arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

رئیسی: به برکت راهنمایی‌های رهبر فرزانه تحریم‌ها خنثی شده / تجارت ما رشد ۴۰ درصدی داشته

رئیسی با بیان اینکه، با مشارکت خوب مردم بحران کرونا مهار شد، گفت: دشمنان شرایطی مهیا کردند که ما نه تولید داشته باشیم و نه تجارت، اما به برکت راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب و حضور شما در شرایطی هستیم که تحریم‌ها خنثی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس جمهور با سفر به شهرستان ری ضمن بازدید میدانی از پروژه‌های نیمه تمام، چند طرح ملی و استانی را افتتاح کرد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در چارچوب دومین دور سفرها و برای بازدیدهای میدانی از شهرستانهای استان تهران امروز پنجشنبه سیزدهم بهمن ۱۴۰۱ وارد ری شد.

رئیس‌جمهور را در این سفر وزیر آموزش و پروش، رئیس دفتر و معاون اجرائی رئیس جمهور همراهی می‌کردند.

افتتاح چند طرح، بازدید از پروژه‌های در حال احداث، شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار عمومی با مردم و زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به شهرستان ری بود.

رئیسی پیش از این در قالب بازدید میدانی از شهرستانهای استان تهران به شهرستانهای ورامین، قرچک، پردیس، پیشوا شهر قدس، ملارد، شهریار، پاکدشت، رباط کریم، اسلامشهر و بهارستان سفر کرده بود.

رئیس جمهور: هدف نهایی مدرسه‌سازی پرورش انسان‌های فرهیخته و انقلابی است

در ادامه، رئیسی در آیین افتتاح ۱۱۰۰ طرح آموزشی سراسر کشور که در فشافویه شهرستان ری به صورت برخط برگزار شد، گفت: خیران مدرسه‌ساز در آموزش و پرورش اقدامات ماندگار و مهمی انجام داده‌اند. مهم‌تر این که این مدارس به کارخانه‌های عظیم انسان‌سازی تبدیل شوند که در این زمینه معلمان نقش محوری در تربیت انسان‌های آینده‌ساز بر عهده دارند.

وی با یادآوری زحمات شهیدان رجایی، باهنر و مرحوم پرورش در سراسر کشور با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات خوبی در عرصه آموزش و پرورش انجام شده، اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش و خیران در راستای شکل‌گیری آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی وظایف مهمی بر عهده دارند و فراهم کردن زمینه‌های پرورش انسان‌های فرهیخته، موثر، مومن و انقلابی در کشور هدف نهایی این مسیر است.

رئیسی با اشاره به افتتاح یکهزار و یکصد طرح آموزشی و پرورشی افزود: با همکاری دولت و خیران می‌توان در برخی مناطق که کمبود فضای آموزشی و پرورشی وجود دارد، در زمان کوتاهی بسترهای مناسب برای تربیت دانش‌آموزان را فراهم کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: مشارکت خیران در ساخت مدرسه برای پرورش آینده‌سازان کشور و تحویل آنها به جامعه، مصداق بارز باقیات الصالحات و صدقه جاریه است.

رئیسی سپس در جمع نمازگزاران مسجد حسین بن علی (ع) شهر ری حاضر شد و گفت: مساجد نقش مهمی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

رئیس جمهور اظهار داشت: تا زمانی که مساجد ما پابرجاست و از مأذن‌های آن بانگ توحید و شهادت بر نبوت پیامبر(ص) و امامت امیرالمومنین (ع) و اولادش به گوش می‌رسد، یقین بدانید دشمن در به ثمر نشاندن توطئه‌ها و نقشه‌های خود علیه این ملت و کشور موفق نخواهد شد.

بازدید رئیس جمهور از عملیات عمرانی بیمارستان شهدای هفتم‌تیر ری

طرح توسعه اورژانس و اتاق‌های عمل این بیمارستان سال ۱۳۹۵ و عملیات عمرانی بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان قدیمی سال ۱۳۹۷ آغاز شد که هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اورژانس این بیمارستان در یک هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا احداث می شود که هم اکنون با مشکلاتی نظیر نبود فضای کافی درمان بیماری، نبود فضای بستری تحت نظر، تداخل فضای ورودی با ساختمان بستری، تداخل فضای تریاژ با ورودی، نبود اتاق معاینه، خارج بودن فضای صندوق، پذیرش و داروخانه از محدوده اورژانس، تخریب سرویس بهداشت به علت تداخل با ساختمان توسعه اورژانس، خارج بودن فضای تصویر برداری از محدوده اورژانس، استاندارد نبودن اتاق ابزوله عفونی و نبود فضای شستشوی تجهیزات و تخت، نبود فضای درمان و بستری برای اطفال، نبود اتاق دارو و کار تمیز، نبود اتاق سرم تراپی برای خانم ها و آقایان و نبود قضای تزریقات مواجه است.

