arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

نامه شورای رقابت به بورس: عرضه دنا، ۲۰۷ و شاهین در بورس مجاز نیست / وزیر اقتصاد: مجوز عرضه خودرو در بورس توسط شورای عالی بورس صادر شده

شورای رقابت در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس اعلام کرد: عرضه خودروهای خانواده دنا، پژو۲۰۷ و شاهین در بورس کالا مجاز نمی‌باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شورای رقابت در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس اعلام کرد: عرضه خودروهای خانواده دنا، پژو۲۰۷ و شاهین در بورس کالا مجاز نمی‌باشد.

 شورای رقابت در نامه به رئیس سازمان بورس کلیه محصولات ایران خودرو و ساپیا به‌جز هایما و تارا را انحصاری اعلام کرد.

در این نامه آمده است:

پیرو عرضه برخی خودروها در بورس کالا به اطلاع می‌رساند مدت مصوبه شصت و سومین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 28/ 7/ 1400 در خصوص تنظیم بازار خودرو یک سال بوده است.

بدیهی است با انقضاء این مدت، مصوبات قبلی شورای رقابت در این زمینه به خودی خود مبنای عمل بوده و باید اجرایی می‌شده است، بر این اساس مطابق مصوبات 420، 442، 462 و 468 بازار خودروهای انحصاری شامل کلیه خودروهای سواری دو شرکت ایران خودرو و سایپا به‌جز دو خودروی هایما و تارا می‌باشد و عرضه آنها باید طبق روال پیشین و مطابق با مصوبات 414 و 420 صورت گیرد قیمت این خودروها نیز باید براساس مصوبات 148 و 442 طبق فرمول Price Cap محاسبه گردد، فلذا عرضه خودروهای خانواده دنا، پژو207 و شاهین در بورس کالا مجاز نمی‌باشد.

شایان ذکر است شورای رقابت با تشکیل کارگروه تخصصی خودرو موضوع بازبینی دستورالعمل‌های بازار خودرو را در دستور کار قرار داده است و در صورت تصویب مصوبه جدید در این، زمینه جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

وزیر اقتصاد در واکنش به این نامه گفت: مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای عالی بورس داده شده و در این خصوص شورای عالی بورس تصمیم خواهد گرفت.

 سیداحسان خاندوزی در حاشیه آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران در پاسخ به خبرنگاران گفت: مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای عالی بورس داده شده است.

وی افزود: نامه شورای رقابت در شورای عالی بورس مطرح و در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین با شورای رقابت هم صحبت شده تا تعارض تصمیمات ایجاد نشود.

پیگیری های تسنیم نشان می دهد فردا جلسه فوق العاده شورای عالی بورس در همین زمینه برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان