arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

کشف بیش از ۱۵ هزار سندجعلی رسمی و غیررسمی در کشور

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: تلاش شبانه روزی کارآگاهان با اجرای طرح دو مرحله‌ای عملیات در پاتوق های عرضه مدارک جعلی در سراسر کشور منجر به کشف بیش از ۱۵ هزار فقره انواع اسناد جعلی رسمی، غیر رسمی و اقلام تقلبی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: تلاش شبانه روزی کارآگاهان با اجرای طرح دو مرحله‌ای عملیات در پاتوق های عرضه مدارک جعلی در سراسر کشور منجر به کشف بیش از ۱۵ هزار فقره انواع اسناد جعلی رسمی، غیر رسمی و اقلام تقلبی شد.
 
 سردار محمد قنبری در تشریح جزئیات این خبر گفت: درسال جاری یکی از برنامه‌های عملیاتی معاونت مبارزه باجعل وکلاهبرداری این پلیس، اجرای طرح عملیاتی در پاتوق های عرضه مدارک جعلی و محصولات تقلبی درسراسر کشور بوده است و دراین راستا دو مرحله اجرای این طرح، درمردادماه و دی ماه سال جاری پیش بینی شده بودکه با بهره گیری از کلیه ظرفیت های فنی، اطلاعاتی، درون و برون سازمانی و به کارگیری تجهیزات و امکانات موجود هردو مرحله توسط رده های متناظر استانی در سراسر کشور اجرا شد.
 
رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: نتیجه تلاش شبانه روزی کارآگاهان دراین رابطه منجر به دستگیری ۲۳۳ نفر متهم (جاعل، استفاده کننده از سند مجعول و معاونت در جرم) و کشف ۱۵ هزارو ۴۳۳  فقره از انواع اسناد جعلی رسمی، غیر رسمی و اقلام تقلبی شده است .
 
وی در ادامه ضمن هشدار به شهروندان در خصوص جلوگیری از این جرم، تاکید کرد: برای اطمینان از اصالت یک سند، باید از مرجع صدور آن (شناسنامه از ثبت احوال، مدرک تحصیلی از مدرسه، دانشگاه ، اسناد مالکیت از ادارات ثبت اسناد و املاک) استعلام کنید.
 
بر اساس اعلام سایت پلیس، قنبری با بیان اینکه هیچ وقت کارت ملی،مدارک هویتی و مشخصات هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید خاطرنشان کرد: برای اخذ ویزا شخصاٌ با ارائه گذرنامه به سفارت خانه ها مراجعه کنید یا از طریق آژانس های مسافرتی معتبر اقدام کنید و نیز از دادن مدارک به افراد ناشناس یا شرکت ها و آژانس های غیر معتبر خودداری کنید.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه به هیچ وجه اسناد مالکیتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، گفت: معاملات و قراردادهای خود را در مراکز رسمی و قانونی انجام و به ثبت برسانید تا از دخل و تصرف در آن جلوگیری و تحت حمایت‌های قانونی قرار گیرد.
نظرات بینندگان