بازدید رئیس جمهور از محل تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران

 رئیسی سپس به محل احداث تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران رفت و در جریان پیشرفت و روند احداث آن قرار گرفت.

پیشتر فاز نخست این تصفیه خانه به بهره برداری رسیده بود و فاز دوم این طرح تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

هدف از احداث تصفیه خانه جنوب تهران، تصفیه و انتقال فاضلاب شهر تهران برای استفاده در بخش صنعت و کشاورزی عنوان شده است.

تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در مجموع برای ۸ واحد، هر واحد به ظرفیت ۵۲۵ هزار نفر تعریف شده و در حال حاضر ۶ واحد از آن احداث و به بهره برداری رسیده است و جمعیتی در حدود ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرارداده است.

رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از روند تکمیل بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب ایران، با کارگران این مجموعه گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشت.

رئیسی در پاسخ به گلایه کارگران در عدم پرداخت به موقع حقوق، به مدیران مجموعه دستور داد تا پرداخت حقوق‌های معوقه کارگران در اسرع وقت انجام شود.

مجتمع انبارهای چای امین‌آباد مقصد دیگری در سفر رییس جمهور به ری

رییسی در ادامه بازدید از طرح‌های شهرستان ری، از مجتمع انبارهای چای امین آباد بازدید و دستورات لازم برای ساماندهی این مرکز را صادر کرد.

مجتمع انبارهای امین آباد معروف به انبار چای، در دهه ۴۰ تاسیس شده و در سال ۱۳۹۰ در اجرای مصوبه هیات تسویه، سازمان چای که از نهادهای زیر مجموعه وزارت بازرگانی سابق بوده منحل و اموال و دارایی های آن از جمله این مجتمع به نام سازمان مرکزی تعاون روستایی منتقل شده است.

بازدید رییس جمهور از کمربندی دوم تهران

رئیسی همچنین امروز در منطقه عملیاتی اجرای کمربندی دوم تهران در بخش قلعه نو این شهرستان حاضر شد و در جریان کم و کیف اجرای آن قرار گرفت.

طرح کمربندی دوم تهران در سال ۱۳۸۶ آغاز شد، مسیری که به طول ۲۸ کیلومتر در ۶ لاین، جاده بزرگراه امام رضا(ع) در شرق تهران را به اسلامشهر در جنوب غرب پایتخت متصل می کند و از مسیر جاده قدیم آزاد راه قم عبور می کند.

رئیسی: برای حل مشکلات کشور نباید منتظر بیگانگان بود

در ادامه  رئیسی با حضور در جمع مردم شهرری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: مهمترین ظرفیت جمهوری اسلامی در شرایط کنونی نیروی متراکم و وفادار به انقلاب و ارزشها هستند که باید این ظرفیت ها شناحته شود.

رئیس قوه مجریه افزود: امروز ما معتقدیم باوجود تمام مشکلات، شرایط به نحوی پیش خواهد رفت که مشکلات درست خواهد شد و آینده را روشن می‌بینیم

وی خاطرنشان کرد: امام راحل پرچم استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی را برپایه دین و ارزشهای الهی برافراشت، این همان پرچم اقتدار، عزت وافتحار برای کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز ملت ایران هویت دینی خود را به برکت خون شهدا بازیافته، ملت ایران اراده کرده است که خود سرنوشت خود را رقم بزند و روی پای خود بایستد.

رئیسی تاکید کرد: امروز ملت بزرگ ایران ملتی سرافراز و افتخار دارد که در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاده است.

رئیس‌جمهور خطاب به دشمنان گفت: شما دچار اشتباه محاسباتی شده‌اید و در مسائل منطقه ما فتنه گری می‌کنید، مردم ما شما را خوب می‌شناسند.

وی یادآور شد: شرایط سخت را با همکاری و پشتکار و آگاهی پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیسی با بیان اینکه، با مشارکت خوب مردم بحران کرونا مهار شد، گفت: دشمنان شرایطی مهیا کردند که ما نه تولید داشته باشیم و نه تجارت، اما به برکت راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب و حضور شما در شرایطی هستیم که تحریم‌ها خنثی شده است.

وی ادامه داد: آنان فکر می‌کردند می‌توانند تجارت ما را متوقف کنند اما شکست خوردند، تجارت ما رشد ۴۰ درصدی داشته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی که در جنگ ترکیبی و تحریم‌ها بر علیه مردم کار کردند پیام می‌دهند که بیایید بنشینید و باهم صحبت کنیم.

بازدید رئیس جمهور از پایانه توزیع محصولات پروتئینی و کشاورزی امین‌آباد
رئیس جمهور از پایانه فروش محصولات پروتئینی امین‌آباد که پس از تکمیل به بارانداز توزیع محصولات کشاورزی ارزان‌سازی شده و بدون واسطه تبدیل خواهد شد، دیدن کرد.

این پروژه که فاز اول آن با ارائه ۱۸ غرفه به تعاونی‌های تولید و تولیدکنندگان محصولات پروتئینی اجرایی شده است، در صورت تکمیل به باراندازی برای توزیع محصولات کشاورزی به صورت ارزان و بدون واسطه تبدیل خواهد شد.

به گفته دکتر ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی با تکمیل و بهره‌برداری از ۲ فاز باقیمانده این پروژه، بخش مهمی از توزیع مرغ استان تهران به این پایانه منتقل خواهد شد.

با تکمیل فاز دوم این پروژه ۴۰ غرفه برای خرده‌فروشی محصولات پروتئینی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و فاز سوم این پروژه نیز مربوط به ساخت سردخانه ۳ هزار تنی برای محصولات کشاورزی و پروتئینی خواهد بود.

حضور رئیس جمهور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)

رئیس جمهور سپس بر مزار برخی علمای مدفون در حرم شاه عبدالعظیم از جمله حضرت آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، آیت‌الله خوشوقت و آیت‌الله ری‌شهری حضور یافت و با قرائت فاتحه به روح آنان ادای احترام کرد و یادشان را گرامی داشت.

رئیس جمهور در ادامه در دیدار علما و روحانیون شهر ری در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: هدف شایعه‌سازان تبدیل امید به یاس در جامعه بوده و لذا افشای ماهیت آنان ضروری است از همین رو اقدام مجاهدانه در عرصه تبلیغ دین و همچنین افشای ماهیت مرجفون یا همان شایعه‌سازان ضرورت دارد.

وی اغتشاشات اخیر را جنگ ترکیبی تمام عیار علیه ملت و نظام برشمرد که دشمن به بهانه مساله حجاب تهاجم عظیمی علیه فرهنگ و باورهای مردم تدارک دیده بود، اما به لطف خدای متعال و بصیرت مردم، شکست خورد.

وی ضمن تقدیر از مجاهدت علما، روحانیون و اساتید حوزه علمیه در کسوت تبلیغی و تبیینی افزود: تبلیغ دین و ارزش‌های الهی همواره با مشکلات و سختی‌ها مواجه بوده، اما پروردگار در مصادیق متعدد در صدر اسلام نبی مکرم اسلام (ص) را تنها به خشیت از خود و نترسیدن از فضاسازی‌ها توصیه و امر فرموده است.

رئیسی با اشاره به جایگاه دینی و قانونی حجاب در کشور از همه فعالان فرهنگی به ویژه روحانیون، رسانه‌ها و نخبگان خواست برای تبیین حجاب، این مقوله مهم دینی، فرهنگی و قانونی تمام قد وارد میدان شوند.

رئیس جمهور همچنین درباره وضعیت سند ۲۰۳۰ در دولت سیزدهم که از سوی یکی از حاضران مطرح شد، تصریح کرد: موضوع توقف اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت قبل با تاکید رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود، اما به دستگاه‌ها ابلاغ نشده بود، لذا از اولین اقدامات دولت سیزدهم ابلاغ توقف اجرای این سند به دستگاه‌های اجرایی بود و بنده نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به صراحت در قبال آن موضع گرفته و اعلام کردم ما در جمهوری اسلامی ایران سند تحول بنیادین داریم و بدون شک بر همان مبنا عمل خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که ما ابایی در استفاده از تجربیات خارج از مرزها نداریم، اما نسبت به نسخه‌های دیگران به شدت با حساسیت عمل می‌کنیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل مربوط به شهرستان ری از جمله مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است که توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، دولت را از توجه به موضوعات مهم فرهنگی غافل نکند.

