arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

پیروزی سناتور دموکرات در ایالت جورجیا؛ نامزد مورد حمایت ترامپ شکست را پذیرفت

دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا با پیروزی حزب جوبایدن همراه شده است. رافائل وارناک دموکرات موفق شده در رقابتی تنگاتنگ با هرشل واکر، نامزد جمهوریخواهان که از حمایت دونالد ترامپ نیز برخوردار بود، کرسی سنای خود را حفظ کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا با پیروزی حزب جوبایدن همراه شده است. رافائل وارناک دموکرات موفق شده در رقابتی تنگاتنگ با هرشل واکر، نامزد جمهوریخواهان که از حمایت دونالد ترامپ نیز برخوردار بود، کرسی سنای خود را حفظ کند.

هر چند در صورت تائید رسمی این نتیجه هم تغییری در آرایش سنا به‌وجود نخواهد آمد اما یک پیروزی مهم برای جوبایدن و یک شکست برای شخص دونالد ترامپ محسوب می‌شود که گفته می‌شود خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آماده می‌کند.

جوبایدن ساعتی پیش از آغاز شمارش آرا در این ایالت با اطمینان از پیروزی صحبت کرده بود. جو بایدن گفت:‌ «ما برنده می‌شویم، ما در جورجیا پیروزیم.»


دموکرات‌ها در جریان انتخابات نوامبر و از همان دور اول کنترل سنا را در دست گرفتند هر چند برتری در مجلس‌نمایندگان با جمهوریخواهان شد. کسب یک کرسی دیگر در سنا (۵۱ کرسی) به دموکرات‌ها اجازه خواهد داد تا نفوذ و تاثیر بیشتری بر کمیسیون‌های مهم پارلمانی داشته باشند و نقش جو مانچین، سناتور دموکرات اعتدال‌گرا را که تاکنون در چندین پرونده برای تیم بایدن دردسرساز شده، در روند تصمیم‌گیری بسیار محدود خواهد کرد.

جمهوریخواهان از آن سو در نظر داشتند تا با پیروزی در جورجیا و در حالیکه حدود ۷۰۰ روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی‌مانده قدرت بلوکه‌کردن امور را نزد خود گسترش دهند و مانع پیشبرد طرح‌های مورد نظر دموکرات‌ها در کنگره شوند.

طبق نتایج اولیه شماره آراش رافائل وارناک ۵۱.۴ درصد آرا را بدست آورده. این سیاستمدار ۵۳ ساله علاوه بر سناتوری، کشیش هم هست و بابت انتخاب مجدد خود از خدا و زحمات مادرش تشکر کرده است.

این درحالیست که رقیب جمهوریخواه ۶۰ ساله او ۴۸.۶ درصد آرا را از آن خود کرده است. این نامزد آفریقایی تبار که از حمایت دونالد ترامپ برخوردار بود تا کنون پرونده‌های جنجالی زیادی داشته است. نظرات رادیکال این بازیکن سابق فوتبال آمریکایی در مخالفت با سقط جنین در حالی زبانزد است که گفته می شود می‌شود وی در خفا هزینه سقط پارتنرهای سابق خود را پراخت کرده بوده است. او با پذیرش شکست گفته از مبارزه دست بر نمی‌دارد.

نظرات بینندگان