arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۲ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

جهان خودرو؛ با کیفیت‌ترین ماشین سال آمریکا معرفی شد

لکسوس، خودروساز لوکس شرکت تویوتا به عنوان با‌کیفیت‌ترین خودروساز سال در آمریکا معرفی شد. در نظرسنجی امسال موسسه تحقیقاتی جی‌دی پاور، رانندگان لکسوس در آمریکا کمتر از بقیه از ماشین‌های خود شکایت داشتند. جنسیس، زیرمجموعه لوکس هیوندای دوم و کیا، خودروساز دیگر کره‌ای سوم شد. موسسه جی‌دی پاور ۳۴ سال است که این نظرسنجی را انجام می‌دهد و از منابع معتبر برای سنجش کیفیت ماشین‌ها در آمریکا است.  این موسسه از کسانی که سه سال با ماشین رانندگی کرده‌اند درباره ایراد‌ها سوال می‌کند و نتیجه را براساس تعداد ایراد به ازای هر صد دستگاه ماشین منتشر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این هفته در جهان خودرو: اعلام نتایج نظرسنجی سالانه کیفیت خودرو در آمریکا، رونمایی از دو محصول سفارشی لامبورگینی، اعلام شیوه جدید همکاری رنو با نیسان و جشن تولید ۲۲ میلیون ماشین در یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های خودروسازی جهان

بازگشت لکسوس به صدر

لکسوس، خودروساز لوکس شرکت تویوتا به عنوان با‌کیفیت‌ترین خودروساز سال در آمریکا معرفی شد. در نظرسنجی امسال موسسه تحقیقاتی جی‌دی‌ پاور، رانندگان لکسوس در آمریکا کمتر از بقیه از ماشین‌های خود شکایت داشتند. جنسیس، زیرمجموعه لوکس هیوندای دوم و کیا، خودروساز دیگر کره‌ای سوم شد.

موسسه جی‌دی پاور ۳۴ سال است که این نظرسنجی را انجام می‌دهد و از منابع معتبر برای سنجش کیفیت ماشین‌ها در آمریکا است. این موسسه از کسانی که سه سال با ماشین رانندگی کرده‌اند درباره ایرادها سوال می‌کند و نتیجه را براساس تعداد ایراد به ازای هر صد دستگاه ماشین منتشر می‌کند.

جهان خودرو؛ با کیفیت‌ترین ماشین سال آمریکا معرفی شددر ده سال گذشته لکسوس هشت بار به عنوان باکیفیت‌ترین خودروساز آمریکا معرفی شده است

در نظرسنجی امسال، لکسوس با ۱۳۳ ایراد به ازای هر صد دستگاه ماشین کمترین ایراد را داشت. لکسوس در ده سال گذشته هشت بار به عنوان باکیفیت‌ترین خودروساز انتخاب شده است. اما این شرکت سال گذشته رتبه اول را به کیا واگذار کرده و ششم شده بود.

لندروور در بین ۳۱ شرکتی که در این نظرسنجی شرکت کردند آخر شد. تعداد ایرادهایی که از محصولات این شرکت گرفته شد، بیش از دو برابر لکسوس بود. امسال برای اولین بار از مالکان تسلا هم نظرسنجی شد، اما چون این کارخانه اجازه دسترسی به اطلاعات مالکان ماشین را در چند ایالت نداد، در رده‌بندی قرار داده نشد.

جهان خودرو؛ با کیفیت‌ترین ماشین سال آمریکا معرفی شد

براساس این نظرسنجی کیفیت ماشین‌ها از سال گذشته سه درصد بهتر شده است. بیشترین تعداد ایراد از سیستم عامل نمایشگرهای ماشین‌ها گزارش شده که ضعف خودروسازان در طراحی نرم‌افزار را نشان می‌دهد.

لینکلن، مارک لوکس شرکت فورد سقوط شدیدی در رده‌بندی کرده است. این شرکت سال گذشته ۱۸۰ ایراد به ازای صد ماشین داشت، اما امسال با ۲۵۹ ایراد در انتهای جدول است.