توجه دولت به مساجد و حوزه‌های علمیه شهرستان و همچنین مسائل بهداشتی و درمانی شهرستان ری از دیگر نکاتی بود که رئیس جمهور در جمع علما، روحانیون و اساتید حوزه این شهرستان به آنها اشاره و بر توجه دولت به این مسائل تاکید کرد.

قطب فرهنگی تهران است

رئیسی همچنین شامگاه پنجشنبه در پایان برنامه‌های سفر یک روزه به شهرستان ری، در نشست شورای اداری این شهرستان، از ماه رجب به عنوان ریسمان الهی که باید قدر آن را بدانیم یاد کرد و گفت: بار سنگینی بر روی دوش مسئولان قرار دارد که یکی از ابعاد آن توجه به حضرت حق و ارتباط با اولیای الهی است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ علمای اسلام علاوه بر سیر و سلوک عرفانی، در عرصه فعالیت برای مردم و گره‌گشایی از زندگی آنها نیز فعال بوده‌اند، خاطرنشان کرد: بزرگانی همچون شیخ صدوق و علمای اسلام که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی آرمیده‌اند، الگوهای برتر در زندگی ما هستند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه دهه فجر انقلاب یادآور مجاهدت، شکوه و عظمتی است که مردم خلق کرده‌اند، گفت: آموزش و پرورش و اقتصاد در تراز انقلاب اسلامی محقق شدنی است و مردم نیز از مسئولان کارهای در تراز انقلاب اسلامی را توقع دارند.

رئیسی با اشاره به اینکه مردم هر کجا که لازم بوده امتحان خود را با حضور در میادین به خوبی پس داده‌اند، گفت: امروز وظیفه ما این است که برای رشد و شکوفایی کشور تلاش مضاعف کنیم و در این راه باید از تجربه پیشینیان هم استفاده کنیم.

باید کاری انجام دهیم که در آینده با داوری و قضاوت خوب مردم روبرو شویم

وی افزود: در ۴۴ سال اخیر مدیران زیادی آمدند و رفتند و تجربیات زیادی بر جای گذاشتند و باید کاری انجام دهیم که در آینده با داوری و قضاوت خوب مردم روبرو شویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مدیریت اسلامی چهار حوزه پاسخگویی به خداوند، شهروندان، ارباب رجوع و به سلسله مراتب اداری و نظارتی داریم، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مدیران کنترل زیرمجموعه‌های‌شان است و باید نظارت کنند که کارها بر روال صحیح و قانونی انجام شود و علت عقب‌ماندگی و وقفه‌های ایجاد شده در کارها را پیدا کنند.

رئیسی تاکید کرد:مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید با پیگیری جدی و مجدانه کارهای مردم را دنبال کنند و فقط با نامه‌نگاری به دستگاه‌های ارشد اجرایی کشور کاری از پیش نمی‌رود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم انتظار کار، تلاش و رفاه دارند، تصریح کرد: رفاه و عدالت اجتماعی حق مردم و تقسیم‌بندی عادلانه این منابع وظیفه مسئولان است.

وی افزود: مردم خواستار تحقق عدالت هستند و عدالت اداری ایجاب می‌کند که بهترین افراد در صدر کارها حضور داشته باشند و مسئولان متناسب با وظایف‌شان در عمل و اجرا به مردم پاسخگو باشند. همچنین جذب نیروی انسانی و پرداخت حقوق به آنها باید بر اساس عدالت اداری باشد.

رئیسی با بیان اینکه پیام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همه مدیران و مسئولان بازنگری در عملکرد آنان است، گفت: مسئولان ببینند که آیا وظایف، تکالیف و عملکرد آنها در تراز انقلاب اسلامی است یا خیر؟

فعالیت‌های اداری مورد نیاز مردم باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نیازمند نگاه تحولی بر اساس اقتضائات انقلاب و انتظارات مردم هستیم، گفت: فعالیت‌های اداری مورد نیاز مردم باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و همه مسئولان هم تلاش کنند تا اینگونه عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات مرحوم آیت‌الله ری‌شهری برای ارتقای شهرستان ری خاطرنشان کرد: مرحوم ری‌شهری در زمان تصدی پست‌های قضایی، امنیتی و اداری آثار و برکات جاودانه‌ای از خود برجای گذاشتند که این آثار همچنان ماندگار است.

رئیسی با بیان اینکه نیازهای شهرستان ری توسط مسئولان شناسایی شده است، گفت: کارهای مهمی باید در این شهرستان انجام بگیرد و مصوبات دور اول سفرها و همچنین مصوبات این سفر باید در زمان مقتضی اجرایی شود.

رئیس جمهور افزود: نیازهای درمانی شهرستان ری از جمله بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی هفتم تیر، جاده کمربندی دوم تهران در سریع‌ترین زمان ممکن باید به بهره‌برداری برسند.

وی تاکید کرد: همه مصوبات سفر به شهرستان ری باید به دست توانای مسئولان، کار مضاعف و همچنین با تخصیص اعتبار به موقع به نتیجه برسند.

رئیسی افزود: احداث زائرسرا، استفاده از جاذبه‌های گردشگری و فعال شدن اقتصاد گردشگری ضرورت مهم شهرستان ری است و با سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها شاهد رشد و شکوفایی این شهرستان خواهیم بود.

ضرورت ساماندهی اتباع خارجی حاضر در شهرستان ری

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت ساماندهی اتباع خارجی حاضر در شهرستان ری و سراسر کشور، تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ هزار تبعه خارجی در این شهرستان حضور دارند که باید سامانه‌ای برای ثبت مشخصات اتباع شامل ازدواج، شغل، تحصیلات و حتی جابجایی آنها در شهرهای مختلف راه‌اندازی و برای هر یک از اتباع خارجی شناسه واحد صادر شود.

وی همچنین بر ضرورت حفظ میراث فرهنگی موجود در شهر ری تاکید کرد و گفت: نباید کسب و کار و زندگی مردم به واسطه قرار داشتن در حریم میراث فرهنگی متوقف شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه شهرستان ری یکی از مناطق مهم کشاورزی کشور است که باید به صورت ویژه برای تامین آب و پساب مورد نیاز بخش کشاورزی آن اقدامات لازم صورت بگیرد، خواستار تسریع در روند اجرای این طرح‌ها شد.

رئیسی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد شهرک علم و فناوری در شهر ری به عنوان قبله تهران وجود دارد، گفت: شهرستان ری قطب فرهنگی تهران است و از گذشته یکی از مراکز مهم علم، دانش و فرهنگ کشور بوده و لازم است با همراهی مردم و جوانان فرهنگ غنی این خطه به مردم شناسانده شود.نیازهای درمانی شهرستان ری از جمله بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی هفتم تیر، جاده کمربندی دوم تهران در سریع‌ترین زمان ممکن باید به بهره‌برداری برسند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مدیران برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب که سه روز پیش در دیدار با کارآفرینان برتر مطرح شد همه تلاش خود را به کار گیرند، گفت: رشد اقتصادی پایه اساسی سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری است، در برنامه هفتم توسعه رشد اقتصادی هشت درصدی در نظر گرفته شده است که در حال حاضر به رشد بیش از سه درصدی اقتصادی دست پیدا کرده‌ایم.

رشد اقتصادی هشت درصدی به کار مضاعف، افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی

وی افزود: برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی به کار مضاعف، افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی در ادارات نیاز داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۱۰۱ هزار استاد دانشگاه عضو هیات علمی در رشته‌های مختلف در کشور حضور دارند، تصریح کرد: با استفاده از این تعداد اعضای هیات علمی می‌توانیم مشکلات مختلف کشور از جمله آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را برطرف کنیم.

 رئیسی افزود: همه دست اندرکاران کشور در کنار یکدیگر برای حل مشکلات اجتماعی و کاهش فقر تلاش کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه می‌توانیم در اقتصاد در منطقه حرف اول را بزنیم، تاکید کرد: هم اکنون سهم بالایی در تجارت خارجی در منطقه داریم که این سهم می‌تواند باز هم افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر ساحل در کشور داریم، اما درآمد ما از این بخش سه یا چهار درصد اقتصاد کشور است، گفت: سواحل کشور این ظرفیت را دارند که حداقل ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص دهند.

زمینه‌های مختلف اقتصاد گردشگری در کشور وجود دارد

رئیس جمهور افزود: زمینه‌های مختلف اقتصاد گردشگری در کشور وجود دارد و با تلاش مضاعف می‌توانیم کارهای خوبی در این زمینه انجام دهیم.

رئیسی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر ضرورت حاکمیت نگاه تحولی در شهرستان و مدیران در راستای تسریع در اجرای مصوبات دولت گفت: باید موانع تولید را برطرف، روند صدور مجوزها را تسهیل و زمینه‌های جذب بیش از پیش سرمایه‌گذار را در کشور فراهم کنیم.

نظرات بینندگان