arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

عضو کمیسیون آموزش مجلس: آمار دقیقی از دانشجویان بازداشتی نداریم / آن‌هایی که هنجارشکنی کردند، تعدادشان در سطح کشور قابل توجه نیست؛ دانشجویان نشان دادند که طرفدار و حامی نظام هستند

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اینکه آمار دقیقی از دانشجویان بازداشتی نداریم، گفت: نباید دانشجویان را به اغتشاشگری و هنجار شکنی متهم کنیم؛ چراکه دانشجویان با حضور و عکس العملشان نشان دادند که طرفدار و حامی نظام هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اینکه آمار دقیقی از دانشجویان بازداشتی نداریم، گفت: نباید دانشجویان را به اغتشاشگری و هنجار شکنی متهم کنیم؛ چراکه دانشجویان با حضور و عکس العملشان نشان دادند که طرفدار و حامی نظام هستند.

آقای مهدی اسماعیلی در خصوص وضعیت دانشجویان بازداشتی، اظهار کرد: تحصیلکردگان، اندیشمندان و نخبگان هر جامعه سرمایه‌های با ارزش ملیِ آن جامعه به حساب می آیند که اگر قدردان وجود چنین افراد شاخص و ارزشمندی نباشیم، طبیعتا کشور خسارت‌های زیادی خواهد دید.

وی ادامه داد: یکی از خبرهای ناگواری که بعضا می‌شنویم، در خصوص مهاجرت نخبگان است؛ البته این آماری که دربرخی از رسانه‌ها ارائه می‌شود درست نیست اما خروج نخبگان به تعداد کم هم می تواند برای کشور ناخوشایند باشد؛ هر چند مهاجرت در همه جوامع از جمله کشورهای اروپایی هم وجود دارد اما باید عوامل مهاجرت این نخبگان و اندیشمندان را پیدا کنیم زیرا نباید با سوء مدیریت و کم توجهی باعث شویم که نخبگان از کشور خارج شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: دولت سیزدهم و مجلس یازدهم مصمم هستند که از خروج آنها جلوگیری و زمینه های لازم را برای ماندگاری انها ایجاد کند و تاکید مقام رهبری هم همین بوده است که از ظرفیت آنها استفاده شود. آن چیزی که برای ما مهم بوده، استفاده از نقطه نظرات و دانش نخبگان است تا کشور با حفظ استقلال بتواند در عرصه بین المللی گوی سبقت را بگیرد. ایران از نظر علمی یکی از کشورهای موفق در جهان است که محصول اندیشه چنین نخبگانی می باشد؛ بنابراین باید حمایت های لازم را از چنین نخبگانی به عمل بیاوریم تا انگیزه این را نداشته باشند که از کشور خارج شوند. البته طبق آمارها اخیرا شاهد برگشت برخی از نخبگان هم هستیم اما بیش از این انتظار داریم که از نخبگان حمایت های عملی صورت بگیرد.

آقای اسماعیلی در خصوص وضعیت دانشجویان طی اعتراضات اخیر، گفت:« آنهایی که اغتشاشگر هستند و هنجارشکنی کردند، تعدادشان در سطح کشور قابل توجه نیست. بنابراین عده قلیلی هستند که ممکن است خواسته‌هایی داشته باشند و منطق کار این است که درخواست هایشان شنیده شود و حاکمیت هم باید زمینه لازم را برای شنیدن نقطه نظرات انها فراهم کند.»

وی خاطرنشان کرد: اما ساحت دانشجویان از این مسایل مبرا است و نباید دانشجویان را به اغتشاشگری و هنجار شکنی متهم کنیم؛ چراکه دانشجویان با حضور و عکس العملشان نشان دادند که طرفدار و حامی نظام هستند و عده قلیلی از دانشجویان هم که یا غفلت کردند و یا به قول مقام رهبری جاهل قضیه بودند، در اولین فرصت با ورود مسوولین و کمیسیون اموزش، جمعیت عظیم آنها آزاد شدند و مشکل خاصی در این حوزه نداریم. آمار دقیقی هم از مابقی دانشجویان بازداشتی نداریم اما بر اساس آنچه مسوولین اعلام کردند، تعداد کمی هنوز بازداشت هستند و اکثرا آزاد شدند.

نظرات بینندگان