arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۳ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱

قرائتی: ساخت موشک توسط سپاه عمل صالح است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه هر عمل و حرکتی که انجام دهیم و سبب عصبانیت دشمن شود، عمل صالح است بنابراین ساخت موشک توسط سپاه و پیشرفت‌های علمی از جمله اعمال صالح هستند، تصریح کرد: تفسیر قرآن باید به گونه‌ای باشد که عوام و خواص بتوانند آن را بفهمند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تفسیر قرآن باید به گونه‌ای باشد که عوام و خواص بتوانند آن را بفهمند، گفت: طلبه و روحانی باید بتواند با نسل جوان و نوجوان رابطه برقرار کرده، به دانش‌آموز سلام و احترام کند.

حجت الاسلام محسن قرائتی، امروز پنج شنبه 17 آذر در جمع طلاب و روحانیون که نماینده ولی فقیه، استاندار و تعدادی از معاونان وی در مدرسه علمیه رضویه بیرجند حضور داشتند، اظهار کرد: اگر در اغتشاشات اخیر بعضی از کودکان این کشور حضور داشتند به دلیل این است که آموزش و پرورش و روحانیون به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده‌اند.

وی خواستار تقویت نهضت تفسیر قرآن در جامعه شد و افزود: بر اساس آیات قرآن فقط ساعتی که در آن نماز جمعه برگزار می‌شود، انجام کارها تعطیل است و به غیر از آن همیشه باید در حال تلاش و فعالیت باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه هر عمل و حرکتی که انجام دهیم و سبب عصبانیت دشمن شود، عمل صالح است بنابراین ساخت موشک توسط سپاه و پیشرفت‌های علمی از جمله اعمال صالح هستند، تصریح کرد: تفسیر قرآن باید به گونه‌ای باشد که عوام و خواص بتوانند آن را بفهمند.

وی خطاب به روحانیون، ادامه داد: باید خود را از هم اکنون برای برگزاری مجالس تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان در مساجد آماده کنید تا با انجام این کار سبب ایجاد نهضت تفسیر قرآن شوید.

قرائتی با تاکید بر برپایی نماز جماعت در مدارس توسط روحانیون، خاطرنشان کرد: هر روز باید حرف جدیدی برای گفتن باید داشته باشیم؛ سنت‌های الهی تغییر ناپذیر، قطعی و استثنا ناپذیرند.

وی اظهار کرد: : در دیدار با مقام معظم رهبری ۲۲ واجب را در فهرستی کامل خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم که باید در جامعه مورد توجه واقع شود که نماز، زکات، تفسیر قرآن، توجه به نسل کودک و نوجوان از جمله مواردی است که در این موارد ذکر شد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه هر یک از شما طلاب و روحانیون که در ادارات مختلف کار می‌کنید می‌توانید به یک مدرسه نزدیک به محل کار خود نیز سر بزنید و نماز جماعت اقامه کنید، افزود: روحانی باید هرچه در منبر حتی خطبه نماز جمعه می‌گوید مفید، کم و مختصر باشد تا مردم جذب شوند تا اینکه با سخنرانی طولانی و غیرمفید مردم را از منبر دفع کند.

قرائتی با بیان اینکه برخی روحانیون در منبر شعرخوانی، تعزیه، روضه، تعبیر خواب، تحلیل سیاسی، اقتصادی و هر موضوعی را می‌گویند در حالی که یک آیه از قرآن را تفسیر نمی‌کنند، یادآور شد:  قرآن کریم در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل روز جامعه آیه‌های مختلفی دارد که باید در مساجد و منبرها به تفسیر آن پرداخت.

نظرات بینندگان