لامبورگینی سفارشی

لامبورگینی با معرفی دو مدل سفارشی آخرین محصولاتش با موتور دوازده سیلندر بنزینی را به بازار عرضه می‌کند. نام این دو ماشین که هفته گذشته رونمایی شد، اینونسیبل (Invencible) و اتنتیکا (Autentica) است. هر دو ماشین براساس مدل دوازده سیلندر آونتادور ساخته شده و تنها همین دو دستگاه از آنها تولید می‌شود.

جهان خودرو؛ با کیفیت‌ترین ماشین سال آمریکا معرفی شدلامبورگینی اینونسیبل آخرین مدل لامبورگینی با موتور دوازده سیلندر بنزینی است

یکی از ماشین‌ها کوپه ودیگری بدون سقف است. لامبورگینی می‌گوید در طراحی آنها از مدل‌های دوازده سیلندر گذشته‌اش الهام گرفته است. آخرین مدل‌های دوازده سیلندر لامبورگینی ۷۸۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و نیروی موتور به چهار چرخ منتقل می‌شود. اطلاعات فنی دیگری از دو ماشین منتشر نشده، اما پیش‌بینی می‌شود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین زیر سه ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۵۵ کیلومتر در ساعت باشد.

جهان خودرو؛ با کیفیت‌ترین ماشین سال آمریکا معرفی شدتنها یک دستگاه از لامبورگینی اتنتیکا ساخته می‌شود

جهان خودرو؛ با کیفیت‌ترین ماشین سال آمریکا معرفی شدلامبورگینی اتنتیکا

لامبورگینی ۶۰۰ دستگاه آخر آونتادور را به عنوان یک سری ویژه به نام آلتیمه (Altime) تولید می‌کند و قیمت هر دستگاه ۵۰۰ هزار دلار است. قیمت اینونسیبل و اتنتیکا اعلام نشده، اما با توجه به تک بودنشان، به احتمال زیاد قیمتی میلیونی دارند.

آونتادور دوازده سال پیش به بازار آمد و لامبورگینی به زودی مدلی که قرار است جایگزینش شود را معرفی می‌کند. این ماشین قرار است هیبرید-الکتریکی باشد و یک موتور الکتریکی هم به موتور دوازده سیلندرش اضافه خواهد شد. لامبورگینی به مرور مدل‌های دیگرش را هم هیبرید-الکتریکی می‌کند و در سال ۲۰۲۸ اولین مدل کاملا الکتریکی خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

توافق تازه رنو با نیسان

رنو و نیسان اعلام کردند که در آینده همکاری خود را براساس توافقی تازه ادامه خواهند داد. براساس این توافق تازه، رنو سهم ۴۳ درصدی‌اش از نیسان را به مرور به ۱۵ درصد کاهش خواهد داد و نیسان هم در ازای سهم ۱۵ درصدی که از رنو دارد، حق رای دریافت می‌کند.

رابطه دو کارخانه به سال ۱۹۹۹ و زمانی برمی‌گردد که نیسان در آستانه ورشکستگی بود. رنو علاوه بر کمک مالی، کارلوس گون، مدیر موفقش را به ژاپن فرستاد تا نیسان را از ورشکستگی نجات دهد. برنامه آقای گون نیسان را متحول کرد و او در ژاپن به یک قهرمان بدل شد.

جهان خودرو؛ با کیفیت‌ترین ماشین سال آمریکا معرفی شدهمکاری رنو و نیسان از سال ۱۹۹۹ آغاز شد

قای گون بعد به مدیریت گروه رنو هم منصوب شد و چند پروژه مشترک را با هدف صرفه‌جویی در هزینه تولید اجرا کرد. اما نیسان در این سال‌ها از شیوه همکاری ناراضی بود. این نارضایتی در سال ۲۰۱۸ با بازداشت کارلوس گون در توکیو به اتهام فساد در نیسان به اوج رسید.

در سال‌های گذشته دو کارخانه درباره شیوه‌ای تازه برای همکاری مذاکره می‌کردند. این مذاکرات بسیار دشوار بود تا جایی که چند بار بدون نتیجه متوقف شد.

