arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۲۷ دی ۱۴۰۱

انواع کیک کافی شاپی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کافی شاپ ها در حال حاضر یکی از رایج ترین مکان هایی هستند که، اغلب از آنها برای دورهمی‌ها، قرار ملاقات‌ها، جلسه های کاری  و استراحت کردن استفاده می شود. یکی از خصوصیات مهم کافی شاپ ها، منوی آنهاست که مشتریان می توانند، سفارش خود را از بین انواع نوشیدنی ها، انواع دسرها، کیک ها و.....درخواست کنند. (لازم به ذکر است که، پیشتر در مورد انواع نوشیدنی های کافی شاپی مقالاتی منتشر نموده ایم که قابل دسترسی است) معمولاًً در کافی شاپ ها، کیک‌ها از جمله سفارشات محبوب و مورد علاقه محسوب می شوند و با توجه به استقبال پر شور علاقه مندان این حوزه،  شرکت تولیدی و تجهیز کافی شاپ بروفه، بر آن شد که ضمن معرفی برترین انواع کیک ها، طرز تهیه آنها را با مخاطبان خود به اشتراک گذارد. بنابراین، هدف از مقاله حاضر این است که بتوانیم به پرسش هایی از جمله 1- طرز تهیه کیک های کافی شاپی چگونه است؟ 2- دلایل خوش طعم بودن آنها در چیست؟ 3- آیا می توان آنها را در خانه نیز درست کرد؟ پاسخ دهیم. 
در ذیل به طرز تهیه دو مدل کیک پرطرفدار می پردازیم: 

کیک خیس شکلاتی

انواع کیک کافی شاپی

مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی


1-    آرد سفید ۲ و ۱/۳ پیمانه
2-    شکر ۱ پیمانه
3-    شیر ۱ پیمانه
4-    روغن مایع ۱/۲ پیمانه
5-    تخم مرغ ۳ عدد
6-    وانیل ۱/۴ ق چای خوری
7-    بیکنیگ پودر ۲ ق مربا خوری
8-    پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری
مواد لازم برای تهیه سس کیک خیس شکلاتی
1-    شیر ۱ پیمانه
2-    روغن مایع ۱/۴ پیمانه
3-    شکر ۱/۴ پیمانه
4-    شکلات ۵۰ گرم
5-    پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
طرز تهیه کیک خیس شکلاتی خانگی
1-     فر را روشن  کرده روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ تا۲۰ دقیقه تا  فر کاملا گرم شود سپس آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا هوای آرد انجام شود.
2-     تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا خوب کرمی و حجیم شود، بعد در ادامه شیر را به همراه روغن مایع اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید، سپس پودر کاکائو را اضافه کنید.
3-    سپس مخلوط آرد را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و در انتها برای چند ثانیه با کندترین دور همزن هم بزنید تا مخلوط شود و گلوله های آرد باز شود، بعد از آن، یک قالب را انتخاب کنید، می توانید از قالب گرد یا مستطیل ۲۰*۳۰ استفاده کنید و بعد مایه کیک را داخل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه گذاشته تا کیک پخته شود.
4-    وقتی کیک پخت از قالب خارج کنید و مجدد همان طور که داغ است، داخل قالب بگذارید و با خلال دندان روی سطح کیک سوراخ ایجاد کنید، حالا سس ولرم را روی کیک داغ ریخته و صبر کنید تا سس جذب کیک شود و بعد کیک را روی دیس برگردانید و به دلخواه با گاناش یا ترافل تزئین کنید نوش جان
طرز تهیه سس شکلاتی مخصوص کیک شکلاتی
وقتی کیک در حال پخت است، باید سس شکلاتی را آماده کنید، برای تهیه سس شکلاتی مخصوص همه مواد گفته شده را داخل یک شیرجوش بریزید و هم بزنید سپس روی حرارت قرار دهید تا شکلات ذوب و دانه های شکر نیز حل شود و بعد از یکدست شدن مواد را از روی حرارت بردارید و خاموش کنید تا ولرم شود.

کیک خامه ای

انواع کیک کافی شاپی

کیک خامه‌ای یکی از پر طرفدار ترین انواع کیک در جهان است و از گذشته تاکنون برای جشن‌ها و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این کیک معمولاً از ترکیب یک کیک اسفنجی به همراه خامه فرم گرفته تهیه می‌شود. پیشینه کیک اسفنجی ای که امروزه به عنوان پایه اصلی تمام کیک های خامه ای شناخته می شود به اروپا می رسد و از قرن هجدهم به شکل اسفنجی ساخته شده است. این کیک به کیک غیر چرب معروف است و  ارزش غذایی آن، در هر 100 گرم، معادل با 280 کالری است و دارای پروتئین و مواد معدنی بسیاری است. 
لذا، برای داشتن کیک خامه ای ابتدا باید یک کیک اسفنجی  آماده کنیم:

