arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

وزیر اقتصاد: میزان افزایش حقوق در بودجه سال آینده شنبه هفته آینده قطعی می‌شود / پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش ٢٠ درصدی حقوق است

وزیر اقتصاد با بیان اینکه پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش ٢٠ درصدی حقوق است، تاکید کرد: البته این پیشنهاد قطعی نیست و ممکن است مصوب نشود. از دیگر پیشنهادات این بوده که میزان افزایش دستمزد و حقوق برای دهک‌های کم‌درآمد بیشتر باشد. تصمیم‌گیری در این باره به جلسات روز شنبه موکول شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: وزیر اقتصاد با بیان اینکه پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش ٢٠ درصدی حقوق است، تاکید کرد: البته این پیشنهاد قطعی نیست و ممکن است مصوب نشود. از دیگر پیشنهادات این بوده که میزان افزایش دستمزد و حقوق برای دهک‌های کم‌درآمد بیشتر باشد. تصمیم‌گیری در این باره به جلسات روز شنبه موکول شده است.

سید احسان خاندوزی در مراسم انعقاد تفاهم همکاری یک بانک قرض‌الحسنه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تامین مالی و حمایت از ١٠٠٠ شرکت دانش‌بنیان، با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های وزارت اقتصاد تامین مالی دولت است، گفت: تامین مالی و پشتیبانی از تامین مالی اقتصاد به معنای عام و ایجاد درآمد پایدار برعهده وزارت اقتصاد است.

وی با بیان اینکه تلاش بر این بوده که بیشترین جذابیت برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود، اظهار داشت: اتفاقی که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان رخ داد یکی از نمونه‌های این سیاست‌ها بوده و با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری به دنبال این هستیم که ابزارهای جدیدی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان وارد کنیم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه پیشنهاد شده است با توجه به اینکه بخش‌هایی از اقتصاد در رکود هستند، حمایت مالیاتی اتفاق بیفتد، تصریح کرد: به طور قطع وقتی بخشی از اقتصاد با معافیت مالیاتی رونق می‌گیرد، برای دولت هم منافعی ایجاد می‌کند. همچنین پیشنهاد دیگر در حوزه دانش‌بنیان آن است که از طریق مالیات از بخش دانش‌بنیان حمایت شود. چنانکه در بودجه امسال هم پنج درصد نرخ مالیات شرکت‌های دانش‌بنیان کاهش پیدا کرد و لایحه بودجه ١۴٠٢ هم حاوی این پیام خواهد بود که همچنان تولید برای بنگاه‌ها به طور خاص شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل شود.

خاندوزی همچنین در جمع خبرنگاران درباره بودجه ١۴٠٢ خاطرنشان کرد: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده مباحث با جزییات و با توضیحات مفصل طرح و بررسی خواهد شد. در حال حاضر نمی‌توان به طور دقیق اطلاعاتی از بودجه ١۴٠٢ ارائه داد اما درباره میزان افزایش حقوق و دستمزد پیشنهاداتی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش ٢٠ درصدی حقوق است، ابراز داشت: البته این پیشنهاد قطعی نیست و ممکن است مصوب نشود. از دیگر پیشنهادات این بوده که میزان افزایش دستمزد و حقوق برای دهک‌های کم‌درآمد بیشتر باشد. تصمیم‌گیری در این باره به جلسات روز شنبه موکول شده است.

وزیر نفت درباره درآمد دولت از محل مولدسازی دارایی‌ها در بودجه ١۴٠٢ بیان کرد: با توجه به مجوزهای اخذ شده انتظار می‌رود که درآمدهای حاصل از مولدسازی دارایی‌های دولت در بودجه نسبت به سنوات گذشته افزایش یابد.

نظرات بینندگان