arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۷ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱۵ آذر ۱۴۰۱؛ از بازداشت بولتن نویس فارس تا پلمب جواهرفروشی علی دایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بازداشت بولتن نویس فارس
صداوسیما در گزارشی از در بازداشت بودن بولتن نویس فارس خبر داد. صداو سیما در این گزارش اعلام کرد: ع_ت هم اکنون در بازداشت است تا انگیزه‌های او از بولتن سازی و جعل اخبار مشخص شود.

خزعلی: نگفتم گشت ارشاد نداریم
انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، گفت: من نگفتم گشت ارشاد نداریم، من گفتم چیزی به اسم گشت ارشاد نداریم؛ ما پلیس امنیت اخلاقی داریم. او تاکید کرد که البته این شیوه را قبول نداریم و آن چیزی که در شورای انقلاب فرهنگی مصوب شد چنین نبود. خزغلی گفت پوششی که الان می بینید اسلامی نیست و طبق پوشش اسلامی هیچ مویی نباید پیدا باشد.

پایان مأموریت گشت های امنیت اخلاقی و اجتماعی
خانمحمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: بحث عفاف و حجاب در کشور یک مطالبه مردمی و عمومی است و به صورت کلی دارد تصمیماتی در ارتباط با عفاف و حجاب گرفته می شود و ان شاء الله در یک چهارچوب نوین تر، با استفاده از تکنولوژی هایی که در این زمینه هست و با فضایی که یک طرفه نباشد، انجام شود. اما گشت های امنیت اخلاقی و اجتماعی که برقرار بوده با دستور دادستانی و مرجع قضایی توسط فراجا انجام می شده و الآن مأموریتش تمام شده است.

اولین سفر بن زاید به دوحه بعد از پایان تحریم قطر
رئیس دولت امارات بعد از گذشت دو سال از پایان تحریم چهار کشور امارات، عربستان، مصر و بحرین علیه قطر امروز وارد دوحه پایتخت این کشور شد و درباره روابط دوجانبه با امیر قطر گفت وگو کرد.

توضیح درباره فوت دانش‌آموز دختر ۱۵ ساله در تبریز
امیر عزیزی بهروز مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درباره فوت یکی از دانش آموزان تبریزی توضیحاتی ارائه کرد. او گفت: دانش آموز ۱۵ ساله در پارک اندیشه تبریز بی هوش شده و توسط مردم حاضر در صحنه به درمانگاه صحت منتقل شده بود و همکاران اورژانس در محل درمانگاه حضور یافته و احیای قلبی ریوی را آغاز کرده بودند.

پلمب جواهرفروشی علی دایی
خبرگزاری رسمی قوه قضاییه نوشت: دستور قضایی برای پلمب گالری جواهرآلات نور واقع در مجتمع روماسنتر صادر شد. این جواهرفروشی متعلق به علی دایی است و روز گذشته اعلام کرده بود از ۱۴ تا ۱۶ آذر تعطیل خواهد بود.

احتمال انتقال ۲ توله‌یوز جدا شده از توران به تهران
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه متاسفانه دیگر امکان بازگرداندن دو توله یوز تازه کشف شده در پارک ملی توران به طبیعت وجود ندارد، عنوان کرد: دامپزشکان ما فعلا مشغول تغذیه دو توله ماده با شیر خشک و انجام مراقبت‌های بهداشتی از آن‌ها هستند و به محض این که توله‌ها به وضعیت پایدارتری برسند، حتما توله‌ها را از توران خارج خواهیم کرد و احتمالا آن‌ها را به تهران می‌آوریم.

اژه‌ای: تهدیدکنندگان بازاریان و کامیون‌داران محاکمه شوند
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان قضایی و انتظامی و امنیتی باید در نهایت جدیت با عناصری که درصدد اقدامات ایذایی ضدمردمی هستند برخورد کنند. او گفت تعدادی از اغتشاشگران محکوم به حبس و بعضاً زندان‌های طویل‌المدت شدند و احکام تعداد دیگری که مفسد و محارب بودند نیز بعضاً تایید شده و به زودی اجرا خواهد شد . اژه ای گفت که تهدیدکنندگان بازاریان و کامیون‌داران شناسایی و محاکمه شوند چراکه این یک تهدید ساده نیست.

