های مردمی از ریاست جمهوری برای آزادی پوشش تا واکنش خبرگزاری دولت به مطالب منتشر شده از بولتن‌ها و انتساب آنها به رهبر انقلاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کار بر روی مسئله حجاب در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ نتایج تا ۱۵ روز آینده مشخص خواهد شد
محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور کشف حجاب را از رنج‌های کنونی یادکرد و گفت: مجلس و شورای عالی انقلاب اسلامی در حال کار و مطالعه بر روی مساله حجاب هستند که نتایج آن تا ۱۵ روز آینده مشخص خواهد شد؛ این تصمیم‌سازی‌ها باید بر اساس تدبیر صورت بگیرد. وی گفت:دستگاه قضایی به دنبال تعطیلی پلیس امنیت اجتماعی نیست؛ منتهی بعد از حوادث اخیر دستگاه‌های امنیتی و فرهنگی به دنبال حل مدبرانه‌ای مساله هستند.

ثبت «فرهنگ پهلوانی: ورزش زورخانه‌ای» در یونسکو به نام جمهوری آذربایجان 
«فرهنگ پهلوانی: ورزش زورخانه‌ای» به عنوان میراث ناملموس به نام جمهوری آذربایجان در یونسکو به ثبت رسید. یونسکو در توییتر خود این خبر را تایید کرده و به جمهوری آذربایجان تبریک گفته است.

تسنیم: فرمانده کل سپاه بولتن تولیدی توسط خبرنگار یا رسانه ندارد
خبرگزاری تسنیم نوشت که در پی انتشار جزواتی با عنوان «بولتن تهیه شده توسط یک رسانه برای فرمانده کل سپاه در فضای مجازی»، یک منبع مطلع در سپاه به این خبرگزاری گفت: این ادعا که فرمانده کل سپاه برخی اخبار را از طریق بولتن تهیه شده توسط یکی از مسئولان یک رسانه دریافت می‌کند غیرواقعی و کذب است.

پاسخ رابرت مالی به سوالی درباره «زمان مرگ برجام»
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه مرگ برجام چه زمانی فرا خواهد رسید گفته پاسخ به این سوال بیشتر فنی است تا سیاسی. رابرت مالی گفت: «این سوال بیشتر فنی است تا سیاسی. [مرگ برجام] زمانی فرا می‌رسد که کارشناسان تحریمی به ما بگویند که منافع غیراشاعه‌ای توافق توجیهی برای رفع تحریم‌ها که ما اعطا می‌کنیم فراهم نمی‌کند.»

درخواست‌های مردمی از ریاست جمهوری برای آزادی پوشش
حجت‌الاسلام «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از وجود درخواست‌هایی مبنی بر آزادی پوشش در جامعه هم خبر داد و افزود: تعداد این درخواست‌ها بسیار اندک است اما این موارد هم منتقل برحسب وظیفه ذاتی مرکز به مسئولان منتقل می‌شود.

سرکرده داعش خودش را منفجر کرد
خبرگزاری رویترز اعلام کرد «ابوالحسن الهاشمی القرشی»، سرکرده گروه تروریستی داعش پس از آنکه در اواسط اکتبر گذشته تحت محاصره عناصر «ارتش آزاد سوریه» در شهر جاسم واقع در جنوب سوریه قرار گرفت، خود را منفجر کرد.

وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه استنفورد پول گرفته تا اعلام کند که فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک است
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مطالعه‌ای که در دانشگاه استنفورد با عنوان۲۰۴۰ در حوزه حکمرانی انجام شده است، گفت: این دانشگاه پول گرفته است تا در مطالعات خود اعلام کند که فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک است و دیگر اینکه بگویند پیشرفت‌های جمهوری اسلامی نمایشی است اما بعدها مشاهده کردند که بسیاری از اقدامات مانند واکسیناسیون حداکثری در ایران نمایشی نبوده است سپس خواستند که با اقدامات نامناسب، مدارس و دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشانند بنابراین باید مراقب باشیم که چنین تفکراتی از سوی بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان القا نشود.

