arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۰ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱

تولیت آستان قدس رضوی: فضای مجازی همانند یک بلا به جان نسل جوان افتاده

حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پشت‌صحنه‌ قضایای اخیر دشمنان ملت ایران هستند، گفت: این فضای مجازی بلایی شده که به جان جوانان افتاده و با تحریک احساسات و ایجاد هیجانات کاذب آنان را به شمشیر کشیدن به روی هم تشویق می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تولیت آستان قدس رضوی: فضای مجازی همانند یک بلا به جان نسل جوان افتاده

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پشت‌صحنه‌ قضایای اخیر دشمنان ملت ایران هستند، گفت: این فضای مجازی بلایی شده که به جان جوانان افتاده و با تحریک احساسات و ایجاد هیجانات کاذب آنان را به شمشیر کشیدن به روی هم تشویق می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آستان قدس، حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت هرمزگان در مشهد افزود: کشتن، تخریب اموال مردم و آتش زدن اماکن عمومی نامش اعتراض است؟ در کجای دنیا آشوب و جنایت را تحمل می‌کنند؟

وی ادامه داد: دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران تمام‌شدنی نیست و استکبار برنامه‌های مفصلی دارد، زیرا از این انقلاب ضربه خورده است، پیش از انقلاب سفیر انگلیس و آمریکا در ایران وزیر، نخست‌وزیر و شاه تعیین می‌کردند؛ حالا انقلاب اسلامی از کشور بیرون‌شان کرده و در منطقه هم مانع انجام نقشه‌های شیطانی آن‌ها می‌شود، از این روی نمی‌توانند انقلاب اسلامی را تحمل کنند و هرروز نقشه‌ای می‌کشند.

تولیت آستان قدس با بیان اینکه به لطف الهی در طول این ۴۴ سال تمام توطئه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی شکست خورده است، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب استکبار با دخالت‌های آشکار و پنهان خود و طراحی و پیاده‌سازی توطئه‌های گوناگون، سعی کرده انقلاب اسلامی را نابود کند، اما ایران علی‌رغم همه توطئه‌ها و تحریم‌ها نه‌تنها تضعیف نشد بلکه به اعتراف خودشان قدرت برتر منطقه شده است.

مروی عنوان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دست نصرت خداوند را دائماً دیده‌ایم، اغتشاشات اخیر نیز اگرچه یک دردسرها و زحماتی درست می‌کند، اما به یاری خداوند بالاخره همانند تمام دسیسه‌های دشمن جمع خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه روحانیت باید با آگاهی بخشی و «جهاد تبیین» توطئه‌های دشمن را خنثی سازد؛ تصریح کرد: روحانیون باید مسائل سیاسی را برای جوانان و مردم تبیین و دشمنی‌های استکبار و غرب و تاریخ جنگ‌های صلیبی را که علیه مسلمانان به راه انداختند، را برای مردم بیان کنند.

مروی افزود: گاهی تبلیغ دین و بیان حقایق برای انسان خطراتی به همراه دارد، روحانیون مسلمان در بیان حقایق به جامعه باید تنها از خداوند خشیت داشته باشند و از هیچ‌کس جز او نترسند؛ اگر انبیاء الهی مردم را تنها به اقامه نماز و عبادت سفارش می‌کردند و به فرعون‌ها، ابوجهل‌ها و بت‌ها کاری نداشتند، کسی به آن‌ها متعرض نمی‌شد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: روحانیون و مبلغان دین در میدان تلاقی حق و باطل و میدان تبیین حقایق باید شجاعت بیان داشته باشند، روحانیون اگر در عرصه بیان حقایق و موضع‌گیری به نفع حق شجاعانه وارد نشوند، از ایفای نقش تاریخی و بهنگام خود در همراهی جبهه حق بازمی‌مانند و این بازماندن تأثیری اجتماعی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ مروی ادامه داد: گاهی ممکن است بیان حقیقتی موجب ناخشنودی فردی، گروهی یا عده‌ای از مریدان شود، اما هنگامی که انسان حق را تشخیص می‌دهد باید آن را با شجاعت بیان کند و تنها رضای الهی را در نظر داشته باشد، زیرا اگر بنا بود تهدیدها مانع بیان حق شود اصلاً اسلام شکل نمی‌گرفت.

نظرات بینندگان