arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱

خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می‌شوند/ از شنا خودداری کنید

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید حداکثر ۳۲ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر در سواحل و ۲ تا ۳ متر در نواحی فراساحل خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید حداکثر ۳۲ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر در سواحل و ۲ تا ۳ متر در نواحی فراساحل خبر داد.

این مخاطرات جوی از صبح تا عصر روز جمعه (۷ بهمن) در نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر مورد انتظار است.

براثر این وضعیت جوی احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش اثرات مخرب آن اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

نظرات بینندگان