arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱

حمایت تمام قامت روزنامه ایران از "بیداری انسانی" احمدی نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه ایران طی یادداشتی ضمن تاکید بر انسانی بودن "بیداری اسلامی" به ذکر دلایل انسانی بودن بیداری رخ داده در کشورهای مسلمان پرداخت.

روزنامه ایران در شماره امروز خود طی یادداشتی به چرایی به کار برده شدن عبارت "بیداری انسانی" در صحبت‌های رئیس جمهور می‌پردازد.

در بخشی از این یادداشت که در صفحه نخست روزنامه ایران آمده است، در این‌باره می‌خوانیم: "جالب آن که اندیشه‌ای که در مسیر سربازی انقلاب اسلامی ایران و آرمان صدور انقلاب، عامل بزرگی است که می‌توان نقش استراتژی‌های مقاومتی او را در بروز و جهت گیری بیداری‌های جهانی به صورت علمی و جدی مورد بررسی قرار داد از سوی مدعیان ساکت صدور انقلاب متهم می‌گردد که سر ستیز با بیداری اسلامی دارد و عنوان "بیداری انسانی" که از سوی او به کار برده شده را دلیل ادعای بی اساس خویش می‌دانند، حال آنکه بیداری‌های جهانی از سه منظر انسانی محسوب می‌گردد."

در ادامه این یادداشت می‌خوانیم: "نخست آنکه مبدا این بیداری‌ها "انسان" است. انسانی که در احوال خویش اندیشیده و مسیر دیگر گونه‌ای را برگزیده و هزینه این انتخاب را به جان خریده و امنیت، اقتصاد و سیاست سرزمین خویش را به چالش کشانده تا بتواند در مسیر جدید گام بردارد. دوم آن که غایت بیداری اسلامی نیز انسانی است چرا که اسلام در پی تکامل انسان آمده است و به تعبیر امام موسی صدر ادیان آمده‌اند تا در خدمت انسان باشند و سوم آنکه بیداری انسان تعبیر عامی است که علاوه بر بیداری کشورهای اسلامی، خیزش‌های اروپا و آمریکا را هم در بر می‌گیرد و این همه نشان‌دهنده عمق فکرت این اندیشه است که استفاده از تعابیر را نیز نیک می‌داند و به هیاهوی بداندیشان یا کم‌اندیشان وقعی نمی‌نهد."
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
1
1
صدای شکستن کمر مردم از بار گرانی به راحتی بگوش می رسه اونوقت روزنامه ایران دنبال بیداری انسانیه!!!!!!!!!!! انسان همون تو خواب باشه بهتره که بخواد بیدار باشه و این وضعیت فجیع رو تحمل کنه.
تانری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
0
3
این حرفها تماما بوی اندیشه اومانیستی میده که یک تفکر غربیه و به ما هیچ ربطی نداره.
واقعا تاسف آوره ...
نظرات بینندگان