arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱

وزیر دفاع آمریکا: چین تنها کشوری است که توانایی بازسازی نظام بین‌المللی را دارد

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت چین تنها کشوری است که اراده و توانایی فزاینده برای بازسازی منطقه و نظام بین‌المللی را دارد. وی همچنین گفت که «آمریکا درصدد نوسازی نیروهای مسلح خود در راستای جهان متغیر است و در تلاش هستیم تا بتوانیم نیروهای آمریکایی را در سریع‌ترین زمان ممکن در جهان مستقر کنیم». 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر دفاع آمریکا گفت چین تنها کشوری است که اراده و توانایی فزاینده برای بازسازی منطقه و نظام بین‌المللی را دارد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی گفت که «با دهه تعیین‌کننده‌ای مواجه هستیم و سال‌های اندک آتی، وضعیت رقابت ایالات متحده با چین و آینده امنیت در اروپا را تعیین خواهد کرد». 

وی همچنین گفت که «آمریکا درصدد نوسازی نیروهای مسلح خود در راستای جهان متغیر است و در تلاش هستیم تا بتوانیم نیروهای آمریکایی را در سریع‌ترین زمان ممکن در جهان مستقر کنیم». 

وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری از سخنانش، گفت که واشنگتن در راستای کمک به کانادا برای دستیابی به زیردریایی هسته‌ای در نزدیک‌ترین زمان ممکن تلاش خواهد کرد. 

آستین بار دیگر در اشاره به چین هشدار داد که این کشور تنها کشوری است که اراده و توانایی فزاینده برای بازسازی منطقه و نظام بین‌المللی را دارد. وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد تلاش می‌کند تا بودجه پنتاگون به اندازه «چالش چین» باشد. 

نظرات بینندگان