arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

امام جمعه قزوین: تهی شدن سفره مردم در نتیجه ی چشم داشتن دولت قبل به کشورهای دیگر است

عابدینی امام جمعه قزوین گفت: متأسفانه در دهه قبل و مخصوصاً دولت قبل به دلایل مختلفی همچون چشم داشتن به کشور‌های دیگه شاهد تعطیلی اقتصادی کشور، عقب ماندگی و فرصت سوزی‌های بسیاری بودیم که نتیجه‌ای جز تهی شدن سفره مردم نداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: امام جمعه قزوین گفت: رفاه امروز کشور بدون رشد اقتصادی ممکن نیست و مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید کرده اند و بدون شک باید به دنبال رشد اقتصادی و حل مشکلات باشیم.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین اظهار کرد: همه باید با وحدت و برادری در راه رضای خدا نسبت به یکدیگر عطوفت و مهربانی داشته باشیم و یک دیگر را به تقوای الهی دعوت کنیم.

وی افزود: امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه در معرفی خود می‌فرمایند «من کوهی هستم که آنقدر باعظمت است که از دامنه آن سیل جریان دارد» و در اصل هر خطبه، نامه و سخنرانی آن حضرت یک رود است، وقتی این‌ها به هم می‌پیوندند فرهنگ علوی را می‌سازند و تمدن اسلامی ما همان فرهنگ امیرالمؤمنین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: همانطور که فرهنگ‌ها همیشه کنار رودخانه‌های بزرگ ایجاد شده‌اند رهنگ انسانیت و ارزش‌های انسانی نیز با کلمات امیرالمؤمنین (ع) که شامل تفسیر قرآن کریم است، ساخته و جاری شده است.

وی تاکید کرد: حضرت علی اسوه صبوری و تقوا بودند و امیدواریم شیعیان آن حضرت را نیز از امیرالمومنین درس صبر و ایمان گرفته و در راه او صادق و استوار باشند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: ایام اعتکاف در پیش روی ما است و در این اعتکاف باید همچون حج و نماز جمعه به دنبال تقوا و ذکر خداوند متعال باشیم.

وی تصریح کرد: افرادی که به اعتکاف اهمیت می‌دهند، چندین برابر بایستی به نماز جمعه و حج اهمیت بدهند چون نماز جمعه، حج و اعتکاف باید ما را قرآنی پرورش دهد.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد کرد: در هفته پیش رو سالروز وفات حضرت زینب اسوه مادران شهدا را داریم. مادران شهدا و رزمندگان در دوران مبارزات انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم به تأسی از حضرت زینب کبری (س) فرزندان خود را راهی میدان و جبهه کردند تا از کشور و انقلاب دفاع کنند و در این مسیر همانند حضرت زینب صبوری کردند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: در دهه مبارم فجر قرار داریم و همه وظیفه داریم این ایام را که غلبه ایمان بر کفر بود با عظمت پاس داشته و آن را بزرگ بشماریم

وی خاطرنشان کرد: خداوند به ملت ایران منّت گذاشت و این ملت را یکپارچه کرد و بر دشمن غلبه داد و رمز پیروزی این معنا وحدت همه اقشار و اقوام مختلف بوده و امروز این وحدت و همبستگی را دشمنان نشانه گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: من نمی‌تواند وحدت و همبستگی اقوام مختلف ایرانی را ببیند و بر همین اساس همیشه به دنبال تجزیه کشور و آسیب‌رساندن به وحدت اقوام و اقشار هستند.

وی بیان کرد: دشمنان این ملت و کشور هیچگاه وحدت و همبستگی کشور ما را نخواسته‌اند و در این بین ما باید نقشه دشمنان را شناخته و با جدیّت در مقابل آن ایستادگی کنیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: رفاه امروز کشور بدون رشد اقتصادی ممکن نیست و مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید کرده‌اند و بدون شک باید به دنبال رشد اقتصادی کشور و حل مشکلات کشور باشیم.

وی بیان کرد: متأسفانه در دهه قبل و مخصوصاً دولت قبل به دلایل مختلفی همچون چشم داشتن به کشورهای دیگه شاهد تعطیلی اقتصادی کشور، عقب ماندگی و فرصت سوزی‌های بسیاری بودیم که نتیجه‌ای جز تهی شدن سفره مردم نداشت.

آیت الله عابدینی ادامه داد: جبران خسارت‌های پیشین با رشد اقتصادی کشور ممکن خواهد بود و دولت باید سعی کند با رشد اقتصادی و فعال کردن صنعت و تولید زمینه بهبود وضعیت معیشتی مردم را فراهم کند.

وی در پایان یادآور شد: کارهای خوبی در استان در حال انجام است که امیدوارم توسط استاندار برای مردم تبیین شود تا مردم ببینند استان و کشور آینده روشن و درخشانی دارد.

نظرات بینندگان