arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

نماینده مجلس: مسدود کردن فضای مجازی سبب روی آوردن کاربران برای شکستن این سد شده / هر میزان این فضا بازتر باشد در تمامی عرصه‌ها به سود کشور خواهد بود

حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شواری اسلامی گفت: مسدود کردن فضای مجازی علاوه بر اینکه مشکلی را حل نمی کند و راه حل مناسبی نیست بلکه بالعکس باید دسترسی آن برای کاربران بیشتر باشد و در چارچوب قانون کنترل و مدیریت شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شواری اسلامی گفت: مسدود کردن فضای مجازی علاوه بر اینکه مشکلی را حل نمی کند و راه حل مناسبی نیست بلکه بالعکس باید دسترسی آن برای کاربران بیشتر باشد و در چارچوب قانون کنترل و مدیریت شود.

حسن لطفی اظهار داشت: باید در فضای مجازی قانون مداری حاکم باشد و به هر میزان این فضا بازتر باشد در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به سود کشور خواهد بود.

فضای مجازی فرصتی برای شکوفایی کشور است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شواری اسلامی ادامه داد: حرکت رسانه های دیجیتال در فضای مجازی به شرطی که در چارچوب قانون طی مسیر کنند یک فرصت برای شکوفایی کشور در همه عرصه ها به شمار می رود.

لطفی اظهار داشت: حرکت رسانه های دیجیتال در فضای مجازی اگر در چارچوب قانون باشد نه تنها سبب جلوگیری از تخریب افراد و جامعه نخواهد شد بلکه سبب شکوفایی نیز خواهد شد.

وی افزود: چالشی که هم اکنون گریبانگیر فضای مجازی است این است که به حال خود رها شده و کسی پاسخگوی مشکلات آن نیست.

مدیریتی بر فضای مجازی وجود ندارد

سخنگوی کمیسون اجتماعی مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه مدیریتی بر فضای مجازی وجود ندارد، گفت: ناظری نیز برای اعمال و رفتار فضای مجازی وجود ندارد.

لطفی اظهار داشت: همانطور که می بینید مسدود کردن فضای مجازی سبب روی آوردن کاربران برای شکستن این سد شده که با استفاده از راه‌های مختلف به اینترنت بدون فیلتر نیز دسترسی خواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر فضای مجازی در چارچوب قانون مدیریت شود سبب رشد جامعه می شود.

نظرات بینندگان