طرز تهیه کیک اسفنجی

انواع کیک کافی شاپی

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی و خامه 
1-     آرد شیرینی پزی1 پیمانه
2-    تخم مرغ3 عدد
3-    شکر1 پیمانه
4-    وانیل نصف قاشق چای خوری
5-    بکینگ پودر1 قاشق چای خوری
6-    روغن مایع1 پیمانه
7-    نمک1/4 قاشق چای خوری
8-    نشاسته ذرت1/2 قاشق چای خوری
9-    خامه ی پر چرب400 گرم
10-    پودر قند80 گرم

طرز تهیه کیک اسفنجی

1-     آماده سازی فر و قالب: فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید. در قالب مورد نظر خود یک کاغذ روغنی قرار دهید و کاغذ روغنی را با پنبه آغشته به روغن مایع کنید.
2-     زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و در دو ظرف جدا بریزید. سفیده تخم مرغ را با هم زن برقی هم بزنید تا کاملا مانند خامه سفت شود. اگر هم برقی نداشتید به مدت 15 دقیقه با هم زن دستی هم بزنید. شکر و وانیل را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا شکر به خوبی حل شود .
3-    نشاسته ذرت، نمک و بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و آرد را در ظرفی جدا سه مرتبه الک کنید. سپس آرد را کم کم به زده تخم مرغ بریزید و هم زمان هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. پس از آن روغن مایع را به مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. دز آخرین مرحله سفیده تخم مرغ را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید، هنگامی که مواد یک دست شد خمیر مایع کیک را درون قالب بریزید. ته قالب را دو مرتبه محکم به سطحی ضربه بزنید تا حباب‌های داخل خمیر از بین برود و مایع خمیر درون قالب یکدست شود.
4-    قالب را درون فر، که از قبل روشن کرده‌اید در طبقه‌ی وسط قرار دهید. در هنگام پخت کیک تا بیست دقیقه بعد از قرار دادن کیک داخل فر، درب فر را باز نکنید تا کیک به خوبی پف کند. و باز کردن زود هنگام درب فر سبب از بین رفتن پف کیک می‌شود.
5-    مدت زمان پخت کیک اسفنجی 30 الی 40 دقیقه است. پس از گذشت 30 دقیقه شما می‌توانید با یک خلال دندان وسط کیک فرو کنید و در بیاورید. اگر خلال دندان تمیز بود به این معنی است که کیک شما آماده است و اگر مواد کیک به خلال دندان چسبیده بود به این معنی است که کیک اسفنجی ما هنوز نپخته است و احتیاج به پخت بیشتری دارد.
6-     پس از پخته شدن کیک  آن را از قالب جدا کنید و آن را از وسط نصف کنید، توجه داشته باشید از یک چاقو اره‌ای تیز  استفاده کنید، که هنگام برش زدن کیک، لایه‌ ها نامساوی و تکه تکه نشود.
7-    هنگامی که کیک اسفنجی را به دو قسمت جدا کردید، بر روی لایه زیرین شیر بریزید تا آن لایه مرطوب شود. بنا به ذائقه و علاقه ی شخصی می توانید از نسکافه، آب میوه و یا قهوه به جای شیر استفاده کنید.
8-    پس از آن خامه فرم گرفته را بر روی آن لایه بریزید و آن را با ته قاشق یا لیسک صاف و یکدست کنید. گردو یا هر مغزیجات که از قبل فراهم کرده اید را به همراه موز یا میوه ی مطلوبتان روی خامه بچینید و سپس لایه رویی را به درستی روی آن قرار دهید. اگر علاقه به کیک پر خامه دارید می‌توانید پس از قرار دادن فیلینگ‌ها مجدد روی آن را خامه بریزید و آن را صاف کنید.
9-    در مرحله ی بعد مجدد لایه دوم را مرطوب سازی کنید و خامه را بر روی دیواره‌ها و سطح کیک بمالید و آن را به صورت یکدست خامه کشیدی کنید.
طرز تهیه خامه فرم گرفته
1-    قبل از درست کردن خامه ی فرم گرفته، خامه پر چرب را به مدت 1 ساعت، در یک ظرف فلزی داخل فریزر بگزارید تا حالت یخمکی پیدا کند. هرچقدر خامه سرد تر باشد سریع تر فرم می‌گیرد و پایدار تر می‌شود. 
2-    سپس خامه را در ظرفی مناسب بریزید و با چنگال آن را هم بزنید تا حالت یخ زدگی آن به خوبی در خامه حل شود و یکدست شود، وانیل و پودر قند را به خامه اضافه کنید، سپس با همزن برقی در دور تند هم بزنید تا خامه سفت شود. 
3-    پس از گذشت 5 الی 8 دقیقه خامه شما سفت می‌شود و به حالت فوم مانند شکل می‌گیرد، جوری که با قاشق و همزن به سختی از کاسه جدا شود و هنگامی که قاشقی از خامه را برعکس کردید خامه به هیچ عنوان جدا نشود. در این صورت است که خامه کیک شما آماده است
نکته مهم: پودر قند موجود در خامه سبب تثبیت خامه می‌شود و از پژمرده شدن خامه جلوگیری می‌کند.
شما می‌توانید به راحتی خامه کیک را درون یک قیف بریزید و از آن برای کیک استفاده کنید.

    

نظرات بینندگان