arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: مدعیان تقلب در کنکور مدرک ارائه دهند / از چندین مرکز برگزاری کنکور بازدید کردم و شاهد تقلب نبودم / قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور ضعف دولت را نشان می‌دهد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر اسناد و مدارکی دال بر اینکه در کنکور هفته گذشته تقلب شده است وجود دارد، باید این اسناد به سازمان سنجش یا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر اسناد و مدارکی دال بر اینکه در کنکور هفته گذشته تقلب شده است وجود دارد، باید این اسناد به سازمان سنجش یا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شود.

رضا حاجی پور در واکنش به مطرح شدن ادعایی مبنی بر اینکه با وجود قطع شدن اینترنت حوزه‌های برگزاری کنکور اما باز هم تقلب و سوالات افشا شده است، اظهار داشت: بنده به عنوان عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از چندین مرکز برگزاری کنکور بازدید کردم و شاهد تقلب نبودم و چنین گزارشی هم به ما ارائه نشده است.

وی بیان کرد: الان هم اعلام می‌کنم اگر اسناد و مدارکی دال بر اینکه در کنکور هفته گذشته تقلب شده است وجود دارد، باید این اسناد به سازمان سنجش یا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر سندی مبنی بر اینکه در کنکور هفته گذشته تقلب شده وجود دارد، به ما ارائه شود حتماً آن را بررسی و پیگیری می‌کنیم. معنا ندارد که چنین ادعایی بدون سند و مدرک مطرح شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر سندی در این زمینه وجود نداشته باشد، مطرح کردن این موضوع جالب نیست، چرا که دانش آموزان ناامید می‌شوند و تصور می‌کنند درس خواندن معنایی ندارد. عده‌ای سودجو به دلیل اینکه در رسیدن به منافع خود شکست خوردند و دستشان کوتاه شده است، مدام بحث تقلب در کنکور را مطرح می‌کنند.

وی درباره قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور برای جلوگیری از تقلب، گفت: این کار معنایی ندارد و این اقدام ضعف دولت را نشان می‌دهد. با قطع اینترنت نباید امنیت برگزاری یک آزمون را تأمین کرد و این راهکار درستی نیست. ما امکانات بازدارنده زیادی داریم و دستگاه‌هایی برای شناسایی ابزار تقلب وجود دارد و دیگر درست نیست در زمان برگزاری کنکور اینترنت را قطع کرد.

نظرات بینندگان