arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱

ارزیابی آمریکا: سرعت نبردها در اوکراین کاهش می یابد

نهادهای امنیتی آمریکا برآورد می‌کنند که در ماه‌های آینده از سرعت عملیات جنگی در اوکراین کاسته خواهد شد. اما یک اندیشکده آمریکایی پیش‌بینی می‌کند این کم شدن سرعت به منظور ذخیره نیرو و عملیات‌ جدیدتر در فصل یخبندان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه‌وله: نهادهای امنیتی آمریکا برآورد می‌کنند که در ماه‌های آینده از سرعت عملیات جنگی در اوکراین کاسته خواهد شد. اما یک اندیشکده آمریکایی پیش‌بینی می‌کند این کم شدن سرعت به منظور ذخیره نیرو و عملیات‌ جدیدتر در فصل یخبندان است.

سرعت نبرد در اوکراین مدتی است فروکش کرده است. نهادهای امنیتی آمریکا پیش‌بینی می‌کنند که این روند در ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد. مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا در مجمع سالانه نهادهای امنیتی این کشور در کالیفرنیا گفت: «ما در حال حاضر شاهد نوعی کم شدن سرعت نبردها هستیم و انتظار داریم این روند در ماه‌های آینده هم ادامه داشته باشد.»

به گفته آوریل هاینس، هردو کشور در تلاشند تا با کم کردن سرعت جنگ خود را برای یک حمله متقابل پس از زمستان آماده کنند.

برآورد دیگر در این زمینه از سوی اندیشکده مطالعات جنگ اظهار شده است. بنا بر پیش‌بینی متخصصان این موسسه مجموع سرعت عملیات در هفته‌های آینده احتمالا افزایش خواهد یافت. علت آن هم یخ زدن زمین‌ها خواهد بود.

در گزارش این موسسه آمده است "به خصوص در شرق اوکراین جایی که عملیات از سوی هردو طرف به دلیل گل و لای زمین متوقف شده" با یخ زدن زمین سرعت عملیات بیشتر خواهد شد.

دو هفته پیش فرماندار لوهانسک در شرق اوکراین گفت آب و هوا در منطقه کرمینا بالاخره تغییر خواهد کرد و او امیدوار است که نیروهای اوکراین به زودی در موقعیتی قرار بگیرند که بتوانند یا یخ زدن گل و لای زمین حملات متقابل‌شان را بهینه‌سازی کنند.

بلاگر جنگی روسی، ویسوکی گووریت نیز پیش‌بینی مشابهی کرده و در کانال تلگرامش اطلاع داده که زمین در مسیر کرمینا-سواتوف یخ بسته است و به همین دلیل او انتظار دارد که ارتش اوکراین سرعت عملیاتش در این منطقه را افزایش دهد.

جنگ اوکراین وارد دهمین ماه خود شده و اوکراین در این مدت توانسته برخی مناطقی را که به اشغال نیروهای روسیه درآمده بود آزاد کند.

نظرات بینندگان