شریعتمداری: اول بازداشت کنید، بعد تفکیک تشخیص داد؟
حسین شریعتمداری نوشت: تفکیک اغتشاشگران به فریب‌خورده و دیوانه و هیجان‌زده و مزدور و منافق و آشوبگر، تفکیکی هوشمندانه و مردم‌دوستانه است اما در جریان آشوب و اغتشاش، چگونه می‌توان فریب‌خورده و مزدور را از یکدیگر تشخیص داد؟! این‌گونه برخورد با اغتشاشگران با هیچ منطقی سازگار نیست و در هیچیک از سیستم‌های حقوقی و کیفری دنیا نیز وجود ندارد. باید از جنایات اغتشاشگران و حمله و آسیب‌رسانی آنها به جان و مال و ناموس شهروندان با تمام توان جلوگیری کرد و اما این که فلان اغتشاشگر، دیوانه و یا هیجان‌زده و فریب‌خورده بوده است، موضوعی است که بعد از دستگیری و در جریان دادگاه باید مورد رسیدگی قرار گیرد و مجازات هر کدام به تناسب جرمی که مرتکب شده‌اند اعمال شود. 

واکنش آمریکا به خبر تعطیلی گشت ارشاد در ایران
وزارت خارجه آمریکا به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره تعلیق فعالیت پلیس امنیت اخلاق از سوی ایران، به این موضوع واکنش نشان داد. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش را فاش نکرد، گزارش داد: متاسفانه، آنچه مشاهده کردیم نشان نمی‌دهد حاکمیت ایران در حال اصلاح برخورد خود با زنان و دختران باشد.

واکنش دادستان ایلام به تخصن خانواده مهدی شاهمرادی
عبدالوهاب بخشنده دادستان مرکز استان ایلام گفت: خانواده مهدی شاهمرادی از لیدرهای ناآرامی‌های اخیرروز شنبه ۱۲ آذرماه حدود کمتر از یک ساعت با در دست داشتن پلاکاردهایی در مقابل ساختمان دادگستری آبدانان حاضر شدند و عکس‌ها و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نیز مربوط به همین موضوع است.او گفت: هیچگونه تحصن و اعتصابی از سوی خانواده این فرد مقابل دادگستری شهرستان آبدانان صورت نگرفته است . او در رابطه با انتشار خبری که فرزند مهدی شاهمرادی در جریان حضور در مقابل دادگستری مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، گفت: این موضوع نیز به هیچ عنوان صحت ندارد و قویاً تکذیب می شود.

اعدام ۳ نوجوان را به خاطر تماشا و توزیع سریال‌های کره‌ جنوبی
روزنامه "چوسون ایلبو" کره جنوبی گزارش داد ظاهرا کره شمالی سه نوجوان دبیرستانی را به خاطر تماشا و توزیع سریال‌های کره‌ای که در کره جنوبی تهیه می‌شوند، اعدام کرده است.

تعیین مدیر روابط عمومی دفتر رهبری
سید مهرداد سیدمهدی مدیر روابط عمومی دفتر رهبری شد. سیدمهدی پیش‌تر مدیرعامل خبرگزاری صدا و سیما بود .

ارزان فروشی بنزین به خارجی‌ها
جداول گمرک نشان می‌دهد امسال در شش ماهه اول ۳۷۷هزار تن بنزین به ارزش ۱۳۷میلیون دلار صادر شده است. این عدد معادل ۵۰۹میلیون لیتر است. با محاسبه ارز به‌دست‌آمده از صادرات بنزین بر مبنای لیتر، قیمت هر لیتر بنزین صادراتی در سال جاری ۲۶.۹ سنت برآورد می‌شود.

نظرات بینندگان