arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

ادعای یک کارمند سابق: تحقیقات شتاب‌زده‌ی "نورالینک" جان هزاران حیوان را گرفته است

براساس گزارشی اختصاصی از رویترز، شرکت نورالینک برای سرعت بخشیدن به تحقیقاتش هزاران حیوان را بی‌دلیل کشته است و این شرکت اکنون برای بررسی‌ ادعاهای مطرح شده تحت تحقیقات فدرال قرار گرفته است.شرکت نورالینک، یک شرکت تجهیزات پزشکی است که بر روی فناوری کاشت تراشه در مغز کار می‌کند. این تراشه می‌تواند به افراد فلج کمک کند تا دوباره روی پای خود بایستند و برخی از بیماری‌های عصبی را نیز بهبود می‌بخشد. ایلان ماسک به تازگی ادعا کرده که با استفاده از ایمپلنت مغزی نورالینک می‌توان به افراد نابینا حتی کسانی که از بدو تولد نابینا بوده‌اند، ‌ بینایی بخشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس گزارشی اختصاصی از رویترز، شرکت نورالینک برای سرعت بخشیدن به تحقیقاتش هزاران حیوان را بی‌دلیل کشته است و این شرکت اکنون برای بررسی‌ ادعاهای مطرح شده تحت تحقیقات فدرال قرار گرفته است.

به گزارش آی‌ای، شرکت تجهیزات پزشکی نورالینک به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر نقض احتمالی رفاه حیوانات تحت تحقیقات فدرال قرار گرفته است. این تحقیقات از شکایت یکی از کارمندان مبنی بر شتاب‌زدگی در انجام آزمایش‌های حیوانی و کشتن بی‌دلیل حیوانات نشات می‌گیرد.

اگرچه باید به این نکته‌ی حائز اهمیت توجه کرد که نورالینک تعهدی جدی مبنی بر حفظ رفاه حیوانات در سازمان خود دارد.

به‌گفته‌ی رویترز، آنها اسنادی دریافت و بررسی کرده‌اند که از ادعاهای مطرح شده حمایت می‌کنند. آنها همچنین در مورد این اسناد با منابع آگاه به تحقیقات صحبت کرده‌اند.

شرکت نورالینک، یک شرکت تجهیزات پزشکی است که بر روی فناوری کاشت تراشه در مغز کار می‌کند. این تراشه می‌تواند به افراد فلج کمک کند تا دوباره روی پای خود بایستند و برخی از بیماری‌های عصبی را نیز بهبود می‌بخشد. ایلان ماسک به تازگی ادعا کرده که با استفاده از ایمپلنت مغزی نورالینک می‌توان به افراد نابینا حتی کسانی که از بدو تولد نابینا بوده‌اند، ‌ بینایی بخشید.

ادعای یک کارمند سابق: تحقیقات شتاب‌زده‌ی

چه ادعایی در مورد نقض رفاه حیوانات علیه نورالینک مطرح شده است؟

دو منبع آگاه از این تحقیقات به رویترز گفته‌اند که یک دادستان فدرال از بازرس کل وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا(USDA) خواسته تا تحقیقات محرمانه فدرال را آغاز کند.

به گفته‌ی رویترز، ‌ این تحقیقات زمانی آغاز شد که نارضایتی کارمندان در مورد آزمایش حیوانات در نورالینک افزایش یافت. این نارضایتی‌ها شامل فشار ایلان ماسک بر تسریع توسعه‌ی این فناوری بوده که منجر به شکست آزمایش‌ها و از بین رفتن حیوانات شده است.

کارمندان این شرکت ادعا می‌کنند که از آنجا که این آزمایش‌های ناموفق انجام می‌شود، حیوانات بیشتری مورد استفاده قرار گرفته و از بین می‌روند.

خبرگزاری دیلی‌میل نیز در گزارشی اختصاصی با کارمند سابق نورالینک صحبت کرده و در مورد میمون‌هایی که در آزمایش‌های نورالینک مورد استفاده قرار می‌گیرند توضیحاتی ارائه کرده است.

کارمند سابق این شرکت به دیلی‌میل اعلام کرده که قصور در آزمایش‌ها و عجله برای کاشت تراشه، منجر به خونریزی مغزی میمون‌ها شده و یادداشت‌های داخلی آزمایشگاه نشان می‌دهد که این حیوانات در حالی که رنج می‌کشیده‌اند، زنده نگه داشته شدند.

دیلی‌میل پیش از این به اسنادی دست یافته بود که جزئیات قرار دادن چسبی برای پوشاندن حفره‌های ایجاد شده در اثر جراحی در جمجمه میمون‌ها را نشان می‌داد. این ماده منجر به تورم و خونریزی مغزی در میمون شده بود.

کارمند سابق نورالینک که به عنوان متخصص کالبدشکافی در این شرکت کار می‌کرد و خواست نامش فاش نشود می‌گوید: دلیلی برای استفاده از آن وجود نداشت. "BioGlue" توسط اداره غذا و داروی آمریکا برای استفاده در فرآیند جراحی مغز تاییدیه دریافت نکرده و هیچوقت به مرحله آزمایش‌های بالینی انسانی نرسیده است. من نمی‌توانم شاهد استفاده چیزی روی نخستی‌ها باشم که استفاده از آن در انسان‌ها تایید نشده است.

متیو مک‌دوگال (Matthew MacDougall)، جراح مغز و اعصاب، "BioGlue" را توسعه داده و به کارکنانش دستور داد تا ۱۵ تا ۲۰ میلی‌لیتر از آن را به یک حیوان تزریق کنند در حالی که این ماده باید بین سه تا پنج میلی‌لیتر مورد استفاده قرار می‌گرفت.

