arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

آیت الله جوادی آملی: کشوری که آب و خاک دارد، اما نمی‌تواند خود را اداره کند، خدا آن را از رحمت دور می‌کند؛ مسئولین باید این حرف‌ها را نیز از دانشجویان بشنوند

فطرت این جوانان خوب است و باید برگردیم به راه اصلی و مدیریت داشته باشیم و حرفهای اینها را هم گوش دهیم، حرف اینها تنها این نیست که نماز اول وقت بخوانند، بلکه حرف دیگری نیز دارند و آن همان سخنی است که صاحب وسایل از قول امیرالمومنین نقل می کند که «من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» کشوری که آب دارد، خاک دارد، و نتواند خود را اداره کند، نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند، مسئولین باید این حرفها را نیز از دانشجویان بشنوند و مد نظر قرار دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید گفت: همگان باید به کشور و قانون احترام گذاشته و نظم مملکت همواره محفوظ بماند.

وی در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود:‌حداقل انسانیت این است که انسان نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد و همه ما باید به این دستور اسلامی برگردیم.

آیت الله جوادی آملی گفت:‌دانشجوها به فطرت نزدیک تر هستند و به نظم و قانون هم احترام می گذارند، اما برخی از آنها اشکالات علمی دارند که باید اساتید برطرف نمایند و برخی اشکالات عملی را وارد می دانند که باید مسئولین در عمل این اشکالات را از ذهن اینها بر طرف نمایند.

وی افزود: به تعبیر مولا امیرالمومنین(ع) مردم ستون دین هستند و باید به نیازهای آنان توجه شود، ولی مردم بیشتر از «قول»، به «عمل» احترام می گذارند زیرا عمل همواره اثربخش تر بوده‌است، لذا مسئولین باید این را مورد توجه قرار داده و در عمل به رفع مشکلات جوانان خصوصا مباحث مرتبط با کنکور، آینده درسی، ازدواج و اشتغال آنها بپردازند.

وی گفت:‌ما ناامید نیستیم، فطرت این جوانان خوب است و باید برگردیم به راه اصلی و مدیریت داشته باشیم و حرفهای اینها را هم گوش دهیم، حرف اینها تنها این نیست که نماز اول وقت بخوانند، بلکه حرف دیگری نیز دارند و آن همان سخنی است که صاحب وسایل از قول امیرالمومنین نقل می کند که «من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» کشوری که آب دارد، خاک دارد، و نتواند خود را اداره کند، نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند، مسئولین باید این حرفها را نیز از دانشجویان بشنوند و مد نظر قرار دهند.

آیت الله جواد آملی گفت:‌در وضعیت کنونی نه تنها وحدت حوزه و دانشگاه که وحدت بین دانشگاهیان و بین حوزویان نیز مهم است و همگان باید مواظب زبانمان باشیم و با احتیاط بیشتری سخن بگوییم.

نظرات بینندگان