arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

وزیر کشور: اساس کار بر خنثی سازی تحریم‌هاست / با کمک بخش خصوصی تحریم‌ها را دور می‌زنیم

وزیر کشور خاطر نشان کرد: دشمنان کینه توز کشور می‌خواهند با این تحریم‌ها ملت ایران را دچار مشکل کنند و دولت هم جایی‌که لازم باشد به شکل مناسبی و با کمک بخش خصوصی آن را دور خواهد زد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: وزیر کشور خاطر نشان کرد: دشمنان کینه توز کشور می‌خواهند با این تحریم‌ها ملت ایران را دچار مشکل کنند و دولت هم جایی‌که لازم باشد به شکل مناسبی و با کمک بخش خصوصی آن را دور خواهد زد.

احمد وحیدی در پاسخ به این پرسش که در روزهای اخیر شاهد تحریم‌های جدید علیه سپاه و ایران هستیم آیا دولت برای کنترل تبعات این تحریم‌ها بر اقتصاد کشور راهکارهایی در نظر گرفته است؟ گفت: دولت از ابتدای روی کار آمدن اساس و بنیان کار را بر این نهاد که با وجود و حفظ تحریم‌ها اقتصاد را جلو ببرد.

وزیر کشور با اشاره به مفهوم خنثی‌سازی تحریم‌ها، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان زمینه‌هایی را در داخل کشور فراهم می‌آورد که آنها نتوانند در زمینه‌هایی که ملت را تحریم کرده‌اند به مردم ضربه‌ای وارد شود.

وحیدی عملکرد کشور در زمینه تولید واکسن را قابل تقدیر دانست و افزود: اقدامی که دولت در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان انجام داد باعث شد که بتوانیم به صورت مستقل بر این موضوع فائق شویم.

وی ادامه داد: اولین وظیفه دولت این است که اجازه ندهد این تحریم‌ها آثار سوء بر زندگی مردم بگذارد. هرچند نمی‌توان منکر این شد که آثار سوء کلی بر اقتصاد دارد؛ دشمنان کینه توز کشور می‌خواهند با این تحریم‌ها ملت را دچار مشکل کنند و دولت هم جایی‌که لازم باشد به شکل مناسبی و با کمک بخش خصوصی تحریم‌ها را دور خواهد زد. پس دولت آنجایی‌که لازم باشد تحریم‌ها را دور می‌زند اما اساس کار بر خنثی‌سازی تحریم‌ها است.

نظرات بینندگان