یادداشت‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که مک‌دوگال دستور داده این میمون چندین روز زنده نگه داشته شود در حالی که حیوان احتمالا به دلیل تورم مغزی در حال مرگ بوده است.

این میمون تنها یک مورد از بسیار حیواناتی است که در طول آزمایش‌های نورالینک قربانی شد تا به این شرکت کمک کند تراشه مغزی خود را که ماه گذشته به نمایش در آمد، توسعه دهد.

این میلیاردر در روز ۳۰ نوامبر( ۹ آذر) در برنامه‌ای به نام «نشان بده و بگو»(Show and Tell) از تراشه مغزی خود که یک میمون را قادر به تایپ با قدرت ذهن کرده بود، رونمایی کرد.

کارمند سابق نورالینک می‌گوید که این ماده باعث ایجاد تورم مغزی و فشار بر ساقه مغز شده است. او افزود که "BioGlue" نتایجی منفی به همراه داشت بنابراین تصمیم گرفته شد که میمون قربانی شود تا بتوان داده‌ جمع‌آوری کرد.

کالبد شکافی نشان می‌دهد که قلب میمون به شکل خفیفی بزرگ شده و زخم‌هایی روی مری او وجود دارد و معده‌اش حاوی مقادیر زیادی مایع قهوه‌ای است. ناحیه‌ای از مغز که این چسب زیستی در آن قرار داشت با خونریزی احاطه شده بود.

نورالینک در وبلاگ خود نوشته است که یک عارضه در هنگام جراحی ناشی از محصولات تایید شده توسط اداره غذا و دارو وجود داشته که باعث مرگ میمون شده است. با این حال فردی که در این آزمایش حضور داشته می‌گوید که "BioGlue" مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

این کارمند سابق نورالینک می‌گوید که میمون‌ها و همه‌ی حیوانات در برنامه‌ی آزمایشی زمانی کشته شدند که هنوز زنده بودند. او افزود که محققان به حیواناتی که باید قربانی می‌شدند اهمیت زیادی می‌دادند. برخی از آنها کمی بعد یا بلافاصله پس از جراحی قربانی می‌شدند تا تاثیر جراحی بر حیوان مشاهده شود.

در اولین میمون یک ایملنت ساختگی قرار داده شد تا واکنش آن به ایملنت مشاهده شود.

این شخص توضیح داده که نورالینک آزمایش‌های زیادی بر روی جوندگان به همراه گوسفندان و خوک‌ها انجام داده است.

ادعای یک کارمند سابق: تحقیقات شتاب‌زده‌ی

آیا آزمایش روی حیوانات در ایالات متحده آمریکا غیرقانونی است؟

در ایالات متحده آمریکا هیچ محدودیتی در مورد تعداد حیواناتی که شرکت‌ها می‌توانند در تحقیقات از آن‌ها استفاده کنند، وجود ندارد. کارشناسان در مورد زمان و نحوه به کارگیری حیوانات در آزمایش‌ها، اختیارات قابل توجهی دارند. براساس گزارش سوابق نظارتی که توسط رویتزر بررسی شده، نورالینک تمامی بازرسی‌های انجام شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا از تاسیساتش را پاک کرده است.

فارغ از دیدگاه ما در مورد این عمل، استفاده از حیوانات گامی اساسی در توسعه داروها و وسایل پزشکی بی‌خطر برای انسان‌ها است. با این حال براساس اسناد دیگری که توسط رویترز بررسی شده، بیش از ۱۵۰۰ حیوان از جمله ۲۸۰ بره، خوک و میمون از سال ۲۰۱۸ تاکنون در این شرکت کشته شده‌اند.

به گفته‌ی منابع آگاه که این داده‌ها را تقریبی توصیف کرده‌اند، این شرکت اطلاعات دقیقی در مورد تعداد حیوانات مورد آزمایش قرار گرفته و کشته شده، نگهداری نمی‌کند. نورالینک از موش‌ها نیز در آزمایش‌های خود استفاده می‌کند.

گفته می‌شود که تعداد کلی حیوانات کشته شده دلالت بر این ندارد که نورالینک آزمایش‌های خود را به طور غیر قانونی انجام می‌دهد یا استانداردهای اخلاقی را نقض می‌کند. حیوانات در تحقیقات بسیاری از شرکت‌های مربوط به خدمات بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و این شرکت‌ها تحت فشارند تا هرچه سریع‌تر درمان‌ها را عرضه کنند. به گفته‌ی رویترز حیوانات پس از انجام تحقیقات کشته می‌شوند. متاسفانه این بخش مهمی از روند تحقیقات است.

با این حال کارمندان فعلی و سابق نورالینک ادعا می‌کنند که مرگ و میر غیرضروری حیوانات به دلیل خواسته‌ی مدیر این شرکت در تسریع تحقیقات بوده است. آن‌ها ادعا می‌کنند که در آزمایش حیوانات عجله شده است. به گفته‌ی سه کارمند فعلی و سابق نورالینک این نقض‌ها، ‌ارزش تحقیقات را کاهش داده و باعث مرگ حیوانات بیشتری شده است. آنها این اشتباهات را به عدم آمادگی تیم هنگام کار در محیطی پر فشار نسبت دادند.

ایلان ماسک به تازگی اعلام کرده که قصد دارد طی شش ماه آینده، آزمایش تراشه‌ی نورالینک خود را وارد فاز بالینی انسانی کند.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان