arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱

شلیک گلوله جنگی به سوی مردم در قطیف عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یورش نظامیان رژیم سعودی به تظاهرات کنندگان در قطیف که به طور مسالمت آمیز در حال بیان خواسته های مشروعشان بودند، چهارده زخمی به جا گذاشت.

به گزارش پایگاه روسیا الیوم ، شاهدان عینی و فعالان عربستانی اعلام کردند: نظامیان سعودی تظاهرات مردم قطیف را به شدت سرکوب کرده اند.

شاهدان عینی گزارش دادند: نظامیان سعودی به سوی صدها نفر در منطقه القطیف در شرق عربستان آتش گشودند و آنها از گلوله های جنگی و گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرات کنندگانی که تصاویر بازداشت شدگان به  ویژه شیخ النمر را در دست داشتند استفاده کردند.

یکی از فعالان عربستانی گفت : تظاهرات کنندگان به مدت سه ساعت در خیابانهای القطیف حرکت کردند و خبری از نیروهای پلیس در هنگام برگزاری آن نبود، اما به ناگاه پس از پایان تظاهرات هنگامی که  تظاهرات کنندگان سعی در بستن راهها با لاستیک را داشتند، نظامیان به سوی آنها آتش گشودند و 14 نفر را زخمی کردند.

این در حالی است که وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای با آشوبگر خواندن مردم قطیف که تنها جرم آنها، بیان خواسته های مشروع از جمله لزوم پایان تبعیض و رفتارهای خشونت آمیز آل سعود با مردم این منطقه است، مدعی شد: تعدادی از آشوبگران اقدام به آتش زدن لاستیک در برخی مناطق القطیف کردند که نیروهای امنیتی وارد عمل شدند و تعدادی را دستگیر کردند که در میان آنها محمد کاظم جفعر الشاخوری که عضو فهرست 23 نفره است قرار دارد، اما کسی زخمی نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
نظرات بینندگان