عقب‌نشینی مقام‌های چینی پس از شدت‌گیری اعتراضات
پس از ادامه اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف چین، شهرهای گوانگژو و چونگ کینگ کاهش محدودیت‌های مربوط به جلوگیری از شیوع کووید۱۹ را اعلام کردند. نهادهای حقوق بشری که وضعیت چین را رصد می‌کنند تخمین می‌زنند که دست‌کم ۲۷ تظاهرات از روز شنبه تا دوشنبه در سراسر چین برگزار شده است.

واکنش خبرگزاری دولت به مطالب منتشر شده از بولتن‌ها و انتساب آنها به رهبر انقلاب
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت: در پی انتشار اخبار و نقل‌قول‌هایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای مجازی به عنوان مطالب مندرج در بولتن‌های غیر رسمی، یک منبع مطلع خبر داد مطالب منتشر شده و انتساب آن‌ها به معظم‌‎‌له فاقد اعتبار است. وی در این زمینه افزود: به اذعان دست‌اندرکاران تولید این جزوه‌ها، مطالب مذکور بدون طی کردن مراحل صحت‌سنجی، و صرفاً با هدف جمع‌آوری شنیده‌ها و شایعات در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای گردآوری و در اختیار معدودی از افراد قرار داده شده، بنابراین هیچ‌گونه اعتبار و ارزش اسنادی ندارد.

دادگستری: مینا یعقوبی، دو بار در زندان اقدام به خودکشی کرد
روابط عمومی دادگستری استان مرکزی طی اطلاعیه‌ای در رابطه با آخرین وضعیت یکی از متهمان پرونده "هتک حرمت گلزار شهدای اراک" به نام مینا یعقوبی اعلام کرد: در پی اقدام هنجارشکنانه این فرد، در پرتاب سنگ به سردر گلزار شهدای اراک به علت برخی مشکلات روحی و روانی قبلی طی مدت بازداشت، دو نوبت اقدام به خودکشی کرد که در یک نوبت خود را از طبقه دوم بخش نسوان ندامتگاه به پایین پرتاب میکند، اما با هوشیاری مراقبین دچار صدمات جزئی از قبیل کبودی صورت شده و بلافاصله به بیمارستان منتقل می‌گردد.

توافق نتانیاهو و احزاب افراطی
حزب لیکود پنجشنبه شب از توافق بنیامین نتانیاهو با احزاب تندرو دینی اسرائیل برای تشکیل کابینه ائتلافی خبر داد.

لغو سفر امیرعبداللهیان به ایتالیا
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت: یک منبع مطلع در وزارت خارجه گفت: با توجه به‌ برنامه پر اهمیت دیگری که در تهران در دستور کار قرار دارد، موضوع سفر با هدف شرکت در نشست مذکور از دستور کار خارج شد.

تایید مرگ مهران سماک با شلیک گلوله ساچمه‌ای
فلاح میری دادستان مرکز استان گیلان می‌گوید مهران سماک بر اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای فوت کرده است. وی افزود: به محض وقوع این حادثه مشکوک پرونده قضایی برای رسیدگی به موضوع تشکیل شده و دادستان بندر انزلی در حال رسیدگی به پرونده است.

حذف بلژیک و آلمان از جام جهانی
تیم ملی فوتبال ژاپن با برتری دو بر یک برابر اسپانیا یکی از بهترین تیم های جهان صدرنشین شد و به مرحله بعدی جام جهانی فوتبال صعود کرد. اسپانیا هم در همین گروه به عنوان تیم دوم صعود کرد. آلمان هم با وجود پیروزی چهار بر دو برابر کاستاریکا از دور مسابقات کنار رفت. در گروه F هم بلژیک در روزی که لوکاکو سه دروازه خالی را گل نکرد، با کرواسی مساوی کرد و حذف شد. مراکش هم با برتری دو بر یک مقابل کانادا صدرنشین شد و بالا رفت. کرواسی از این گروه به عنوان تیم دوم صعود کرد.

نظرات بینندگان