arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۱

رامنی: گزینه نظامی علیه ایران را نباید کنار گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میت رامنی رقیب باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه گزینه نظامی یکی از راه‌های جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران است گفت: گزینه نظامی علیه ایران را نباید کنار گذاشت.

"میت رامنی" کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقیب آمریکا اخیرا در تور جهانی خود وارد سرزمین‌های اشغالی شده و با روزنامه هاآرتص مصاحبه‎ای انجام داده است که خلاصه آن در زیر خواهد آمد:

میت رامنی درباره اینکه باراک اوباما اولین سخنرانی رسمی در مورد سیاست خارجی خود را در دانشگاه قاهره انجام داده و در سخنرانی خود به اسلام توجه ویژه ای نمود گفت: من فعلا تصمیمی درباره سخنرانی رسمی خود در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا نگرفته ام اما باید بگویم که سیاست خارجی ما اعتماد به نفس ما را نشان میدهد و باید مبتنی بر اهداف و راه حلهای ما در موضوعات مختلف باشد.

وی در مورد اینکه متحدان آمریکا در خاورمیانه تصور میکنند که قدرت آمریکا تضعیف شده است و نمیتواند در کنار آنها بایستد و از آنها حمایت کند گفت: به عقیده من ما باید به دوستان و متحدانمان در سراسر جهان نشان دهیم که همیشه در کنار متحدان خود به ویژه در مواقع خطرات بزرگ هستیم.

رامنی درباره سوال هاآرتص درباره تهدید ایران و اینکه چگونه می‌خواهد تهدید ایران را متوقف کند گفت: من در گذشته گفته‌ام و اکنون دوباره تکرا می‌کنم که برای ما بسیار اساسی است که ایران هسته‌ای نشود.

وی گفت: یک ایران هسته ای بزرگترین تهدید برای جهان، برای آمریکا و برای هستی اسرائیل است. دستیابی ایران به سلاح هسته ای به این معنی است که گروه‌هایی مثل حزب الله لبنان روزی قادر خواهند بود به مواد شکافت پذیر دست یابند.

رامنی افزود: پنج سال پیش من در کنفرانس "هرتزلیا" سخنرانی کردم و 7 گام لازم برای جلوگیری و توقف هسته‌ای شدن ایران را شرح دادم.

بعضی از این گام‌ها عبارتند از: تحریمهای فلج کننده، همراهی و حمایت از مخالفان ایران، توسعه گزینه‌های نظامی قابل اتکا.

من معتقدم که این اقدامات حیاتی هستند و در شرایط کنونی بسیار ضروری هستند.

رامنی در مورد تغییر رژیم در ایران و حمایت از مخالفان هم گفت: آمریکا باهوش است و همیشه با مردمی که به دنبال آزادی هستند همراه است و برای تغییر رژیمی که شعارش به طور مرتب "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" است آماده است.

کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: اگر شعار برای تغییر و قلب‌ها برای آزادی آماده است آمریکا در کنار آنها خواهد ایستاد.

رامنی درباره اینکه زمان درحال از دست رفتن است، تحریم‌ها نتیجه نداده، تغییر رژیم ایران سخت به نظر می‌رسد و ایران اورانیوم غنی شده دارد نیز گفت: من فکر می‌کنم که سخنرانی من در هراتزیلیا و گزینه نظامی بهترین و جذابترین راهکار است. اگر گزینه های دیگر موثر نمی‌شوند بهترین راه گزینه نظامی است.

وی تاکید کرد که من خود را ملزم می‌دانم که از هسته‌ای شدن ایران به هرنحو ممکن جلوگیری کنم.

رامنی در واکنش به سوالی درباره اینکه آیا آمریکا که به تازگی از عراق خارج شده و درگیر جنگ افغانستان است و با بحران اقتصادی هم دست به گریبان است می‌تواند با چالش ایران مواجه شود یا اینکه همانند مورد کره شمالی مجبور است با ایران نیز مدارا کند گفت: به نظر من آمریکائی‌ها می‌دانند که ایران هسته‌ای بسیار متفاوت‌تر از کره شمالی است. هر دو بسیار خطرناک و مخرب هستند اما هسته‌ای شدن ایران منجر به هسته‌ای شدن کل منطقه خواهد شد. علاوه بر آن ایران حامی تروریسم است و اکنون در آمریکای لاتین نیز نفوذ دارد.

میت رامنی در ادامه گفت: ما اکنون در عراق و افغانستان درگیر هستیم اما اغلب آمریکائی‌ها درک می‌کنند که ایران شخصیت متفاوتی دارد.

وی درباره بحران سوریه نیز گفت: ایران خطرناتر است اما موضوع سوریه فوری و ضروری است.

من از کشورهایی نظیر عربستان و ترکیه و دیگر کشورهای جهان می‌خواهم که از مخالفان سوری حمایت کنند و آنها را با سلاح‌های بیشتری تجهیز کنند.

ما باید همچنین از تاثیر گذاری گروه‌هایی مثل القاعده و گروه‌های جهادی در تحولات سوریه جدید جلوگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
واقعا به کار بردن واژه جذاب برای توصیف گزینه نظامی نشانگر روحیات و حس تنفر بیمار گونه ی این فرد است.
نظرات بینندگان