arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

روسیه: قانون‌گذاران اروپایی عاملان آتش‌ زدن قرآن را مجازات کنند

رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه امروز (شنبه) تاکید کرد، مسکو عمیقا از سری اعتراضات اخیر در شمال اروپا که در جریان آن قرآن را آتش زده‌اند، نگران است و از قانون‌گذاران اروپایی می‌خواهد تا علنا مسئولان هتک حرمت قرآن را محکوم و آنها را مجازات کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه امروز (شنبه) تاکید کرد، مسکو عمیقا از سری اعتراضات اخیر در شمال اروپا که در جریان آن قرآن را آتش زده‌اند، نگران است و از قانون‌گذاران اروپایی می‌خواهد تا علنا مسئولان هتک حرمت قرآن را محکوم و آنها را مجازات کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولنتینا ماتوینکو، رییس مجلس علیای پارلمان روسیه در پستی در تلگرام نوشت: سناتورهای روسیه از قانون گذاران اروپایی می‌خواهند تا به صورت علنی اقدامات تندروها و افراطگرایان را به عنوان تجلی عدم تحمل مذهبی محکوم کنند و اقدامات لازم را برای حفاظت از حق آزادی مذهبی مسلمانان و نمایندگی از مذهب‌شان انجام دهند و همچنین عاملان این هتک حرمت را به سزای عملشان برسانند.

وی افزود: اعضای مذاهب مختلف روسیه و نه تنها مسلمانان عمیقا نسبت به این هتک حرمت قرآن در اروپا شوکه و متعجب شده‌اند. در همین حال، عدم یک واکنش مناسب به این اقدامات افراطگرایان از سوی دولت‌ها و پارلمان‌های کشورهای اروپایی به شدت ناراحت‌کننده است.

21 ژانویه سال جاری میلادی، راسموس پالودان، راستگرای افراطی سوئدی-دانمارکی و رهبر حزب راست افراطی "استرام کرس" یک نسخه از قرآن را در دانمارک و سوئد و در اعتراض به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه سوزاند. اعتراض مشابهی نیز توسط یک سیاستمدار راست افراطی و رهبر گروه اسلام هراسی در هلند انجام شد.

نظرات بینندگان