جهان خودرو؛ با کیفیت‌ترین ماشین سال آمریکا معرفی شدلوکا دی مئو، مدیر رنو و ماکاتو اوچیدا، مدیر نیسان همکاری تازه دو کارخانه را اعلام کردند

لوکا دی مئو، مدیر رنو همزمان با اعلام توافق جدید گفت که نیسان و رنو در آینده آزادی عمل بیشتری خواهند داشت و صدها میلیون دلار در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی خواهند کرد.

رنو و نیسان قرار است در ساخت و توسعه نسل بعدی ماشین‌های الکتریکی‌شان با یکدیگر همکاری ‌کنند. همچنین نیسان با کمک رنو ماشین‌های کوچک خود را در بازار آمریکای لاتین عرضه خواهد کرد. رنو هم با تولید محصولی جدید در کارخانه نیسان دوباره به بازار مکزیک برمی‌گردد.

در اروپا نیسان در شرکت آمپر، زیرمجموعه ساخت ماشین‌های الکتریکی رنو سرمایه‌گذاری می‌کند و یک ماشین کوچک الکتریکی در کارخانه رنو تولید خواهد کرد. همکاری رنو و نیسان قرار است پانزده سال ادامه پیدا کند. جزییات بیشتر این همکاری تا پایان ماه مارس نهایی می‌شود.

جشن در زیندلفینگن

مرسدس-بنز با ساخت یک مدل الکتریکی EQS، تولید ۲۲ میلیون خودرو در کارخانه‌اش در شهر زیندلفینگن آلمان را جشن گرفت. کارخانه زیندلفینگن از سال ۱۹۴۶ یکی از مراکز اصلی ساخت ماشین‌های لوکس مرسدس-بنز است و در حال حاضر علاوه بر مدل‌های بنزینی و الکتریکی، مدل‌های بسیار لوکس مایباخ و مدل‌های اسپرت AMG بنز در این کارخانه تولید می‌شود.

جهان خودرو؛ با کیفیت‌ترین ماشین سال آمریکا معرفی شدبنز الکتریکی EQS در کنار یک بنز ۱۰۰/۷۰/۱۵، از اولین ماشین‌هایی که در کارخانه زیندلفینگن تولید شد

کارخانه زیندلفینگن در سال ۱۹۱۵ برای ساخت هواپیما تاسیس شد و تولید خودرو در آنجا از سال ۱۹۱۹ آغاز شد. اولین محصول بنز که در این کارخانه ساخته شد، مدل نایت ۴۵/۱۶ بود. در سال ۱۹۲۴، مدیر کارخانه با اقتباس از روش هنری فورد، خط تولیدی مشابه با کارخانه فورد تاسیس کرد و تولید را افزایش داد.

جهان خودرو؛ با کیفیت‌ترین ماشین سال آمریکا معرفی شدمرسدس-بنز نایت ۴۵/۱۶، اولین ماشینی بود که در کارخانه زیندلفینگن تولید شد

جهان خودرو؛ با کیفیت‌ترین ماشین سال آمریکا معرفی شدخط تولید خودرو در کارخانه زیندلفینگن در اوایل دهه هفتاد میلادی

تولید ماشین پس از جنگ جهانی دوم از سال ۱۹۴۶ در زیندلفینگن از سر گرفته شد و کارخانه در سال ۱۹۶۲ تولید یک میلیون دستگاه ماشین را جشن گرفت. در اواخر دهه شصت میلادی حجم تولید در کارخانه به اوج رسید و در سال ۱۹۶۹ کارخانه تولید هزار دستگاه ماشین در روز را ثبت کرد.

در حال حاضر حدود ۳۵ هزار کارگر در زیندلفینگن کار می‌کنند. آلودگی دی‌اکسید کربن این کارخانه به گفته مرسدس-بنز صفر است و همه الکتریسیته‌اش از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود که بخشی از آن باتری‌های خورشیدی است که در سقف کارخانه است.

منبع: بی بی سی

نظرات بینندگان