arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

شاخص کل بورس، امروز ۸ بهمن ۱۴۰۱

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، هشتم بهمن‌ماه) با ۱۱ هزار و ۸۷۵ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی ایستاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، هشتم بهمن‌ماه) با ۱۱ هزار و ۸۷۵ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با هشت هزار و ۲۹۰ واحد کاهش به ۵۰۴ هزار و ۲۰۰ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۹۲۶ واحد افت به ۲۹۹ هزار و ۶۳۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۹ هزار و ۱۲۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۲ هزار و ۶۰۰ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۳۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۷ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۲۹۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۸۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۳۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری سپه (وسپه) با ۱۱۷ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۰۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل بانک ملت (وبملت) با ۸۰۴ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۷۱۲ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۶۸۴ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۶۵۶ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۵۲ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران)، سایپا (خساپا) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۱۲۶ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۵۲ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۷۸۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۷۶ هزار و ۳۷۵ نوبت بود.

پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، بانک دی (دی)، داروسازی دانا (ددانا) و توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در مقابل بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنعتی مینو (غصینو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و بهمن دیزل (خدیزل) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

نظرات بینندگان