arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

فرمانده نیروی زمینی سپاه: واقعیت‌ اقدامات انجام شده در خوی متفاوت تر از فضای مجازی است

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در بررسی میدانی از خوی مشخص شد واقعیت‌ کارها و اقدامات انجام شده در این شهرستان متفاوت تر از فضای مجازی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در بررسی میدانی از خوی مشخص شد واقعیت‌ کارها و اقدامات انجام شده در این شهرستان متفاوت تر از فضای مجازی است.

 سردار محمد پاکپور روز جمعه در جلسه ستاد بحران آذربایجان غربی در خوی افزود: آمادگی‌ها برای مقابله با زلزله نسبی است ولی امکانات مورد نیاز به خوبی در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: با وجود توزیع هزاران تخته چادر اما باز هم تقاضا برای گ دریافت چادر وجود دارد لذا برای رضایت بیشتر مردم باید خدمات رسانی بهتر مدیریت شود.

توزیع ۳۰ هزار تخته چادر و راه اندازی ۷۰ اردوگاه

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۳۰ هزار دستگاه چادر تاکنون در بین مردم مناطق زلزله‌زده خوی توزیع شده است.

محمدصادق معتمدیان افزود: ۷۰ اردوگاه اسکان اضطراری با تجهیز همه امکانات ایجاد شده و تمامی نهادهای حمایتی، نظامی، انتظامی، بسیج و نیروهای جهادی حضوری فعال در منطقه دارند.

وی اظهار کرد: کمک‌های مردمی از جای جای ایران اسلامی به مردم این منطقه بسیار پررنگ بوده و از مردمی که به صورت خودجوش به میدان آمدند بخاطر این همه مهربانی قدردانی می‌کنم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بنیاد مسکن ارزیابی واحدهای آسیب دیده را انجام داده و جمع بندی های لازم انجام گرفته است، افزود: با اخذ مصوبه در هیات دولت و تامین اعتبار، روند بازسازی با سرعت آغاز می‌شود.

معتمدیان گفت : علیرغم اقدامات قابل توجه برای خدمت به مردم، رسانه های معاند با سیاه نمایی، خدمات انجام شده را زیر سوال می برند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: مرکز بزرگ پدافند غیر عامل چند منظوره و مرکز پایش گسل و زلزله نگاری بصورت مستقل در شهرستان خوی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت در زلزله وان ترکیه، هلال احمر خوی نخستین واحد کمک کننده خارجی بود.

جلال جلالی زاده افزود امکانات مورد نیاز مردم خوی از جمله چادر تامین شده اما درخواست ها برای چادر وجود دارد.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی زلزله زدگان مستاجر هستند و مشکل تامین مسکن آنان در بلند مدت باید رفع شود.
وی در خصوص صدور فیش گاز میلیونی در مناطق زلزله زده گفت: این موضوع باید بررسی و از نگرانی‌های مردم کاسته شود.

رییس جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه گفت: تاکنون علاوه چادر، زیرانداز و پتو به میزان کافی در خوی توزیع شده و در قالب ۲ محموله ۳٨۰ تن بسته غذایی ۷۲ ساعته به شهرستان خوی ارسال و توزیع شده است.

پیرحسین کولیوند اظهار کرد: تاکنون در قالب ۲ محموله شامل یک محموله ۲۴۰ تنی و یک محموله ۱۴۰ تنی این میزان بسته‌های غذایی برای زلزله‌زدگان خوی ارسال شده است.

در پی ۵/۹ ریشتری شنبه شب گذشته در خوی بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند.

خوی با ۳۹۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

نظرات بینندگان