arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۸ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۹ بهمن ۱۴۰۱؛ از حمله به یک مجتمع وزارت دفاع با استفاده از ریز پرنده تا زلزله ۵.۹ ریشتری در خوی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حمله به یک مجتمع وزارت دفاع با استفاده از ریز پرنده 
وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد: شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳۳۰ حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع [در اصفهان] صورت گرفت و خوشبختانه با پیش بینی ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آنها در تله های پدافندی گرفتار و منفجر می‌شوند. وزارت دفاع اعلام کرد: «خوشبختانه این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد نموده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نکرده است.»

زلزله ۵.۹ ریشتری در خوی
دیشب زلزله ۵.۹ریشتری شهرستان خوی را لرزاند. این زمین لرزه در ساعت ۲۱:۴۴:۴۴ در طول جغرافیایی ۴۴.۹۰، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۹ و عمق زمین‌لرزه ۷ کیلومتری و در ۶ کیلومتری خوی رخ داده است. ۳ کشته و ۴۴۷ مصدوم به ثبت رسیده است. حجم تخریب نسبتا بالاست و برخی از روستا‌ها کاملا تخریب شده اند.

ادامه ارسال پیامک کشف حجاب به سرنشینان خودروها
سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در خصوص از سرگیری ارسال پیامک کشف حجاب به سرنشین خودروها و روند جدید فرماندهی انتظامی کشور در مقابله با بدحجابی اظهار داشت: ما قبلا هم عرض کردیم که مبنای کار پلیس قانون است و هر جایی که قانونگذار یک موضوع را جرم انگاری کند مبنای کار پلیس بر اساس قانون انجام می‌شود.

پاسخ به سوالی درباره بررسی صلاحیت لاریجانی، روحانی و احمدی‌نژاد
طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر آقایان لاریجانی، روحانی و احمدی نژاد بخواهند برای انتخابات آتی وارد عرصه شوند، نگاه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت آنها چگونه است؟ گفت: معمول این است که شورا هر دوره صلاحیت افراد را بررسی می کند و در بررسی صلاحیت ها هم تفاوتی بین کاندیداها وجود ندارد. البته تاکنون هیچ بحثی در این زمینه در شورای نگهبان نداشته ایم چون هنوز بیش از یک سال تا انتخابات زمان باقی مانده است و اکنون شورا بر روی رسیدگی به مصوبات تمرکز دارد.

پاسخ  لاریجانی به نامزدی در انتخابات مجلس
محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید: بنده چند دفعه در مورد حضور آقای لاریجانی در مجلس آینده از ایشان سوال کردم، ایشان به بنده گفت که قصد حضور ندارم، البته در مملکت ما این مسائل دو ماه قبل از انتخابات روشن می شود و آن زمان می توان قضاوت کرد که چه چیزی قرار است اتفاق بیافتد.

اظهارات زاکانی درباره اقدام هاشمی و کروبی پس از حادثه کوی دانشگاه
علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: بعد از حادثه کوی دانشگاه که آن اتفاق تلخ رقم‌خورد حضرت آقا مسئولین درجه اول گروه‌ها و احزاب اصلی را دعوت کردند و شخصا جلسه گذاشتند. درخواست آقا این بود که براساس اسلام، انقلاب اسلامی، امام و ولایت فقیه جمع شوید و جبهه دفاع از انقلاب را سامان دهید تقریبا طی یک سال و نیم ۲۷ حزب و گروه به تفاهم رسیدند. زاکانی اظهار داشت: دیدار‌هایی با برخی از عناصر شد، ولی آن‌ها حاضر نشدند در این مسیر گام بردارند حتی ۳ دیدار با آقای کروبی صورت گرفت که وی گفت: که «من به درستیِ حرف‌های شما واقفم، اما دوستانم نمی‌گذارند ما با هم همراه شویم یا مرحوم هاشمی از موضعی دیگر برای همراهی با جمع استنکاف کرد.»

عاطفه احمدی، اسکی‌باز تیم ملی به آلمان پناهنده شد
عاطفه احمدی اعلام پناهندگی در کشور دیگری را کرده است. برخی منابع خبری نوشتند: این ملی‌پوش ۲۲ ساله اسکی ایران چند روز پیش با هدف آمادگی جهت حضور در مسابقات جهانی فرانسه به این کشور سفر کرد اما گفته است: قصد شرکت در این مسابقات به همراه دیگر اعضای تیم ملی اسکی ایران را ندارد و به آلمان اعلام پناهندگی کرده است.

توضیح مدیرکل ورزش خراسان‌رضوی درباره تعرض به بازیکنان فوتبال در مشهد
مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی گفت: در خصوص صحت این ماجرا ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و قوه قضاییه باید تصمیم بگیرد، اما چهار خانواده از این باشگاه شکایت کردند که شکایت‌ها را به دستگاه قضایی ارسال کردیم، اما بعید می‌دانم آن حرفی که ادعا شده بود درست باشد.

آغاز فعالیت انتخاباتی ترامپ
ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرد و روز شنبه نخستین تجمع انتخاباتی خود را در دو ایالت کلیدی نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی برگزار می‌کند. تجمع انتخاباتی ترامپ روز شنبه در ایالت‌های «نیو همپشایر» و «کارولینای جنوبی» برگزار خواهد شد.

 

نظرات بینندگان