arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

گلدمن ساکس: نفت تا دسامبر به ۱۰۰ دلار نمی‌رسد

گلدمن ساکس در تازه ترین گزارش خود انتظار دارد قیمت نفت برنت در دسامبر امسال به ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کند در حالی که پیش از این انتظار داشت نفت برنت تا اواسط سال ۲۰۲۳، این قیمت را بشکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: گلدمن ساکس در تازه ترین گزارش خود انتظار دارد قیمت نفت برنت در دسامبر امسال به ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کند در حالی که پیش از این انتظار داشت نفت برنت تا اواسط سال ۲۰۲۳، این قیمت را بشکند.

این بانک سرمایه گذاری در یادداشت جدیدی به مشتریانش، پیش بینی خود از میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی جاری را از ۹۸ دلار، به ۹۲ دلار کاهش داد.

گلدمن ساکس با وجود کاهش پیش بینی قیمت نفت، همچنان یکی از خوش بین ترین بانک‌های وال استریت در خصوص ابرسیکل نفت خام و کالاها به صورت کلی است.

گلدمن همچنان بر این باور است که ابرسیکل جدیدی در راه است. با این حال، پیش بینی می کند عرضه بالاتر از سوی روسیه و آمریکا ممکن است مازاد عرضه به میزان اندک ۱۵۰ هزار بشکه در روز را در سال ۲۰۲۳ ایجاد کند.

این بانک اعلام کرد در بخش تقاضا، پیش بینی تقاضای ضعیف در اروپا، آمریکا و آسیا به جز چین، منعکس کننده زمستان گرم و کاهش سوئیچ از گاز به نفت است.

گلدمن ساکس انتظار دارد تقاضای چین برای نفت پس از تسهیل محدودیت‌های کرونایی، امسال به میزان ۱.۱ میلیون بشکه رشد کند.

برای سال آینده این بانک پیش‌بینی می‌کند میانگین قیمت نفت برنت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه می رسد که کمتر از پیش بینی قبلی ۱۰۵ دلار در هر بشکه است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، گلدمن در ژانویه اعلام کرده بود رشد قوی تقاضای جهانی برای نفت، عامل افزایش قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار در سال جاری خواهد بود و قیمت نفت برنت در سه ماهه چهارم می تواند ۱۰۵ دلار در هر بشکه معامله شود.

این بانک اواسط دسامبر پیش‌بینی کرده بود که کمبود عرضه و سرمایه‌گذاری ناکافی در عرضه جدید، به سال پربارتر برای کالاها در سال ۲۰۲۳ منجر خواهد شد و کالاها قرار است کلاس دارایی دارنده بهترین عملکرد در سال ۲۰۲۳ باشند. اما سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳، به دلیل کندی پیش بینی شده اقتصادها، ممکن است ضعیف تر از باقی سال باشد.

نظرات بینندگان