arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۹ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱

دادگستری: ۹۰ نفر از دستگیر شدگان حوادث اخیر در آذربایجان‌غربی آزاد شدند

ناصر عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۹۰ نفر از افرادی که در جریان ناآرامی‌های اخیر در این استان بازداشت شده بودند با دستور رییس قوه قضاییه، آزاد شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۹۰ نفر از افرادی که در جریان ناآرامی‌های اخیر در این استان بازداشت شده بودند با دستور رییس قوه قضاییه، آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان‌ها، ناصر عتباتی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق شهروندی اظهار کرد: این افراد با دستور رییس قوه قضاییه شامل رأفت اسلامی شده و آزاد شدند و این مصداق بارز حفظ حقوق شهروندی است.

وی ادامه داد: نهادهای به اصطلاح حافظ آزادی و کرامت انسانی و حقوق بشری که خود مصداق بارز زیر پا قرار دادن حقوق انسانی و بشری هستند، ایران اسلامی را در بحث حقوق شهروندی با اتهامات بی اساس هدف قرار داده اند، این در حالی است که اساس جمهوری اسلامی بر پایه دین مترقی اسلام همواره حافظ کرامت و ارزشهای انسانی بوده و این مهم از اصول آن است.

عتباتی با اشاره به اینکه میزان شکایات در خصوص نقض حقوق شهروندی در آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌های کشور در کمترین میزان خود قرار دارد، اضافه کرد: مجموعه‌های حفظ حقوق شهروندی و نظارتی آذربایجان‌غربی به خوبی به وظایف خود عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه شورای حفظ حقوق شهروندی با توجه به مبانی قانونی و شرعی، از مراجع تضمین کننده اجرای قانون حفظ حقوق شهروندی است، اضافه کرد: یکی از سیاست‌هایی که قوه قضاییه و به تبع آن دستگاه قضایی استان به جد پیگیر آن است حفظ حقوق شهروندی است.

عتباتی یادآور شد: شورای حفظ حقوق شهروندی با توجه به مبانی قانونی و شرعی، از مراجع تضمین کننده اجرای قانون حفظ حقوق شهروندی است که پیگیر اجرای آن است و اجازه نمی‌دهد که بی قانونی در این زمینه رخ دهد.

هفته گذشته نیز ۲۰ نفر از دستگیر شدگان حوادث اخیر در آذربایجان‌غربی آزاد شده بودند.

نظرات بینندگان