arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۵ بهمن ۱۴۰۱؛ از انتقاد به افزایش قیمت نجومی قبض‌های گاز مشترکان مناطق سردسیر تا ممنوعیت توقیف فیلم‌ها بخاطر عملکرد یک بازیگر و بازگشت سفير انگليس به ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واکنش عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب به استفاده برخی افراد از واژه «بانوی اول»
مهدی فضائلی عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب نوشت: کم نبوده اند بانوان بزرگ و عالی قدری که در کنار مردان بزرگ نقش آفرینی کرده اند. اما خطاست که دولتمردان برای تکریم آن ها از الگوی نابجای بیگانگان کپی برداری کنند.


قطعی اینترنت ثابت و همراه کشور برای چند دقیقه
بررسی‌ها حاکی از آن است که اینترنت ثابت و همراه برای حدود چهار دقیقه کاملا قطع و دسترسی کاربران به اینترنت غیرممکن شد. هنوز دلیل این امر مشخص نیست اما پیگیری از برخی اپراتورها به این نتیجه رسید که ظاهرا مشکلی از سوی ارتباطات زیرساخت وجود داشته است.


ممنوعیت توقیف فیلم‌ها بخاطر عملکرد یک بازیگر از سوی وزارت ارشاد
اسماعیلی گفت: وزارت ارشاد درباره سریال سقوط تصمیم گیرنده نیست و به صورت کلی سیاستی را اعلام کردیم که طبق آن، اگر پس از اتمام مراحل تولید تمامی مجموعه های فیلم و سریال، خطایی توسط یکی از عوامل انجام شده باشد آن را به تمامی آن مجموعه تسری ندهیم. این سیاست ما است که اعمال هم شده است.


خزعلی، معاون رئیسی: پوشش برخی زنان در ایران بدتر از پوشش میهمانان کنگره زنان تاثیرگذار است
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره حواشی پوشش زنان حاضر در کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار و قیاس آن با پوششی که زنان ایرانی باید در کشور رعایت کنند، گفت: بعضا پوشش برخی زنان در ایران بدتر از پوششی است که این میهمانان داشتند. همیشه اینطور بوده کسانی که از خارج از کشور می‌آیند پوشش متفاوت با ایران دارند و این نبوده پوششی که به عنوان مقررات در داخل وضع شده را از میهمانان خارجی بخواهند. آنها در محیط خاص خود زندگی می‌کنند و شاید نتوان آن انتظار را از آنها داشت.


قیمت بلیت جایگاه ویژه ورزشگاه «آزادی» یک میلیون تومان
قیمت‌های بلیت ورزشگاه آزادی و دیدار استقلال و ملوان در حالی اعلام شده که با افزایش قیمت چشم‌گیری مواجه شده است.در سامانه بلیت‌فروشی، بلیت‌های پشت دروازه ۱۰۰ هزار تومان و بلیت‌های روبروی جایگاه ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.عجیب‌تر از همه، قیمت بلیت جایگاه ویژه آزادی است که یک میلیون تومان به فروش می‌رسد که افزایش قیمت چشم‌گیری داشته است.


امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه فرانسه از مواضع پاریس و اروپا انتقاد کرد
وزیر امور خارجه ایران با انتقاد از اظهارات مداخله جویانه برخی مقامات فرانسوی گفت: ایران همواره مسیر مذاکره و دیپلماسی را ترجیح می‌دهد، اما همانگونه که شاهدید در رویکرد تقابلی، اقدام ما نیز فوری، موثر و‌ متقابل است.


افزایش قبض گاز مشترکان مناطق سردسیر از ۲۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون تومان
سید مرتضی حسینی نماینده میانه بیان کرد: قبض مشترکان گاز به ویژه مشترکان روستایی به یکباره از ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان به ۲ الی ۶ میلیون تومان رسیده است. این اقدام شرکت گاز قابل قبول نیست و هیات رئیسه مجلس باید به این موضوع ورود کرد تا اصلاح شود.داودی، نماینده مجلس نیز گفت: در شهر‌های غربی که درجه هوا به منفی ۳۰درجه هم می‌رسد شرکت گاز، بهای گاز خانگی را از ۴۱ تومان به ۶ هزارتومان افزایش داده


تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد
تعرفه های جدید واردات خودرو به امضای وزیر صمت و وزیر اقتصاد رسید و قرار است تا در دور جدید واردات، سود بازرگانی علی‌الحساب بین شش تا ۳۱ درصد محاسبه شود. بر اساس این مصوبه واردات اصلی خودرو برای خودروهای تا ۲۰۰۰ سی سی است و در موارد خاص در صورت واردات خودروهای بیش از ۲۰۰۰ سی سی، خودروهای برقی، خودروهای هیبریدی و… تعرفه ها بر اساس قوانین کتاب مقررات سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود.


فرزاد رستمی، کاراته‌کای ایرانی پناهنده شد
فرزاد رستمی یکی از کاراته‌کا‌های ایران که به صورت آزاد در رقابت‌های اوپن پاریس شرکت کرده بود از بازگشت به ایران خودداری کرد. وی با انتشار تصویری از پناهندگی خود به فرانسه خبر داد. این کاراته کای زنجانی که سابقه سومی مسابقات قهرمانی کشور را هم دارد به صورت آزاد در رقابتهای فرانسه حاضر شده بود.


تیراندازی در یکی از مدارس قلعه گنج کرمان توسط یکی از دانش آموزان
صبح چهارشنبه تیر اندازی در یکی از مدارس شهرستان قلعه گنج در مقطع دبیرستان موجب زخمی شدن یکی از دانش آموزان شده است. این حادثه بر اثر تیراندازی یک دانش آموز دیگر روی داده و فرد مصدوم نیز از ناحیه دست مورد اصابت قرار گرفته و حال عمومی وی خوب است.


مسعود فراستی با تلویزیون و جشنواره فجر خداحافظی کرد
مسعود فراستی با انتشار ویدیویی عدم حضورش را دور تازه هفت که این بار نیز بهروز افخمی مجری‌اش است، تایید کرد. او در عین حال تاکید کرد دیگر درباره فیلم‌های جشنواره فجر صحبت نخواهد کرد و صرفاً درباره فیلم‌های مهم سینمای ایران -از نظر او- خارج از چارچوب جشنواره صحبت می‌کند.


سفير انگليس به ايران بازگشت
سایمون شرکلیف، سفیر انگلیس در ایران در توئیتی نوشت: تازه به ایران برگشتم. گرافیتی‌هایی که ادامه پیدا می‌کند روی دیوار‌های ما ظاهر می‌شوند، این واقعیت را تغییر نمی‌دهند که طبق تجربه من، اکثر ایرانی‌ها نسبت به یکدیگر و همچنین خارجی‌ها مهربانی و احترام نشان می‌دهند.

نظرات بینندگان